جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ: «مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی» راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۸۹۵۸۰
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
وزیر فرهنگ: «مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی» راه‌اندازی می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاره به این که در حوزه آهنگ‌های انقلابی اقداماتی صورت گرفت، گفت: تلاش می کنیم با حفظ این میراث و ظرفیت بزرگ، دوره جدیدی را در اعتلای شعر و سرود و موسیقی کشورمان رقم بزنیم و در این راستا بزودی " مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی" ایجاد می شود.

به گزارش شهرآرانیوز،محمد مهدی اسماعیلی در آیین یادواره "سازهای خاکی"  (گرامیداشت هنرمندان ارکستر سمفونیک در هشت سال دفاع مقدس) که امشب (جمعه) در تالار وحدت برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهیدان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف و قدردانی از دست اندرکاران این رویداد، افزود : امشب در خدمت بزرگانی بودیم که یاد آنها برای ما زیبا و دلنشین است کما این‌که بسیاری از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی ما با این صداهای دلنشین شکل گرفته است.

او ادامه داد: این استادان برای ما که در دوران دفاع مقدس نوجوان بودیم، یادآور خاطرات اعزام به جبهه ها و تشییع شهدایی بود که با این نواها به یاد ما می افتاد. این حسی است که در همه ما وجود دارد. حس قدردانی و علاقه مندی و خاطرات به یاد ماندنی که چنین شبی را رقم زدند.

وی با قدردانی از هنرمندانی که در عرصه دفاع مقدس خالق آثار ماندگاری بودند، افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاشمان در دوره جدید این است که به داشته های غنی خود بیفزاییم. ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را برای ما خلق کردند. از جمله هنرمندانی زیادی در آن دوران با حضورشان در جبهه های جنگ شور آفریدند،  حماسه های عظیمی را خلق کردند که همه ی رزمندگان اسلام به آن باور دارند.

اسماعیلی گفت: من از کسانی که نسبت به این سرمایه های بزرگ غافل بودند، گله مندم. این عزیزان آثاری را خلق کردند که واقعا بی نظیر است. هرکس این آثار را می شنود جدای از حسی که از این کارها می گیرد، معانی بلندی را مبتنی بر روحیه جهاد و شهادت دریافت می کند؛ محتواهایی که این آثار داشتند و از سینه هنرمندانی با نیت پاک خارج می شد، در روح و جان مخاطبان می نشست.

اسماعیلی ادامه داد: گام بلند دیگری که برداشتیم مبتنی بر این نکته است که در دوره جدید می خواهیم در مناطق کمتر برخوردار کشور آموزش های هنری رایگان برای هنرجویان متقاضی فراهم کنیم. در این زمینه همکاران من در معاونت امور هنری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد همکاری کردند و بر اساس جدیدترین آماری که گرفتم، تاکنون ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند که بسیاری از این ثبت نام ها در حوزه های سرود و آهنگ های انقلاب بوده است. بنای ما این است که در ایران پرافتخار که وجب به وجب خاک آن آکنده از شجاعت است بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و هنری را فعال کنیم و روزهای خوشی را به ارمغان بیاوریم.

در این یادرواره از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی دفاع مقدس در حضور محمدمهدی اسماعیلی و محمود شالویی سرپرست معاونت امورهنری و مدیرکل حوزه وزارتی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
صادق آهنگران، اسفندیار قره باغی، محمدعلی گلریز، محمدرضا جعفری بهنام، کریم کریمی، محمدرضا پناهی نژاد، بابک میردادیان، علی ضرابی، سیامک کریم پور، ناصر رحیمی، رضا صنعتی نژاد، محمدرضا صفی، حسن زهری، جهانگیر زمانی، احمد عزیز،   مسعود عالی، شاهرخ شیردوست، بهروز اسلامی، همایون رحیمیان،   از جمله افرادی بودند که در این مراسم از آنها قدردانی شده است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->