آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

۵ ترفند نگهداری کیک به صورت تازه

  • کد خبر: ۸۹۹۶۲
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۵ ترفند نگهداری کیک به صورت تازه
خیلی‌ها دوست دارند بدانند چطور می‌شود کیک‌ها را برای مدت طولانی‌تری در یخچال نگهداری کرد. برای این‌که همیشه کیک‌هایتان تازه بماند این پنج شگرد کمک‌تان می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کیک‌ هایی که حاوی فیلینگ و فرآورده‌های لبنی نظیر خامه یا انواع پنیر یا میوه‌های تازه هستند، حتما باید در یخچال نگهداری شوند.

برای کیک‌های دارای فوندات یا خامه‌کشی‌شده ابتدا ۱۵ دقیقه آنها را بدون سرپوش یا پوشش در سردترین بخش یخچال قرار دهید تا بخش‌های خامه‌ای آن سفت شود؛ سپس روی آن را با روش مناسبی بپوشانید.

در مورد سایر کیک‌ها نگهداری در یخچال الزامی نیست و چه بسا کیک، کیفیت و تازگی خود را از دست بدهد و سریع‌تر بیات یا خشک شود.

نگهداری کیک بدون روکش در یخچال نیز به جذب بوهای نامطبوع منجر شده و همچنین کیک رطوبت خود را از دست می‌دهد. بهتر است کیک را در مکان خشک و خنک قرار دهید.

بهتر است کیک‌های بدون فوندات یا خامه‌کشی را در دمای محیط نگهداری و حتما برای جلوگیری از خشک ‌شدن، سطح آن را با روش مناسبی بپوشانید. کیک‌های دارای روغن گیاهی نسبت به کیک‌ها دارای کره دیرتر خشک می‌شوند.

برای نگهداری کیک حتما از ظروف دربسته استفاده کنید. اگر ظرف یا درپوش مناسبی برای کیک در اختیار ندارید می‌توانید از یک کاسه بزرگ وارونه یا حتی سلفون یا فویل برای پوشاندن کیک استفاده کنید.

اگر سطح کیک شما دارای مواد خامه‌ای یا فوندات است می‌توانید با قرار دادن چند خلال دندان فضای کافی را تا فویل یا پوشش پلاستیکی ایجاد کنید.

برای نگهداری طولانی‌ مدت کیک (بدون فوندات یا خامه‌ کشی) می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. برای این کار آن را در فویل آلومینیومی محکم بپیچید. در مورد کیک‌هایی که بافت اسفنجی‌تری دارند بهتر است آن را در ظرف قرار دهید و سپس سطح آنها را با فویل بپوشانید. این کیک‌ها تا شش ماه قابل‌نگهداری در فریزر هستند.

کیک‌های دارای روکش یا فوندات هم قابل نگهداری در فریزر هستند اما باید توجه کنید ابتدا از منجمدشدن روکش آنها مطمئن شوید و سپس سطح آنها را با فویل به ‌آرامی بپوشانید.

این قبیل کیک‌ها تا سه ماه قابل نگهداری هستند. قبل از استفاده این قبیل کیک‌ ها را دو تا سه ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا از فریزر خارج شوند. البته بهتر است کیک‌ های خامه‌ ای یا حاوی پنیر (مثل چیز‌کیک‌ها) در دمای بالای محیط قرار نگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->