پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

خودرو شاسی بلند آریا؛ محصول جدید سایپا چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ + مشخصات فنی

  • کد خبر: ۸۹۶۸۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
  • ۱
خودرو شاسی بلند آریا؛ محصول جدید سایپا چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ + مشخصات فنی
سایپا سال گذشته از اولین کراس اوور خود با نام آریا رونمایی کرد. این محصول قرار است طبق وعده‌ها، زمستان در بازار باشد. مشخصات فنی خودرو آریا چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۹ از محصول جدید خود بر پایه پلتفرم SP۱۰۰ رونمایی کرد.

این محصول، با همکاری نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب پارسی آریا نام‌گذاری شده بود.

تولید بر اساس پلتفرم شاهین

سایپا آریا بر روی پلتفرم SP۱۰۰ سایپا تولید می‌شود که یک پلتفرم چند منظوره به حساب می‌آید.

اولین محصولی هم که روی این پلتفرم تولید و عرضه شد سدان جدید سایپا، شاهین بود که توانست از نظر ایمنی و طراحی با استقبال خوبی روبرو شود.

آریا در کلاس کراس‌اوور‌های کوچک شهری قرار دارد و در ابتدا با مشخصات فنی تقریبا مشابه به شاهین دنده‌ای به بازار عرضه می‌شود.

اما قرار است در آینده دست خوش تغییرات بسیار شود.

برای مثال این خودرو با پیشرانه جدید ۳ سیلندر، گیربکس اتوماتیک و آپشن‌های بیشتر، رقابت نزدیکی با محصولات چینی خواهد داشت.

بررسی ظاهری خودرو آریا

سایپا آریا همان شاهین است؛ کمی قد بلندتر و البته هاچ بک!

آریا یک خودروی هاچ بک کراس شهری است که از آن نمی‌توان انتظاری در سطح کراس اوور‌های مطرح بازار را داشت.

البته به لطف طراحی‌های جدید سایپا و البته کلاس و سگمنتی که آریا دارد می‌تواند در بازار کشور با استقبال خوبی مواجه شود.

تفاوت‌های آریا و شاهین

در نمای جلو کماکان با یک خودروی خشن و جدی روبرو هستیم که حالا کمی بالاتر آمده است.

چراغ‌ها همان چراغ‌های شاهین هستند، اما جلو پنجره دستخوش تغییرات جزئی شده و خطوط کرومی داخل جلو پنجره با شاهین متفاوت است.

قسمت دیگری که باز طراحی شده قسمت پایینی سپر است که در وسط یک قسمت سفید رنگ به سپر اضافه شده که رخ خودرو را بیشتر به سمت یک خودروی کراس اوور می‌برد.

چراغ‌های روز و مه‌شکن‌ها هم نسبت به شاهین کمی تغییر کرده اند و به مراتب جذاب‌تر شده‌اند.

در نمای کناری آریا جز اضافه شدن فلاپ‌های پلاستیکی روی گلگیر‌های عقب و جلو و همچنین اضافه شدن نوشته‌ای بالای گلگیر جلو که تا روی درب هم کشیده شده و البته ارتفاع خودرو مورد دیگری تغییر نکرده و با شاهین برابر است.

مهم‌ترین تفاوت آریا و شاهین

به بخش عقب آریا که می‌رسیم می‌توان گفت بیشترین تغییر انجام شده روی این خودرو را در این قسمت شاهد هستیم.

چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده‌اند و طراحی ساده‌ای هم دارند، اما با طراحی کلی آریا هماهنگ است.

نکته قابل توجه این است که طراحی درب صندوق آریا همانند کوییک به صورت صاف نیست و یک برآمدگی جزئی را میبینیم که یک طرح صندوق را به خودرو داده است.

مشخصات فنی خودرو آریا

سایپا آریا با پیشرانه‌های مختلف راهی بازار می‌شود؛ خودروی آریا با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک HPT ساخت DAE در آینده تولید می‌شوند.

آریا قرار است با پیشرانه‌هایی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار به بازار عرضه شود و فعلاً در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید برسد.

تولید سایپا آریا با گیربکس اتوماتیک

جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا در مرداد امسال در مورد مشخصات فنی خودرو آریا گفت که این محصول با گیربکس اتوماتیک و در زمستان ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.

طبق برنامه‌ریزی نارنجی‌پوشان جاده مخصوص، ابتدا خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک به تولید می‌رسد و سپس آریا نیز به گیربکس اتوماتیک مجهز می‌شود.

تولید سایپا آریا آغاز شده است

کمتر از ۲ هفته پیش مدیرعامل سایپا از استارت خوردن خط تولید آریا هم‌زمان با آغاز تولید شاهین اتوماتیک خبر داد.

سلیمانی اعلام کرد تاکنون ۳۰ دستگاه آریا به تولید رسیده و ظرفیت تولید این مینی‌کراس‌اوور که رگه‌های مدرن و ماندگاری در طراحی آن به چشم می‌خورد، ۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
با سلام ، خودروی آریا کی وارد بازار می شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->