پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات!
سرخط خبرها

نوستالژی | حذف خراسان در نهایت شایستگی

  • کد خبر: ۸۹۴۵۸
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
نوستالژی | حذف خراسان در نهایت شایستگی
بررسی دوباره حضور تیم منتخب خراسان در هفتمین دوره مسابقات جوانان کشور-۱۳۵۷را در این مطلب می‌خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ هفتمین دوره رقابت‌های جوانان کشور در حالی با حضور ۲۴‌تیم از ۲۳‌شهریور‌۱۳۵۷ در ۲ شهر رشت و بندر‌انزلی آغاز شد که همه مسابقات کشوری به‌خاطر شرایط سیاسی، نیمه‌تمام رها شده بود. هنوز ۲ روز از بازی‌ها نگذشته بود که زلزله طبس نیز کام همه کشور را تلخ کرد و جوانان خراسان برای ابراز‌همدردی تا پایان رقابت‌ها با بازوبند مشکی گام به مسابقات گذاشتند و البته هیئت اجرایی مسابقات نیز همه عواید این مسابقات را به زلزله‌زدگان اختصاص داد.

پوست‌اندازی خراسان

خراسان، قهرمان رقابت‌های دوره گذشته، این‌بار با نفرات جدید که بیشتر آنان هم از تیم ۲۵‌شهریور بودند، عازم گیلان شد تا از عنوان خود دفاع کند. مجید خادم‌الرضا، مربی جوانان خراسان، تیم را کاملا جوان و پاک بسته بود تا پوست‌اندازی کامل انجام شود.

قرعه سخت

خراسان در گروه اول با تیم‌های قدری هم‌قرعه شد تا برای تکرار قهرمانی کار سختی پیش‌رو داشته باشد. رسیدن ۲ تیم صعود‌کرده این گروه به فینال مسابقات، نشان این مدعاست.
گروه‌۱‌: خراسان، مازندران، زنجان، ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان‌وبلوچستان
گروه‌۲ : بوشهر، یزد، فارس، چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان، هرمزگان
گروه‌۳‌: خوزستان، کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد، کرمانشاهان، مرکزی، لرستان، سمنان
گروه‌۴‌: تهران، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، گیلان

اولین بازی، اولین شکست

خراسانی‌ها که به‌همراه دیگرتیم‌های گروه اول و دوم، رقابت‌هایشان را در بندر انزلی دنبال می‌کردند، در اولین گام پنجشنبه ۲۳‌شهریور‌۱۳۵۷ به‌مصاف مازندران رفتند. مازندرانی‌ها برای رسیدن به اولین قهرمانی کاملا مجهز شده و گام به این رقابت‌ها گذاشته بودند. خراسان در این دیدار با یک گل مشکوک مغلوب شد (۷۰ محمود نجفی) و رضا کی‌زاده، مدافعش، را نیز به‌خاطر شکستگی دست تا پایان رقابت‌ها از دست داد. قبل از بازی نیز مازندرانی‌ها معتقد بودند قاسم رفیعی، بازیکن خراسان، در رقابت‌های باشگاهی جوانان گیلان در تیم خانه جوانان رشت بازی کرده است، اما اعتراضشان رد شد.

۲ پیروزی ارزشمند

سپیدپوشان خراسانی در دومین گام، شنبه ۲۵‌شهریور، به‌مصاف ایلام رفتند و با گل‌های دقایق‌۲۲‌و ۳۷ کریم قدسی‌پور و ۴۹ بهمن قره‌خانی به پیروزی دست یافتند. در این بازی ایلامی‌ها با خشونت قصد خنثی‌کردن حملات حریف را داشتند که رضا غیاثی، داور این دیدار، ۲ بار آن‌ها را با کارت زرد جریمه کرد. دوشنبه ۲۷‌شهریور، خراسان به‌مصاف زنجان رفت. در این بازی سعید صیامی با ۲ گل دقایق‌۵‌و‌۲۵ باعث برتری خراسان شد؛ هر‌چند زنجانی‌ها در دقیقه‌۳۵ یکی از آن‌ها را جبران کردند.

حذف قهرمان

خراسانی‌ها در چهارمین گام خود چهارشنبه ۲۹‌شهریور در دیداری حساس که به‌منزله گواهی صعود بود، با ۲ گل دقایق‌۲۹‌و ۷۷ غلامرضا مرادی مغلوب شاگردان بیوک صباغ و آذربایجان شرقی شدند تا شانس کمی برای صعود داشته باشند. آن‌ها در این بازی مغلوب شدند، اما با بازی خوبشان تماشاگران را به تحسین واداشتند.
خراسان در پنجمین و آخرین بازی خود هرچند با گل‌های دقایق‌۱۰‌و‌۷۵ صیامی و ۳۰‌و‌۳۴ قدسی‌پور با ۴‌گل در مقابل سیستان‌و‌بلوچستان پیروز شد، اما به‌دلیل تفاضل گل با توجه به دیگرنتایج در عین شایستگی از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا قهرمان دوره گذشته وداع زودهنگامی با جام داشته باشد.

مازندران، قهرمان جام هفتم

در مرحله یک‌چهارم نهایی، لرستان در وقت‌های اضافه بر تهران غلبه کرد، مازندران نیز در وقت‌های اضافه اصفهان را از پیش‌رو برداشت. آذربایجان شرقی هم ۲ بر ۱ فارس را مغلوب کرد. دیدار خوزستان و گیلان هم ۲ بر ۱ به سود جنوبی‌ها خاتمه یافت، اما استفاده از بازیکنی که نامش در فهرست شانزده‌نفره این مسابقه نبود، حکم به صعود شمالی‌ها داد که البته میزبانی گیلانی‌ها در این رأی بی‌تأثیر نبود. در نیمه‌نهایی هم مازندران و آذربایجان شرقی به‌ترتیب با غلبه بر گیلان و لرستان به فینال رسیدند که مازنی‌ها در یک دیدار برتر، ۳ بر ۰ حریف آذری خود را مغلوب کردند. ماراتن رده‌بندی را هم گیلانی‌ها به نام خود ثبت کردند تا در رتبه سوم قرار بگیرند. آن‌ها در ضربات پنالتی ۱۱ بر‌۱۰ لرستان را مغلوب کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->