سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای محکومیت «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار چیست؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۸۹۸۲۷
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
  • ۵
ماجرای محکومیت «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار چیست؟ + جزئیات
اشکان آرمندهی، مدیر وب‌سایت دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم شده است.

شهرآرانیوز - آبان سال گذشته، خبرگزاری فارس در گزارشی درباره آگهی‌های سایت دیوار نوشت: «کاربران سودجو در سایت دیوار با ارائه فروش یک کفش جلوباز و استفاده از عبارت‌های خاص در تبلیغ سعی می‌کنند تا خدمات خود (تن فروشی) را به‌صورت پنهان ارائه دهند.»

این درحالیست که روز گذشته خبرگزاری‌های کشور خبر از تایید حکم بازداشت مدیرعامل دیوار به دلیل آنچه «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش است.» عنوان شده، دادند.

او در رشته‌ توییتی که درباره حکم زندان خودش منتشر کرده، با انتقاد از حکم صادره نوشته است:

« آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای مجرمانه نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند».

ماجرای محکومیت «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار چیست؟ + جزئیات

میرآرمندهی گفته است پیش از این به مدت ۱۲ ساعت بازداشت بوده و با وثیقه یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی آزاد شده است.

واکنش‌ها به این خبر چه بود؟

انتشار این خبر واکنش‌هایی را در پی داشته است. با ذکر این توضیح که قضات دادگاه‌ها در روند دادرسی و صدور رأی استقلال دارند و رأی دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر به تأیید رسیده است، برخی از این واکنش‌ها را بازخوانی می‌کنیم.

نخستین واکنش مربوط به اشکان میرآرمندهی است؛ آنجا که نوشت: " سایت دیوار یک پلتفرم آگهی آنلاین است و نیت‌خوانی از آگهی‌های انتشار‌یافته غیر‌ممکن است. این حکم در حالی صادر شده است که دیوار شرایط کار را برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار کسب‌و‌کار فراهم کرده است و بیش از ۱۱۰۰ نفر از جوانان ایران، مستقیم در سایت دیوار مشغول به کار هستند. "

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در خانه ملت هم در واکنش به این رأی نوشت: "پلتفرم‌های انتشار و تبادل محتوا یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد دیجیتال است و روشن نبودن چارچوب‌های حکمرانی این حوزه یک حلقه مفقوده اساسی در تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.

کاش تا زمان روشن شدن این چارچوب‌ها دستگاه محترم قضا با مدارای بیشتری نسبت به کارآفرینان این حوزه برخورد نماید. "

از طرفی احمد دستاران، بلاگر فعال در توئیتر هم نوشت: "هر دقیقه ۵۰۰ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شه؛ بنظرتون رفتار دولت آمریکا در صورتیکه مثلاً فقط یک دقیقه از این ۵۰۰ ساعت ضدهلوکاست باشه چطوره؟

وقتی شما برنامه‌ای طراحی می‌کنی که اینهمه برات سوددهی مالی داره؛ وظیفه داری قبلش شرایط پاک نگه داشتنش رو هم فراهم کرده باشی. "

موضوع دیگری که کاربران توئیتر در خصوص حکم زندان مدیرعامل دیوار به آن پرداختند، موضوع طرح صیانت از کاربران فضای مجازی است که آن‌ها هم از دیوار استفاده کرده‌اند. طبق این طرح پلتفرم‌های داخلی و مدیران ارشد آن باید چند تعهد به عهده بگیرند که سالم‌سازی اخلاقی این پلتفرم‌ها از جمله آنهاست.

 

او پیش‌تر در گفت‌وگویی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس توضیح داده بود که این پرونده به انتشار یک آگهی در سایت دیوار باز می‌گردد و قاضی علاوه بر محکومیت آگهی‌دهندگان، سایت دیوار را نیز مجرم شناخته است.

وب‌سایت دیوار نیز در اطلاعیه‌ای که در اعتراض به حکم محکومیت مدیر خود منتشر کرده، نوشته است این وب‌سایت «امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی» ۴۴ میلیون کاربری که از این وب‌سایت استفاده کرده‌اند را ندارد و «صدور این رای لطمات غیرقابل جبرانی به صنعت کسب‌وکارهای اینترنتی خواهد زد».

این وب‌سایت با درخواست نقض این حکم از سوی «بالاترین سطح دستگاه قضایی»، نوشته است: «بخش بزرگی از کسب‌وکارهای اینترنتی به صورت پلتفرمی عمل می‌کنند و این حکم می‌تواند هشداری برای همه فعالان صنعت باشد».

وب‌سایت دیوار که از سال ۹۲ در زمینه انتشار آگهی‌های خرید و فروش کالاهای نو و دست‌دوم فعالیت دارد، دامنه‌ فعالیت‌هایش حدود ۱۴۰ شهر ایران را در بر می‌گیرد.

ماجرای محکومیت «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار چیست؟ + جزئیات

منبع: تسنیم/روزنامه‌آسیا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
این دولت وایساده تا اگر کسی کار خوب کنه ازش مالیات بگیره اگر کسی هم کار بد کنه ازش جریمه بگیره......همچین دستگاهی دنبال عدالت و شفاف سازی و حمایت از کسی نیست.........کلا هیچگونه نوآوری و ابتکار و اختراع و خلاقیت در قاموس مسئولان کشور معنا نداره......چه برسه بخوان پشتیبان باشن.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
من با اینکه از دیوار شکایت نکردم ولی این قضیه رو میدونستم.دیوار حتی حساب کاربری افراد مشکل دار رو بلاک نمیکرد
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
چرا نظرات انتشار داده نمیشه.
چرا حداقل مثبت و منفی ها را غیرفعال کردید؟
انچه عیان است چه حاجت به بیان است
saeed
France
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
1
0
خوب شد گرفتن،کار کنان دیوار سو دجو و فزصت طلب هستن،بلد نیستین سایت را اداره کنید خواهشن سایت را جمع کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
لطفا آزادش کنید این آقا یه اختراع بزرگ‌واسه کشور کرد و راه اندازی دیوار بود من خودم روزی یک ملیون درامد دارم از سایتش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->