اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن توسط بسیج دانشجویی در مشهد

  • کد خبر: ۸۹۴۲۹
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن توسط بسیج دانشجویی در مشهد
رسول نوروزی فرمانده بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است که بیش از ۶۰۰ هزار دز را بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد تزریق کرده است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ در روز‌هایی که با ورود موج پنجم کرونا به کشور حوزه بهداشت و درمان با چالشی جدی روبه‌رو شده بود، با فرمان رهبر معظم انقلاب گروه‌های مختلف جهادی ازجمله بسیج دانشجویی برای کمک به کادر درمانی کشور و مهار این ویروس منحوس به میدان آمدند تا با رویکرد مسئله‌محوری با این چالش بزرگ مقابله کنند.

در این راستا مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات بسیج دانشجویی برای کمک به مهار ویروس کرونا، گفت: پیش از ورود به این حوزه ۱۰ مسئله اساسی در میدان کرونا برآورد شد و برای هرکدام از این چالش‌ها حدود ۵۰۰۰ داوطلب از بدنه بسیج دانشجویی سامان‌دهی شدند که از این تعداد حدود ۲۰۰۰ نفر به مدت ۳ ماه به‌کارگرفته شدند.

رسول نوروزی در نشست خبری هفته بسیج دانشجویی درباره دیگر دستاورد بسیج دانشجویی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است که بیش از ۶۰۰ هزار دز را بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد تزریق کرده است و ۹۰ درصد نیرو‌هایی که هم‌اکنون تزریق واکسن در مشهد را انجام می‌دهند، افرادی هستند که بسیج دانشجویی آن‌ها را سامان‌دهی و به مراکز تزریق واکسن در شهر معرفی کرده است.

وی افزود: در این دوران جمعیت امام حسن (ع) به‌صورت اختصاصی در حاشیه شهر مستقر شد. با توجه به اینکه خانواده‌های حاشیه شهر در آن دوران در زمینه اقدامات اولیه پیشگیری از کرونا مشکل داشتند، این جمعیت ۶۰ تا ۹۰ تن سیب بین نواحی بسیج تقسیم کرد و آب‌میوه آن بین خانواده‌های بیمار حاشیه شهر توزیع شد.

پالایشگاه زعفران در استان ایجاد می‌شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی با اشاره به ایجاد قرارگاه «زرپران» با هدف سامان‌دهی محصول باارزش زعفران در استان از لحظه چیدن تا توزیع در شبکه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت محصول زعفران و ضعف‌هایی که در چرخه برداشت تا توزیع این محصول در استان وجود داشت، بسیج دانشجویی با برنامه‌ریزی کارشناسانه به این موضوع وارد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه برای این موضوع ظرفیت ۴۰ تنی برای پاک‌کردن زعفران در خانواده‌های حاشیه شهر فراهم کردیم، اضافه کرد: امسال ۲۰۰۰ خانواده در حاشیه شهر در زمینه پاک‌کردن زعفران فعال شدند؛ موضوعی که کمک‌های مالی خوبی برای این خانواده‌ها ایجاد کرد. وی تأکید کرد: با تداوم این برنامه‌ها، علاوه بر اینکه می‌توانیم شغل پایدار فصلی برای این افراد ایجاد کنیم، از این محصول راهبردی استان نیز صیانت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون به تولید محصولات جانبی زعفران می‌پردازیم و به‌دنبال ایجاد پالایشگاه زعفران استان هستیم تا از دورریز زعفران نیز محصولات خوبی تولید کنیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی با بیان اینکه یکی از ۱۱ شرکت دانش‌بنیان مجوزدار برای صادرات تجهیزات پزشکی کشور، مرکز تحقیقات آغاسی‌زاده بسیج دانشجویی مشهد است، تصریح کرد: پروژه‌های دانش‌بنیانی دیگری را به‌صورت مشترک با کشور سوریه پیش می‌بریم و وارد بازار این کشور شده‌ایم.

همچنین در حوزه انرژی‌های پاک اقدامات نوآورانه و دانش‌بنیانی را به سفارش این کشور در دستورکار داریم که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

مأموریت بسیج؛ تربیت عنصر تراز انقلاب اسلامی

نوروزی مأموریت اصلی بسیج دانشجویی را تربیت عنصر تراز انقلاب اسلامی در بستر نقش‌آفرین در حل چالش‌های نظام دانست و افزود: باید با نگاه مسئله‌محور مسائل کشور و نظم را برآورد کنیم و به حل آن‌ها بپردازیم.

در این راستا به مسائل شهری نگاه مسئله‌محور داشتیم و با بهره‌گیری از ۴ مرحله شامل شناخت مسئله، عمل جهادی، گفتمان‌سازی این چالش‌ها و درنهایت مطالبه‌گری برای تصمیم‌سازی مناسب به این مسائل پرداختیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و دبیر قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ابتدای خیز پنجم قرارگاهی با عنوان «قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان» تشکیل شد، گفت: در این قرارگاه علاوه بر ظرفیت بسیج دانشجویی، از دیگر ظرفیت‌های بسیج در شهر نیز استفاده شد.

تأمین نیرو برای مراکز واکسیناسیون

برهان دبیری‌فر افزود: با جذب نیروی همیاران سلامت، روزانه ۱۳۰ نفر از نیرو‌های بسیجی وارد بخش‌های کرونا می‌شدند و در حوزه‌های گوناگون به کادر درمان کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار آب‌میوه و ۱۰ هزار آب‌معدنی در حاشیه شهر و بیمارستان‌ها توزیع شد، ادامه داد: موضوع اسکان همراهان بیمارانی که از شهرستان به مشهد آمده بودند، در دستورکار قرار گرفت و در این راستا روزانه حدود ۱۰۰ نفر در مراکز ایجادشده در نزدیک بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) اسکان داده شدند.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان با اشاره به ورود گسترده بسیج دانشجویی در تأمین نیروی مراکز واکسیناسیون گفت: تأمین نیروی مراکز اصلی واکسیناسیون شهر ازجمله مرکز نمایشگاه بین‌المللی، حرم مطهر رضوی، بازار ملل و همچنین مراکز واکسیناسیون قطارشهری در مدیریت بسیج دانشجویی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->