«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

با این ۹ روش، بعد از بارداری شکم خود را سفت کنید

  • کد خبر: ۸۹۸۷۳
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
با این ۹ روش، بعد از بارداری شکم خود را سفت کنید
چروک شکم بعد از زایمان احتمالا یکی از ناخوشایند‌ترین مناظری است که با آن مواجه شده اید. اما این پایان ماجرا نبوده و قرار نیست که همیشه چروک شدن شکم بعد از زایمان با شما بماند؛ بنابراین برای درمان افتادگی پوست شکم بعد از زایمان چه باید کرد و چگونه می‌توان افتادگی شکم را از بین برد؟

به گزارش شهرآرانیوز، مادران باردار پس از ۹ ماه سختی و زحمت، مشتاقانه منتظر تولد فرزند خود می‌شوند و بعد از تولد انتظار دارند تا اندام خود را به خوبی گذشته برگردانند. یکی از مشکلاتی که خیلی برای شان مهم می‌شود، داشتن شکمی صاف و بدون چروک درست مانند قبل از باداری است.

اما آنچه که برخلاف تفکر ما اتفاق می‌افتد، این است که برگرداندن شکم به حالت اولیه کاری نیست که به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیفتد. پوستی که طی ۹ ماه بر اثر کشش پیاپی بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف و ضخیم شود.

پوست پس از چه مدتی به حالت اولیه باز می‌گردد؟

اینکه پوست شما کی دوباره ضخیم و جمع می‌شود، بستگی به فعالیت شما در دوران بارداری دارد. البته نباید عوامل دیگری همچون ژنتیک و ساختار طبیعی پوست افراد یا حتی میزان وزن شما قبل و بعد از بارداری را نادیده گرفت. محققان بر این باورند که زنانی که کمتر از ۲۰ کیلو وزن اضافه می‌کنند و به طور مرتب ورزش می‌کنند، پس از بارداری زودتر به اندام اولیه خود بر می‌گردند. در اینجا شما را با روش‌های موثر برای بازگرداندن شکم صاف و بدون چروک آشنا می‌کنیم.

۱- افزایش مصرف آب

آب اکسیر جوانی برای بدن تان محسوب می‌شود که نه تنها پوست تان را هیدراته می‌کند، بلکه پوست را بیشتر الاستیک می‌کند. آب در سوزاندن چربی‌ها بسیار موثر است، پوست را سالم و محکم نگه می‌دارد.

۲- تغذیه با شیر مادر

جدا از ضروری بودن شیر مادر برای نوزاد، عمل شیر دادن برای خود مادر نیز بسیار مهم است هنگامی که نوزادتان را شیر می‌دهید، چربی‌های بدن تان به شیر انتقال می‌یابد و از این جهت در کاهش کالری بدن تان بسیار نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد؛ مادرانی که از شیر خود به نوزاد غذا می‌دهند، نسبت به مادران دیگر زودتر وزن شان کاهش می‌یابد.

۳- ورزش مناسب

این مهم است که بدن شما به انجام ورزش و حرکات متداول عادت داشت هباشد. قبل از شروع کردن تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید که زمان دقیق آن را برای تان مشخص کند. شما می‌توانید ورزش را با پیاده روی روزانه یا تمرینات یوگان شروع کنید. پس از زایمان ورزش‌هایی مانند ایروبیک تاثیر شگفت انگیزی روی شکم تان دارد؛ زیرا باعث تقویت عضلات شکم و سوزاندن کالری می‌شود.

۴- مصرف پروتئین

در کنار ورزش، پروتئین نقش مهمی در رشد عضلات شما دارد. از سوی دیگر باعث کلاژن سازی بیشتر پوست می‌شود. میزان مصرف پروتئین بستگی به وزن شما و فعالیت بدنی تان دارد و به طور متوسط باید ۵۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

۵- لایه برداری پوست

این روش خوبی برای سفت کردن پوست تان است. استفاده از اسکراب لایه بردار روی شکم، البته زمانی که می‌خواهید دوش بگرید، باعث افزایش گردش خون در ناحیه شکم می‌شود و در شکل گیری مجدد پوست تان نقش دارد.

۶- استفاده از لوسیون و ماساژ

لوسیون‌ها و کرم‌های زیادی در داروخانه وجود دارد که حاوی کلاژن، ویتامین A, C, E, K است. پس از زایمان باید به طور مرتب از این لوسیون‌ها استفاده کنید تا پوست تان را سفت و ضخیم کند. لوسیون‌ها باید دو بار در روز استفاده شود تا نتیجه مطلوب تری را داشته باشد.

۷- رژیم غذایی مداوم

هنگامی که برای کاهش وزن بعد از زایمان از یک رژیم غذایی سرسخت استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان رژیم تان را متوقف نکنید. چون وزن تان به سرعت باز نمی‌گردد. این درواقع جزو خاصیت ارتجاعی پوست است که با کاهش یا افزایش وزن به سرعت تغییر می‌کند و کوچک یا بزرگ می‌شود.

۸- تمرین استقامت

هنگامی که بدن تان به روزش مرتب عادت می‌کند، شما می‌توانید استقامت بدنی تان را نیز افزایش دهید، این کاری است که خودتان باید انجام دهید و پزشک در آن نقشی ندارد. سعی کنید قدرت تحریک و انقباض عضلانی تان را بالا ببرید تا قدرتمندتان کند. با این کار چربی‌های بدن تان به ویژه شکم راحت‌تر از بین می‌رود.

۹- ذهن سالم

این واقعا ناامیدکننده است که شما نتوانید چربی‌های شکمی تان را ذوب کنید. باید آرام باشید. در این شرایط داشتن یک ذهن آرام از همه چیز مهم‌تر است.

سعی کنید به خودتان آرامش دهید و در مورد خودتان صبور باشید. تمرین نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی و لذت بردن از شرایط برای شما بسیار موثر است. شما باید به خودتان ببالید که توانسته اید یک انسان را به درون شکم خود پرورش دهید. رسیدن به اندامی مناسب و داشتن شکمی صاف، مستلزم استقامت و صبوری است. با استفاده از نکات ذکرشده و با اعتماد به نفس بالا، می‌توانید به راحتی به مقصد خود دست یابید. پس هرگز ناامید نشوید و از امروز تغییر را به وجود آورید.

منبع: برترین‌ها

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->