تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند
سرخط خبرها

تبلیغات محیطی؛ گره حل‌نشدنی لیگ برتر فوتبال!

  • کد خبر: ۸۹۴۵۷
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
تبلیغات محیطی؛ گره حل‌نشدنی لیگ برتر فوتبال!
کشمکش بر سر حق پخش تلویزیونی همچنان ادامه دارد و قرار نیست بعد از گذشت بیست و یک دوره از رقابت‌های لیگ برتر این معضل یک بار برای همیشه حل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ‌درحالی هفته ششم لیگ برتر تمام شده است که هنوز کشمکش‌ها بر سر مسائل اولیه برگزاری مسابقات ادامه دارد. از بحث تبلیغات محیطی گرفته تا دریافت حق پخش تلویزیونی که سازوکار مشخصی ندارند، آن‌هم با‌وجود اینکه بیست‌و‌یکمین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در جریان است. از‌سوی‌دیگر این‌روز‌ها و با‌وجود گذشت ۶ هفته هنوز حرف‌و‌حدیث‌ها درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها زیاد است و در این حوزه نیز کار مشکل دارد و متولیان برگزاری مسابقات هنوز نتوانسته‌اند سازوکار‌های اولیه برای این اتفاق را فراهم کنند. در بحث تبلیغات محیطی که به‌عنوان یکی از محور‌های اصلی درآمدزایی باشگاه‌ها در ایران مطرح می‌شود، وضعیت به‌شدت مبهم و پیچیده شده است.

باشگاه استقلال بعد از حضور مصطفی آجورلو طرحی را برای دراختیارگرفتن حق تبلیغات محیطی ارائه داد و موفق شد با همراهی برخی باشگاه‌ها و با این شرط که کارگزار این باشگاه، تضامین لازم را ارائه دهد، تبلیغات محیطی را خودش اجرا کند. این شرایط با اعلام سازمان لیگ برای باشگاه پرسپولیس نیز اعمال شد؛، ولی به غیر از ۲ تیم تهرانی، سایر باشگاه باید طبق رویه قبل کار را به سازمان لیگ بسپارند و حق‌و‌حقوقشان را از این محل دریافت کنند.

در سال‌های اخیر و در‌حالی‌که مسئولیت تبلیغات محیطی به‌صورت‌کامل با سازمان لیگ بوده، باشگاه‌ها حقوقشان را در مقاطعی یا کلا دریافت نکرده‌اند یا اینکه ناقص به جیبشان رسیده است؛ موضوعی که همیشه انتقاد باشگاه‌ها را در‌پی داشته، اما همیشه این انتقاد‌ها بی‌پاسخ مانده بود. باشگاه‌ها حتی از، چون و‌چرای اجرای تبلیغات محیطی و اینکه طبق چه فرمولی درآمد‌ها بینشان تقسیم می‌شود، بی‌اطلاع بودند. پیش‌تر گفته می‌شد حق باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی ۸۰‌درصد است، ۱۰‌درصد به فدراسیون فوتبال خواهد رسید و ۱۰‌درصد دیگر نیز بین هیئت‌های فوتبال و سازمان لیگ تقسیم می‌شود؛ ولی اکنون با تغییر رویه در اجرا- دست‌کم برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس- درصد سهم‌ها نیز دچار تغییر شده است.

تناقض‌ها در‌این‌ارتباط تا حدی است که حتی در صحبت‌های صادق درودگر، مسئول بازاریابی سازمان لیگ، نیز نمی‌توان حقیقت را یافت. سازمان لیگ اعلام کرده بود که کارگزاران این ۲ باشگاه باید صددرصد ضمانت‌های لازم را برای پرداخت‌ها تا روز دوشنبه گذشته ارائه دهند، در‌غیر‌این‌صورت روند تبلیغات محیطی طبق اعلام عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ و البته سخنگوی فدراسیون فوتبال باید به حالت قبل بازگردد.

با‌این‌حال سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان یک مرجع قانونی در تاریخ اول آذر اعلام کرد که کارگزار‌ان باشگاه‌ها باید ۲۵‌درصد ضمانت بدهند و طبیعتا فرصت لازم نیز برای این کار را خواهند داشت. این یعنی یک تناقض دیگر. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تاریخی را با شرایطی خاص در نظر می‌گیرند و به نوعی اولتیماتوم می‌دهند، ولی سازمان بازرسی این موضوع را رد و درصد ضمانت و نوع آن را بر اساس قانون اعلام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->