بهره‌برداری از فضای ۳۰۰۰ متری ویژه توان‌یابان در بوستان ملت

  • کد خبر: ۸۹۴۳۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
بهره‌برداری از فضای ۳۰۰۰ متری ویژه توان‌یابان در بوستان ملت
رئیس کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم درباره برخورداری معلولان و توان‌یابان از امکانات و زیرساخت‌های شهری، در بوستان ملت فضایی با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع به این عزیزان اختصاص یافته است که تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم درباره برخورداری معلولان و توان‌یابان از امکانات و زیرساخت‌های شهری، در بوستان ملت فضایی با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع به این عزیزان اختصاص یافته است که تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدابراهیم علیزاده با بیان اینکه به تناسب رشد جمعیت شهرنشینی، ایجاد عدالت اجتماعی و اعتلای حقوق شهروندان به یکی از چالش‌های مهم فراروی مدیریت‌شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: بهره‌مندی حقوق شهری نکته‌ای است که به‌جد باید مدنظر باشد؛

به‌ویژه حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار نقص یا مشکل خاص هستند و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند.

علیزاده افزود: یکی از مبتلابه‌ترین موارد تبعیض درباره معلولان و توان‌یابان، اجحاف در بهره‌مندی آنان از مفهوم «حق بر شهر است» و بر این اساس، شورای ششم این موضوع را پیوسته مدنظر خود قرار داده است تا آن‌ها هم بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: براساس این دغدغه‌مندی، در بوستان ملت فضایی را با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع به معلولان و توان‌یابان اختصاص داده‌ایم که کاملا مناسب‌سازی شده است و براساس پیش‌بینی‌ها ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیزاده در ادامه به شهرداری تأکید کرد که در بخش طراحی بوستان‌های بزرگ‌مقیاس شهری، فضا‌های بازی و تفریح ویژه توان‌یابان دیده شود تا پس از اجرا به‌دنبال تأمین زیرساخت‌های ویژه این عزیزان نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->