مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شرایط تردد معلولان در شهر باید آسان شود

  • کد خبر: ۸۹۷۸۷
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
شرایط تردد معلولان در شهر باید آسان شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز جهانی معلولان در ۱۲ آذر گفت: امکان تردد آسان معلولان در شهر مشهد باید فراهم شود و به این قشر توجه ویژه‌ای شود.

لیلا جانقربان|شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد امروز؛ دوشنبه  ۷ آذردر چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به مناسبت‌های امروز گفت: امروز ۷ آذر، روز نیروی دریایی نام گرفته است، اما کمتر از این نیرو یاد می‌شود و استقرار آن‌ها در حاشیه دریا‌ها باعث شده کمتر از آن‌ها یاد کنیم. ولی باید قدر دان آن‌ها باشیم چرا که نقش‌آفرینی‌های بزرگی داشتند. در عملیات مروارید که امروز سالگرد آن است، اقتدار بسیار عظیمی در تمام دنیا و در تمام آب‌های جهان قدرت و نفوذ ما را ایجاد کرد.

به گفته وی، امروز روز بزرگداشت شیخ مفید نیز هست که ایشان مورد احترام و از چهره‌های ماندگار تشیع هستند.

موحدیان با اشاره به اینکه روز مجلس را هم در پیش داریم تصریح کرد: یاد آیت الله مدرس را گرامی می‌داریم که بار‌ها بنیانگذار انقلاب به بزرگی و شجاعت این عالم بزرگوار اشاره کردند. امیدواریم که ما نیز رویه این عالم بزرگ را در جهت پرکاری و کار جهادی و شجاعت در عمل را پیش گیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین فردا مانور زلزله و ایمنی را خواهیم داشت که باید ضمن بررسی  ایمنی بناها، به ایمنی مکان‌های مختلف از جمله مکان‌های عمومی نیز بپردازیم. ما باید در این دوره از شورا اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت: در هفته پیش رو نیز روز جهانی معلولان را در پیش داریم که باید به این قشر توجه ویژه داشته باشیم و شرایط تردد آسان این افراد را در شهر فراهم کنیم. به همین مناسبت امروز آقای ایمانی راد مدیر عامل جامعه معلولان مهمان چهاردهمین جلسه علنی شورا هستند.

محمد ایمانی راد، مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی نیز در جلسه امروز گفت: به نمایندگی از طیف وسیعی از شهروندان دارای معلولیت، در این جلسه از مسئولان می‌خواهم که فرصت این گونه حضور‌ها را بیشتر فراهم کنند.

وی تصریح کر: جامعه معلولان از سال۱۳۵۶راه اندازی شده است و حدود ۴۵۰۰ نفر عضو دارد. برنامه‌های مختلف فرهنگی در جامعه داریم و سعی کرده ایم مدافع حقوق اعضا و افراد دارای معلولیت باشیم.

در دسترس بودن خدمات، از مولفه های جهانی است

به گفته ایمانی راد، در دسترس بودن خدمات یکی از مولفه‌هایی است که ما به دنبال آن هستیم. در دسترس بودن خدمات از مولفه‌های جهانی است و در سطح جهانی به عنوان شاخص رشد شهری مطرح می‌شود.

مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی در ادامه گفت: مشهد در بحث مناسب سازی با زحماتی که طی چند سال گذشته  انجام شده در کشور برتر بوده است، اما تا رسیدن به شهر‌های ایده آل فاصله زیادی داریم. ما سال‌ها است که دغدغه‌ها را مطرح می‌کنیم و درخواست بهبود شرایط را داریم.

به گفته وی، فرصت ۴ ساله این شورا بسیار مغتنم برای انجام کار‌هایی است که به نوعی برای آینده ما مفید خواهد بود و سالمندی آسانی را برای همه خواهد داشت. چرا که دسترس پذیری تنها مشکل افراد دارای معلولیت نیست و افراد مسن نیز از آن بهره خواهند برد.

وی تاکید کرد: در ایجاد طرح‌ها مسائل مناسب سازی در اجرا دیده می‌شود، ولی استاندارد نیست. رمپ وجود دارد، ولی قابل استفاده نیست. یا بهسازی‌ها با وجود هزینه بالا امکان استفاده ندارد. مسیر برای افراد نابینا ایجاد شده، اما مشکلاتی دارد که افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

بسیاری از پارک‌ها مناسب افراد معلول نیستند

ایمانی راد با بیان اینکه دسترسی در شهر یک لطف نیست بلکه یک وظیفه است که باید محقق شود، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم در پروژه‌ها از افراد دارای معلولیت دعوت شود تا بررسی کنند و چنانچه ایرادی وجود دارد آن را مطرح و حل کنند. درحال حاضر بسیاری از پارک‌ها مناسب معلولان نیستند.

به گفته وی، بحث فرهنگ سازی نیز نکته دیگری است که شهرداری در آن می‌تواند مشارکت کند. درخواست ما این است که فرهنگ سازی محدود به یک زمان خاص نباشد و در طول سال جریان داشته باشد.

وی افزود: احیای برخی از بخشنامه‌هایی که در گذشته تصویب شده اکنون قابلیت  اجرا ندارد. درخواست داریم که دوباره بررسی کرده و آن‌ها را اجرایی کنید.

مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی یادآور شد: درحال حاضر در شهر مشهد بیش از ۳۱ هزار معلول زندگی می‌کنند که ۶۳ درصد آن‌ها مرد و ۳۷ درصد زنان هستند و بیشترین افراد دارای معلولیت در منطقه ۲ شهرداری مشهد زندگی می‌کنند.

لایحه نامگذاری دو معبر به نام شهدای گرانقدر تصویب شد

در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه نامگذاری دو معبر به نام شهدای گرانقدر به تصویب رسید. براین اساس معبر فرعی پورسینا ۵۰/۲ واقع در بلوار حر به نام شهید علی احمدی قزلق در منطقه ۶ و معبر فرعی رادان ۲۰ واقع در دلاوران ۶۳ با حفظ شماره به نام شهید حسین دلشاد در منطقه ۹ نام گذاری شد.

همچنین طرح انجام مطالعه ایجاد پیاده راه های موقت در معابر سطح شهر نیز به تصویب رسید. پیشنهادات اجرایی این طرح ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر باید ارائه شود. در اجرای این طرح موضوعات هویتی و فرهنگی در اولویت قراردارد. همچنین بار مالی ناشی از اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->