جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

آزادگان؛ سند افتخار جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر: ۸۹۷۵۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
آزادگان؛ سند افتخار جمهوری اسلامی ایران
حجت‌الاسلام منصوریان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد

یاد و خاطره رشادت‌های آزادگان همیشه باید جاویدان بماند. آزادگان در زمان اسارت وفاداری به نظام و انقلاب را با رشادت‌های تمام و شجاعت‌های بی‌بدیلشان اثبات کردند و با ماندن بر سر عقیده ترس شدیدی را بر دل دشمنان انداختند.

با اینکه اسیر بودند، هرگز ذلت را نپذیرفتند. آزادگان به معنای واقعی کلمه در شمار شهیدان زنده و نماد عشق به این مرزوبوم نام گرفته‌اند.

آزادگان سرافراز در دوران اسارتشان در اردوگاه‌های رژیم ستمگر عراقی جلوه‌های بسیاری از حماسه و ایستادگی را به نمایش گذاشتند، تا آنجا که برخی از این عزیزان به‌دلیل شجاعت، وفاداری به انقلاب اسلامی، اعتقادات و حس میهن‌دوستی‌شان زیر شکنجه‌های بعثی‌های عراقی و وضعیت نامناسب آن زمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رهبر معظم انقلاب این پاک‌سیرتان مقاوم را که با صبر و شکیبایی توانستند دوران سخت و ملال‌آور اسارت را به شیرینی روز‌های آزادی و بازگشت به وطن تبدیل کنند، الماس‌های درخشان نامیدند. آزادگان، این الماس‌های درخشان دفاع‌مقدس، معنا و مصداق عالی ایمان و مقاومت را نمایان ساختند و نماد پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

آنان هیچ‌گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق‌باور ما زدوده نخواهند شد و همواره الگو‌های صبر و مقاومت ملت شریف ایران هستند. اگر در نظام جمهوری اسلامی عزت و اقتداری وجود دارد و باعث شده است که امروز کشور ما در جایگاهی ویژه در دنیا قرار گیرد، به برکت وجود ایثار‌هایی است که شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز در زمان جنگ و اسارت متحمل شدند.

آزادگان فارغ از آسیب‌های جسمانی، آسیب‌های روحی و روانی بسیاری دیده‌اند که باعث مشکلات فراوانی برای آنان شده است؛ بنابراین تکریم این عزیزان باید به یک فرهنگ مستمر و پایدار تبدیل شود.

همیشه باید به‌خاطر داشته باشیم کسی که از همه هستی‌اش برای اقتدار کشور می‌گذرد و در دفاع از خاک و ناموسش جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهد، باید عزیز و بزرگ شمرده شود؛ بنابراین همچنان که ما از ایثار این دلیرمردان بهره می‌گیریم، روایت رشادت‌ها، شجاعت و ازخودگذشتگی آزادگان باید برای نسل نوجوان و جوان امروز تشریح و تبیین شود و این آموزه‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

آزادگان با تأسی از مکتب عاشورا و با تکیه بر نیروی ایمان و با اراده قوی برای دفاع از آب و خاک میهن خود مشقت‌های بسیاری را تحمل کردند و توجه به این عزیزان و نیازهایشان برای همه مدیران باید اولویت باشد. زیرا آنان سند افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.

آزادگان در زندان‌های سخت دشمن بعثی وضعیت دشواری را سپری کردند و به‌طبع بهترین سال‌های عمرشان را در اسارت به سر برده‌اند و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اند؛ بنابراین اکنون نباید به‌دلیل گذر زمان، از نیاز‌ها و مسائل این عزیزان غفلت شود و در زندگی با موانعی روبه‌رو شوند.

به همین دلیل یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های مهم مدیریت‌شهری در دوره جدید توجه همه‌جانبه به ایثارگران عزیز به‌عنوان سرمایه‌های اندوخته و ارزشمند انقلاب اسلامی و جزوی از هویت مشهدالرضا (ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->