سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چینی‌ها کف خلیج فارس را جارو می‌کنند؟

  • کد خبر: ۸۹۲۷۳
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
  • ۱
چینی‌ها کف خلیج فارس را جارو می‌کنند؟
از آن زمان که فهمیدیم صید ترال چیست و چطور کف دریا را با این شکل جارو می‌کنند و هرچه آبزی و جاندار و جانور را با خودش می‌خشکاند و می‌کشد، نام چین هم برده می‌شد. انگار فقط چینی‌ها می‌توانستند یا این اجازه را داشتند که این مدلی صید کنند و کسی هم کاری به کارشان نداشت و گویا هنوز هم این روش ادامه دارد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ از آن زمان که فهمیدیم صید ترال چیست و چطور کف دریا را با این شکل جارو می‌کنند و هرچه آبزی و جاندار و جانور را با خودش می‌خشکاند و می‌کشد، نام چین هم برده می‌شد. انگار فقط چینی‌ها می‌توانستند یا این اجازه را داشتند که این مدلی صید کنند و کسی هم کاری به کارشان نداشت و گویا هنوز هم این روش ادامه دارد. در چندسال گذشته بار‌ها اخباری از صید ترال در آب‌های جنوب ایران آن هم از سوی چینی‌ها یا با همکاری چینی‌ها منتشر شد که بلافاصله با حاشیه‌های فراوان همراه شد. ویدئو‌های زیادی از اعتراض صیادان جنوبی منتشر شد و همه گفتند این کار به ضرر همه تمام می‌شود.

این موضوع باعث شد پرونده این موضوع به مجلس برود بلکه اتفاقی بیفتد، اما وزیر وقت کشاورزی به مجلس رفت و در نهایت توافقی حاصل شد که به مدت دو سال هرگونه صید ترال در ایران ممنوع شود. حالا و در آستانه اولین سالگرد این توافق بار دیگر تصاویر تأیید نشده‌ای در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد صید ترال آن هم از سوی شرکت‌هایی که ۴۹ درصد سهام آن‌ها متعلق به چین است، در حال صیادی هستند و عده‌ای از صیادان چابهاری هم در گفتگو با رسانه‌ها آن را تأیید کرده اند، البته نماینده کنونی مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفته اکنون جز یک شناور تحقیقاتی، هیچ گونه صید ترال انجام نمی‌شود.

از آن طرف عده‌ای می‌گویند اتحادیه اروپا هم مجوز صید ترال را برای شرکت‌های صیادی صادر می‌کنند، اما نکته اصلی اینجاست که طبق گفته یکی از کارشناسان شرکت شیلات، اتفاقی که در اروپا می‌افتد با آنچه ما در دریا‌های جنوب شاهد هستیم زمین تا آسمان فرق می‌کند.

سعید گرگین، کارشناس سازمان شیلات، در گفت وگویی که با روزنامه شرق داشت این موضوع را با جزئیات شرح داده و گفته است: «از نظر قوانین شیلات چشمه تور تعریف شده است، اما برای مثال یک بار ما تور را بررسی می‌کردیم، چشمه هیچ موردی نداشت، با این حال وقتی تور بالا آمد، دیدیم که همه نوع آبزی را صید کرده و برای خود من سؤال شد، چرا با این چشمه تور استاندارد این اتفاق افتاد و بعد‌ها متوجه شدم که جای دیگر را دست کاری می‌کنند و مثلا میزان چین تور افزایش پیدا می‌کند آن قدر که آن چشمه چین می‌خورد که چشمه اش باز نمی‌شود و بررسی‌های بیشتر مشخص کرد اتحادیه اروپا این قانون را تغییر داده و همه قوانین صید را ۱۵ سال یک بار بازنگری می‌کنند، اما ما اصلا این‌ها را نداریم و بدتر اینکه ما هنوز با همان چشمه توری که ۳۰ سال یا ۴۰ سال پیش کار می‌کردیم، داریم کار می‌کنیم و اصلا هم احتیاجی به بازنگری نیز نمی‌بینیم.» حالا باید دید آیا سازمان شیلات و وزیر کشاورزی به اخبار این چندروزه واکنشی نشان می‌دهند یا نه؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
با سلام،
جناب عروجی، با عرض معذرت حال از خواب چند ساله بیدار شدید . تنها ماهی نیست که در خلیج‌فارس رو به نابودی است ، گاز، نفت ،....حتی زمین هم رو به نابودی است و سیاستمداران ما کور و در انتها تشکر از اطلاع رسانی شما.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->