آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

اگر فلفل سبز دوست ندارید، حتما بخوانید!

  • کد خبر: ۸۹۸۱۰
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
اگر فلفل سبز دوست ندارید، حتما بخوانید!
فلفل سبز یکی از سبزیجات شناخته شده است که در سفره‌های ایرانی‌ها به چشم می‌خرود. این سبزی تند و تیز دارای فواید درمانی بسیاری است. تسکین اعصاب و کاهش اضطراب از جمله مهمترین خواص فلفل سبز به شمار می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز، ترکیبات فلفل سبز تند مجاری تنفسی را باز می‌کند و تنفس را آسان‌تر می‌کند و مخصوصا هنگامی که به آنفولانزا مبتلا شده باشید. همچنین شما با خواص فلفل سبز تند می‌توانید ریه‌ها خود را از بیماری‌های ذات الریه، آسم و برونشیت در امان نگه دارید و اگر به این بیماری‌ها مبتلا شده اید مطئن باشید که مصرف آن در روند درمانی شما تاثیر بسیار مطلوبی دارد.

کپساسین فلفل سبز به درمان درد آرتروز و روماتیسم کمک می‌کند و ورم ناشی از این درد‌ها را کاهش می‌دهد.

فلفل شیرین سرشار از کلسیم است و بدین ترتیب می‌تواند برای سلامت استخوان‌ها مفید باشد. این خاصیت فلفل سبز شیرین به استحکام دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

فلفل با تحریک تولید مایعات هاضمه در معده و نابودی باکتری‌هایی که می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می‌کند.

مصرف فلفل سبز روند پیری را کاهش داده و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

آن‌هایی که از زونا، درد ناشی از دیابت، درد پس از برداشتن پستان (ماستکتومی) و سایر درد‌های پس از عمل جراحی رنج می‌برند، می‌توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع "کرم‌های کپساسین" که قابل دسترسی است، بهره ببرند.

فلفل سبز از دسته سبزیجات با طبیعت گرم است و برای افراد بی اشتها محرک بسیار خوبی است.

این سبزی باعث افزایش میل جنسی میشود.

در از بین بردن بوی بد دهان نقش مهمی دارد.

تقویت اعصاب از دیگر فواید خوردن فلفل سبز است.

کسانی که از بواسیر رنج میبرند میتوانند برای درمان این بیماری گرد خشک شده‌ی فلفل را روی غذا بپاشند.

گرمای فلفل قرمز، مخاط را پاک می‌کند و آن را نرم‌تر می‌کند.

فلفل قرمز فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

فلفل قرمز با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد مو‌های سر موثر است.

به دلیل خاصیت ضد عفونی که دارد، به روند درمانی این اخلاط و عفونت‌ها سرعت می‌بخشد.

فلفل میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد؛ که این امر باعث پایین آمدن فشارخون میشود.

این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگها) کمک می‌کند.

میزان کلسترول خون و سیگنال‌های درد در بدن را کاهش می‌دهد و خاصیت ضد باکتری و ضد اکسیدی برای حفاظت از سلول‌های آسیب دیده دارد.

آنتی اکسیدان موجود در فلفل سبز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

کپساسین، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلول‌های شما ار از آسیب دیدن محافظت می‌کند) و ضد باکتری دارد.

فلفل سبز برای لاغری به ویژه نوع تند آن کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی است.

فلفل سبز سرشار از ویتامین C است.

منبع: کارگرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->