قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

تغییر در شرایط خرید دلار از صرافی ملی | خریداران نیاز به چه مدارکی دارند؟

  • کد خبر: ۸۹۵۰۸
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
  • ۴
تغییر در شرایط خرید دلار از صرافی ملی | خریداران نیاز به چه مدارکی دارند؟
برای خرید دلار در حال حاضر (جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰) تنها کارت ملی کافی است تا خریداران دلار بتوانند با همراه داشتن حدود ۶۰ میلیون تومان پول نقد، سودی حدود چهار میلیون تومان به جیب بزنند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است. هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود اما گویا تغییر جدیدی قرار است رخ دهد.

طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. در صرافی ملی قیمت دلار معمولا ارزان‌تر از بازار است و در روزهای اخیر با افزایش این اختلاف قیمت صف‌های طولانی مقابل صرافی ملی شکل گرفته است.

پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز حاکی از این است که اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته حدودا دو هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی از افراد را به سمت میدان فردوسی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است.

خبرنگار روزنامه همشهری نیز در هفته اخیر در گزارشی نوشته بود که تنها کارت ملی کافی است تا خریداران دلار بتوانند با همراه داشتن حدود ۶۰ میلیون تومان پول نقد، سودی حدود چهار میلیون تومان به جیب بزنند.

طبق مشاهدات خبرنگار تجارت‌نیوز بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود بودند، قصد نگهداری آن را نداشتند و به محض خرید به دلالان می‌فروختند. نکته قابل توجه ادعای دلالان بود که برای خرید دلار تنها نیاز به کارت ملی افراد داشتند و با هزینه‌ای معادل ۵۰۰ هزار تومان کارت ملی برخی را اجاره می‌کردند و سهمیه ارزی آنها را می‌خریدند.

در همین حال به نظر می‌رسد اتفاق مهمی در این مورد رخ داده است. آخرین پیگیری‌ها حاکی از این است که شرایط خرید دلار از صرافی ملی تغییراتی داشته و تنها کارت ملی کافی نیست. زمزمه این اتفاق در چند روز اخیر هم به گوش می‌رسید. با این اتفاق احتمالا متقاضیان در هفته جدید نتوانند به مانند چند روز گذشته تنها با کارت ملی خرید داشته باشند.

اما شرایط خرید دلار چگونه شده است و خریداران نیاز به چه مدارکی دارند؟

۱- اصل کارت ملی ( در صورت داشتن کارت ملی قدیمی ارائه کارت ملی به همراه شناسنامه و رسید ممهور ثبت احوال مبنی بر انجام مراحل تعویض کارت ملی قدیمی)

۲- کارت بانکی عضو شبکه شتاب به نام فرد خریدار برای خرید و شماره شبا به نام فرد فروشنده برای فروش

۳- شماره تلفن همراه ( سیم کارت) به نام فرد متقاضی

۴- تکمیل فرم‌های مربوطه و امضای آن ها در حضور متصدی صرافی

۵- بلیط- گذرنامه- ویزای معتبر(در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) + عوارض خروج از کشور

از نگاه خیلی از کارشناسان با اتفاقات چند روز اخیر ذخایر ارزی کشور متاثر خواهد شد اما بدون توجه به این موضوع به نوعی یارانه چند میلیونی خرید دلار توزیع شده و این اتفاق همزمان با افزایش قیمت دلار بوده است. در هفته اخیر قیمت دلار تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان هم افزایش یافت.

آیا با این تغییر ممکن است صف خرید دلار از صرافی ملی برچیده شود؟

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
عباسعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
البته کار خوبی است تا دست دلالان از بازار قطع شود.اما کسانیکه فرزندشان در کشور های خارجی تحصیل می کنند چگونه می توانند برای فرزندشان پول بفرستند.کاش فکری بحال این قشر نیز شود.
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
باسلام به همه مسعولان ووزیران محترم جمهوری اسلامی ایران ازجنس محرومان ،و انقلابی،مردعمل،مرد میدان، ریاست محترم بنیادمسکن و و‌ریاست محترم قوه قضاییه ریاست محترم ریس مجلس و نمایندگان‌ مجلس و ریس ادارجات کمیه امداد و سازمان بهزیستی لطفا ما معلولان‌ و‌مددجویان باخودتان مقایسه نکنید؟ که توان خرید خونه نداریم درحال حاظرگرایه ای خونه گرفتیم نه توان خرید خانه ونه توان وام برداشتن هیچ کدام نداریم واندک پولی که ماهانه واریز میکنید تنها پول دارو دکتر کفایت نمیکند اونم سرپرست خانواده بیمارباشه خداکجایی؟ این شد برای ما معلولان نون خدایا خودت بساز تو‌بسازی قشتگتره
مهدی اسماعیل لو
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
سلام، پاسپورت ما دو ماه اعتبار داشته صرافی ملاءعلیلو از استان آذربایجانغربی ، شهرستان خوی از دادن ارز مسافرتی به ما خودداری کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
با این تفاسیر هرچه زودتر ایران باید با امریکاتوافق کنه ولاغیر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->