سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

رایزنی برای جذب گردشگر از مرو ترکمنستان

  • کد خبر: ۸۹۹۲
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
رایزنی برای جذب گردشگر از مرو ترکمنستان
در نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو ترکمنستان راهکارهای جذب گردشگراز این استان بررسی و رایزنی های لازم در این زمینه صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر، امروز 22 آبان در این نشست اظهار کرد: «مهم ترین جاذبه شهر مشهد بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است که شیعیان از کشورهای مختلف به عشق این امام به مشهد می آیند».
او با بیان این که در استان خراسان رضوی امکانات مناسبی برای زائران و گردشگران فراهم شده است، افزود: «بیش از 2600 تاسیسات گردشگری فعال در استان وجود دارد که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) بیشترین مراکز اقامتی در مشهد در حال پذیرایی از زائران و مسافران هستند».
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به برگزاری جشن نورزگاه بین المللی مشترک با کشور ترکمنستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «برای برگزاری شب فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و سنگ های قیمتی آمادگی داریم».
او با بیان این که حدود 400 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند، افزود:« گردشگری سلامت یکی از زمینه های دیگری است که می توانیم با توجه به امکانات مناسبی که در مشهد وجود دارد خدمات مناسبی ارائه کنیم».
مکرمی فر یادآورشد: «مشهد مزیت نسبی بیشتری برای جذب گردشگر سلامت دارد چون فردی که به مشهد می آید ابتدا زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) شده و از امام طلب شفا می کند و برای درمان بیماری نیز اقدام می کند».
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اشتراکات فرهنگی بین مرو و مشهد اشاره کرد و گفت: «برای برگزاری شب فرهنگی ترکمنستان در موزه خراسان آمادگی داریم».
مکرمی فر برای میزبانی از گروه های تاثیر گذار در جذب گردشگر از ترکمنستان از جمله تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی و خبرنگاران و مستند سازان رسانه های ترکمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: «باید شرکت های گردشگری خراسان رضوی به شرکت های گردشگری ترکمنستان متصل شده و برای ورود زائران و گردشگران از ترکمنستان به ایران همکاری کنند».

برقراری پرواز مستقیم و برگزاری جشنواره لباس

هم چنین رسول جعفری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو برای برگزاری جشنواره ای فرهنگی در مرز سرخس به صورت مشترک با ترکمنسان اعلام آمادگی کرد و گفت: «هم چنین برای برگزاری جشنواره لباس اقوام ایران در ترکمنستان آمادگی داریم».
او ادامه داد: «ما روادید برای ورود ترکمنستانی ها به ایران را تسهیل می کنیم و امکان برقراری پرواز مستقیم از مرو به شهرهای مشهد و بجنورد نیز وجود دارد».
جعفری به وجود مقبره دو تن از صحابه امام رضا (ع) و سلطان سنجر در مرو اشاره کرد و گفت: «ارتباطی معنوی به دلیل حضور حضرت رضا (ع) در مرو و ارادت مردم این شهر به این حضرت وجود دارد و با اقدامات فرهنگی می توان زمینه بهره مندی مردم مر از زیارت بارگاه منور رضوی را فراهم کرد».

او به ضرورت احیای مسیرجاده ابریشم اشاره کرد و افزود: «مسیر این جاده از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان ، ایران (مشهد) و ترکیه(استانبول) می تواند احیا و مبتنی براین مسیر گردشگران جذب شوند»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->