صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری
سرخط خبرها

گزارشی از پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم حسین هریری و یادواره شهدای شمال شرق مشهد

  • کد خبر: ۸۹۷۴۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
گزارشی از پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم حسین هریری و یادواره شهدای شمال شرق مشهد
آیین گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسین هریری و یادواره شهدای شمال شرق مشهد هم زمان با هفته بسیج در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزاری شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز - آیین گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسین هریری و یادواره شهدای شمال شرق مشهد هم زمان با هفته بسیج در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزاری شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این مراسم گفت: امام راحل (ره) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب برای تحقق اهداف بلندمدت انقلاب ساختار‌ها و نهاد‌هایی را تشکیل داده اند از جمله نهاد بسیج و فرمودند بسیج الگویی است که از صدر اسلام گرفته اند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که بدون بسیج کُمیت انقلاب لنگ است.

سردار سیدهاشم غیاثی با بیان اینکه خداوند لطف کرد که ما در این حاکمیت الهی در مسیر بسیج قرار گرفتیم، افزود: امنیت پایدار کنونی از برکت بسیج است و مشارکت مردم در امنیت در ساختار بسیج شکل گرفته است. وی ادامه داد: بسیج نیرویی منحصر به فرد در دنیاست و این نهاد و نیرویی است که می‌تواند متناسب با نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی آرایش بگیرد.

خدمت در جمهوری اسلامی عبادت است

غیاثی اضافه کرد: به همین دلیل رزق بسیجی بودن موهبت است و باید قدردان آن باشیم و اگر این گونه نباشد، خدای متعال بی شک ما را کیفر و عذاب خواهد کرد؛ بنابراین خدمت در این حاکمیت الهی افتخار است.
وی با اشاره به اینکه حاکمیت الهی از صدر اسلام تاکنون بیش از ۱۰ سال عمر نکرده است، اظهار کرد: حدود ۴۲ سال از عمر با برکت حاکمیت الهی ما می‌گذرد و امام زمان (عج) رهبر این حاکمیت الهی هستند و نواب عام ایشان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هدایت این کشتی را برعهده دارند و ما پا در رکاب این انقلاب هستیم این افتخار بزرگ است.

وی تأکید کرد: اینکه در انقلاب ما شکست و بن بستی وجود ندارد، به واسطه وجود مردم مؤمن و ولایت مدار و به برکت وجود خانواده بزرگ شهداست. خانواده شهدا بدانند که فرزندنشان در مسیر رشد و نهضت انتظار امام عصر (عج) گام نهاده اند.

حضور بسیج در همه عرصه‌ها

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به انعطاف بسیج و حضور در همه عرصه‌ها گفت: همین بسیج روزی در دفاع مقدس، روزی در سازندگی، روزی در محرومیت زدایی، روزی در جبهه مقاومت، روزی در ابتکارات و تولید صنایع هسته‌ای و نظامی فعال بود و حالا با همه گیری کرونا در تربیت شهیدان مدافع سلامت فعالیت می‌کند؛ بنابراین بسیج در مقابل خواسته‌ها و نیاز‌های انقلاب انعطاف و آرایش می‌گیرد که امری خدایی و الهی است.

وی با بیان اینکه نگرانی دشمن از توسعه فرهنگ بسیجی است، تصریح کرد: کشور ما باید یا قدرتمند و قوی شود یا اراده دشمن را بپذیرد و راه سومی وجود ندارد، اگر قرار است هم راستای نهضت جهانی حضرت حجت (عج) گام برداریم، باید متناسب با منویات نایب ایشان راه اول را بپذیریم و قوی شویم.

غیاثی بیان کرد: کشور ما به برکت هدایت رهبر معظم انقلاب و حرکت هوشمندانه نیرو‌های مسلح از اقتدار امنیتی برخوردار است. برخی کشور‌ها در دنیا به ظاهر امنیت دارند؛ چون تهدیدی ندارند، اما کشور ما با وجود تهدید‌هایی که دارد امن است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: ما امروز تمرین ولایت پذیری می‌کنیم و اگر از، ولی فقیه تبعیت محض داریم، می‌توانیم به امام زمان (عج) بگویم اگر شما غایب بودید ما تمرین ولایت پذیری را در محضر نایبتان انجام دادیم.

خاکریز‌های امروز در مدارس و دانشگاه هاست

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: ما در جنگ نرم با دشمن هستیم و باید از خود و فرزندانمان مراقبت کنیم. در جنگ نرم فضا غبار آلوده است. در این نوع جنگ دشمن سراغ عزم ها، ایمان‌ها و معرفت‌ها می‌رود و خاکریز‌های جبهه در پیاده روها، مدارس و دانشگاه هاست و اگر از نسل امروز مراقبت نکنیم، امکان انحراف و لغزش وجود دارد.

غیاثی تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند فرهنگ شهادت را کم رنگ کند، اما راه پیروزی ما بی شک از مسیر شهید و شهادت عبور خواهد کرد و حضور شما در مراسم بزرگداشت شهدای عزیز این پیام را دارد که مردم ما همچنان بر پیمانشان با شهدا پایدارند و این حرکت توقف ناپذیر است.

نمونه در تحصیل و تهذیب

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید هریری نمونه‌ای از یک بسیجی کامل بود، گفت: او کسی بود که از کودکی در پایگاه بسیج مسجد هجرت امور قرآنی و فرهنگی محله را آغاز کرد و در تحصیل و تهذیب از کسانی بود که به عنوان نخبه علمی شناخته شد و در رشته‌های عمران، فیزیک هسته‌ای و حقوق جزو افراد شاخص بود.

حسین حسامی اضافه کرد: حسین هریری در اخلاق دارای متانت خاصی بود و همه دوستان او همیشه او را با اخلاق نیکویش یاد می‌کردند. او کسی بود که مذهبی و هیئتی بود و به گفته خودش امضای شهادتش را در عاشورا از امام رضا (ع) گرفت و در حوزه کاری خود در شهرداری مشهد با روحیه جهادی شب و روز نمی‌شناخت و مشغول خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شهید هریری با احساس تکلیف برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهد شیرین شهادت را نوشید. امیدوارم همه ما در هر جایگاهی گام مؤثری در راستای تحقق اهداف شهدا و امام شهدا برداریم.

رحیم‌احمد‌ی روشن، پدر شهید احمدی روشن نیز در این مراسم گفت: مردم به خانواده شهدا لطف دارند و این باعث می‌شود ما وظیفه بیشتری در قبال این مسئولیت داشته باشیم. خانواده شهدا نباید غصه از دست دادن فرزند شهیدشان را بخورند ما باید غصه خودمان را بخوریم که از این عزیزان جامانده ایم و از خداوند بخواهیم ذره‌ای از اقیانوسی را که به این شهدا داده است به ما نیز بدهد. شهید مدافع حرم، حسین هریری یکی از پرسنل قطار شهری مشهد بود که در ۲۲ آبان سال ۹۵ در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.


در ادامه بخوانید

میزگرد | بررسی چالش‌های فرهنگ بسیجی


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->