رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

اشتغال زایی برای ۱۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی به شرط جذب اعتبار

  • کد خبر: ۸۹۷۵۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
اشتغال زایی برای ۱۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی به شرط جذب اعتبار
یک میلیون نفر از اعضای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مستعد کار هستند و همچنین ۵۰۰ هزار نفر بیکار نیازمند از خدمات موردی این نهاد بهره مندند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ۶۳۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از منابع بانکی است. به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی، با جذب صددرصدی این اعتبار می‌توان برای ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار مددجو در خراسان رضوی اشتغال زایی کرد.

خرداد امسال معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از سهم ۳۸ درصدی این نهاد در اشتغال‌زایی کشور خبر داد و اعلام کرد یک سوم کل جمعیت بیکار کشور مخاطب کمیته امداد امام خمینی (ره) است. یک میلیون نفر از اعضای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مستعد کار هستند و همچنین ۵۰۰ هزار نفر بیکار نیازمند از خدمات موردی این نهاد بهره مندند.

حجت ا... عبدالملکی به این هم اشاره کرد که اعتبارات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) پارسال ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۵‌هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان محقق شد.

۶۳۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی، سهم استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در این باره گفت: امسال مبلغی معادل ۶۳۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال از منابع بانکی به کمیته امداد استان تعلق گرفته است.

حبیب ا... آسوده در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از این رقم تاکنون اعتباری حدود ۳۰ درصد جذب شده است و امیدواریم بخش دیگری از اعتبار مدنظر تا پایان سال و قسمتی دیگر از این منابع نیز در نیمه اول سال آینده وصول شود.

سرانه هر وام ۱۰۰ میلیون تومان

وی بیان کرد: این تسهیلات برای امسال و برای همه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و برخی نیازمندانی است که مستمری بگیر نیستند.

آسوده اظهار کرد: نیازمندان غیرمستمری بگیر نیازمندانی هستند که تک خدمتی یا چندخدمتی هستند. این گروه از افراد نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرانه اعطای وام به هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت آن هفت ساله است.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: می‌توان در قالب طرح‌های خوداشتغالی یا وام قرض الحسنه، به صورت کارفرمایی این وام را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت هفت ساله در ازای استخدام بیمه‌ای یک مددجو در اختیار کارخانه‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی نیازمند نیروی کار قرار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: این اتفاق تا استخدام ۴۰ مددجو معادل ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه هفت ساله برای هر بنگاه اقتصادی یا کارخانه‌ای که درخواست جذب نیرو دارد، می‌تواند اجرا شود.

۱۵۰ هزار مددجو در مشهد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد ۱۵۰ هزار مددجو داریم؛ یعنی معادل ۶۰ هزار خانواده در مشهد زیرپوشش کمیته امداد هستند.

آسوده درباره رقم اعتباری از محل تخصیص وام بانک‌ها به خراسان رضوی بیان کرد: این رقم پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۶۳۵ میلیارد تومان رسیده است. البته این ۶۳۵ میلیارد تومان غیر از منابع ریالی صندوق قرض الحسنه خود کمیته امداد و مربوط به نظام بانکی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->