شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

نگاهی به تجمعات اصفهان | از هشیاری مردم و مسئولان تا تحول سازنده در رسانه ملی

  • کد خبر: ۸۹۶۲۰
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
  • ۱
نگاهی به تجمعات اصفهان | از هشیاری مردم و مسئولان تا تحول سازنده در رسانه ملی
مشکلاتی که کم آبی برای مردم به ویژه کشاورزان به همراه داشته است، باعث تجمعاتی مسالمت‌آمیز در اصفهان و چهارمحال بختیاری شد. در این بین رسانه ملی هم با پوشش درست و لحظه‌ای اخبار نشان داد که تحولی سازنده در این سازمان اتفاق افتاده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طی سال‌های اخیر به دنبال تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها در کشور و همچنین سوء مدیریت در منابع آب، برخی از استان‌ها از جمله اصفهان و چهارمحال و بختیاری دچار بحران آبی شده اند.

به گونه‌ای که نه تنها زاینده رود، بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه فلات مرکزی ایران، حالا دیگر در اصفهان خشک شده و آب سد زاینده رود نیز به ۱۷۹ میلیون متر مکعب رسیده است و آن گونه که مدیر بهره برداری سد اعلام کرده، در صورت مدیریت نشدن مصرف و ادامه بارش‌ها به صورت فعلی، حجم سد تنها جواب گوی دوماه آینده مردم اصفهان خواهد بود، بلکه و حدود ۲۰۰ شهر و روستای استان چهارمحال وبختیاری نیز با تانکر آب رسانی می‌شوند. بی توجهی مسئولان، وعده‌های عملی نشده و تکمیل نشدن پروژه‌هایی نظیر طرح انتقال آب بن-بروجن که برای تأمین آب نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده، از جمله گلایه مندی‌های این روز‌های مردم است.

همین گلایه‌ها و انباشت مشکلات طی سال‌ها سبب شده است در روز‌های گذشته، مردم و به ویژه کشاورزان در اعتراض به بحران آبی، دست به تحصن و اعتراض بزنند. نکته شایان توجه در این اعتراضات نیز این بود که مردم معترض اعلام کردند اجازه سوء استفاده به دشمنان برای بهره برداری از مطالباتشان را نخواهند داد و صرفا مطالبه آن‌ها مسائل آب و کشاورزی، اعلام خطر فرونشست‌های متعدد و توزیع عادلانه حقابه است.

از همراهی و هم افزایی مسئولان تا بصیرت مردمی

اما با وجود هوشیاری مردم در جداسازی مطالبات بحق خود از صف آشوبگران و اغتشاشگران که از هر تجمع و تحصن اعتراضی به عنوان فرصتی برای دامن زدن به ناامنی و بی ثباتی استفاده می‌کنند، تدبیر و مدیریت صحیح دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور در جریان اعتراضات اخیر سبب شد بیگانگان در پیگیری اهداف خود ناکام بمانند.

در همین زمینه، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در جلسه شورای اداری خراسان رضوی، درباره اعتراضات به بحران آبی در استان‌های اصفهان و چهارمحال وبختیاری، با اشاره به اینکه دشمنان در اتفاقات اخیر به دنبال بهره برداری و ایجاد نارضایتی در مردم بودند، گفت: همراهی و هم افزایی مسئولان باعث شد دشمنان در نقشه‌های خود شکست بخورند و این پیروزی را مرهون همراهی و صبوری مردم هستیم.

دشمن با به میدان آوردن همه توان و ظرفیت‌های رسانه‌ای خود یک جنگ ترکیبی علیه کشور را در دستور کار قرار داده است و به دنبال بهره برداری از هر چالش و فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است. همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور، در آیین تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مشکلات آبی کشور، گفت: دولت جز عدالت و رعایت عدالت توزیعی برنامه دیگری ندارد و مسئله کمبود بارش نیز به این مشکل دامن می‌زند.

کاهش آب در حدود ۲۸ استان کشور وجود دارد، اما نباید اجازه دهیم دشمن از موضوع کمبود آب در راستای اهداف خود استفاده کند؛ زیرا هر بار از طریق ایجاد اختلال سعی دارد نمک روی زخم مردم بپاشد و با اقداماتی مثل هک کردن سامانه پمپ بنزین و شرکت هواپیمایی، به دنبال فشار وارد کردن به مردم است. اما مردم کشور ما آگاه، هوشیار و بصیر هستند و این مسائل باعث می‌شود دشمن را بیشتر بشناسیم. باید با تدبیر با همه مسائل برخورد و نیاز‌های مردم برطرف شود.

بازتاب مطالبات ملی در صداوسیما

در کنار بصیرت و هوشیاری عمومی مردم و مدیریت صحیح و هم افزایی مسئولان ذی ربط، عامل دیگری که سبب شد اعتراضات اخیر مردمی به بحران آبی کشور، به بستری برای جولان اغتشاشگران تبدیل نشود، تغییر رویکرد صداوسیما در پوشش گسترده این اعتراضات مردمی بود، به گونه‌ای که امکان خط دهی رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون خارج نشین به آشوب طلبان را سلب کرد.

در واقع صداوسیما برخلاف رویه‌های سابق خود، این بار گزارش بهنگام و مبسوطی از تنش آبی و اعتراضات مردمی منتشر کرد. این اقدام سنجیده صداوسیما به دنبال تغییرات مدیریتی اخیر در این نهاد ملی، با واکنش‌های مثبت گسترده‌ای در فضای مجازی نیز همراه شده است.

کاربران مختلفی از منظر‌های متفاوت به این اقدام واکنش نشان داده اند؛ کاربری این اقدام را «سرآغاز فصل جدیدی از اجرای سیاست‌های عاقلانه در انعکاس بموقع اخبار» ارزیابی کرده و دیگری نوشته است که «آچمز شدن رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با تدبیر حکیمانه مدیران ارشد رسانه ملی بسیار شیرین بود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
ملت و دولتمردان ؛ باید اصراف گری را حرام بدانند بخصوص در مورد آب شرب ، ملت هم در مورد مصرف آب صرفه جویی کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->