ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آشنایی بیشتر با ۱۲ بازیکن تیم ملی بسکتبال؛ از پلنگ تا منجی بسکتبال

  • کد خبر: ۸۹۹۹۳
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
  • ۱
آشنایی بیشتر با ۱۲ بازیکن تیم ملی بسکتبال؛ از پلنگ تا منجی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال کشورمان امشب در دیدار برگشت به مصاف بحرین خواهد رفت.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، امروز دیدار برگشت تیم‌های ملی بسکتبال ایران و بحرین در پنجره‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال برگزار می‌شود و ایران بعد از پیروزی در بازی نخست، از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در منامه مقابل بحرین به میدان می‌رود. در آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال همه بازیکنان به جز سالار منجی که دچار مریضی شد در سلامت کامل هستند. به گفته مصطفی هاشمی وضعیت این بازیکن هم بهتر شده و برای بازی امروز مشکلی ندارد. از همین رو در این گزارش به ۱۲ بازیکن تیم ملی پرداخته ایم و برای اینکه ملی پوشان ایران را در این میدان بشناسید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

مهدی کامرانی؛ حرکات انفجاری
مهدی کامرانی پرافتخارترین ورزشکار ایران از نظر کسب تعداد جام در مسابقات مختلف است. او حدود بیست فینال آسیایی را در مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی در کارنامه دارد. توپرباییِ کامرانی با وجود دفاع انفرادی و دید خوب، از او بهترین بازیکن از نظر توپربایی در ایران و آسیا ساخته و به همین دلیل هم به «مهدی پلنگ» شهرت یافته است.
از خصوصیات مثبت کامرانی می‌توان به این نکته اشاره کرد که تا لحظه آخر دریبل خودش را قطع نمی‌کند و مدافع نمی‌فهمد تصمیم او در حمله چیست. کامرانی در نفوذ و پاس به بیرون مهارت زیادی دارد، اما خصوصیت دیگری که او را از دیگر پوینت گارد‌ها متمایز می‌کند ریباند‌های دفاعی است. او به پایه‌گذاری ضدحملات کمک می‌کند و حرکاتش غیر قابل پیش بینی و انفجاری است.
حضور در دو جام جهانی و یک المپیک و قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ آسیا همراه با تیم ملی بسکتبال از مهمترین افتخارات کامرانی است. او سه فصل در لیگ چین بازی کرده و در فصل جاری هم کاپیتان تیم مهرام است.

سجاد مشایخی؛ پوینت گارد تمام عیار
سجاد مشایخی یکی از باثبات‌ترین بازیکنان بسکتبال در سال‌های گذشته بوده است. این پوینت گارد تمام عیار در دوفصل اخیر ذوب آهن اصفهان را همراهی کرده و بعد از یک وقفه دوباره به تیم ملی بازگشته است. سجاد توانایی بازی در پوزیشن‌های یک و دو را دارد و یک بازیکن نفوذ کننده خوب است که شوت‌های میدرنج فوق العاده‌ای هم دارد. او در زمین به خوبی تیم را مدیریت می‌کند و در سرعت و ضدحملات هم کم نظیر است. مشایخی سابقه بازی در دو جام جهانی را همراه با تیم ملی ایران دارد و زمانی که در پتروشیمی بندر امام بود طعم قهرمانی باشگاه‌های آسیا را هم چشید.

بهنام یخچالی؛ نماد بالندگی بسکتبال
بهنام یخچالی نماد بالندگی بسکتبال ایران و اثبات شایستگی جوان ایرانی در سطح استاندارد‌های بین‌المللی بسکتبال است. او در سال‌های اخیر بالاترین سطح بسکتبال اعم از المپیک و باشگاه‌های آلمان را تجربه کرده است. یخچالی یک بازیکن پوزیشن «دو» (شوتینگ گارد) تخصصی است که توانایی بازی در پوینت گارد را هم دارد. از ویژگی‌های مثبت بهنام، شوت‌های ۳ امتیازی وسرعت خوب او در ضدحملات است. بهنام عملکردی قوی در شوتینگ گارد دارد و برای تیم ملی در ۲۶ سالگی، هم بازیکنی با تجربه شده و هم اینکه در زمین مدیریت خوبی دارد. علاوه بر شوت، توانایی نفوذ و عبور از مدافع مستقیم از دیگر خصوصیات بهنام یخچالی است که از او بازیکنی در سطح استاندارد‌های بین‌المللی ساخته است.
بهنام فصل پیش در روستوک آلمان بازی کرد و در حال حاضر با تیم MBC در بالاترین سطح بسکتبال این کشور بازی می‌کند. حضور در دو جام جهانی، المپیک توکیو، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و … از افتخارات بهنام یخچالی است.

نوید رضایی‌فر؛ شوت‌های صاعقه‌آسا
نوید پنجره‌های جام جهانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ را پشت سر گذاشت همینطور المپیک ۲۰۲۰ را و امروز در آغاز پنجره‌های جام جهانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، یکی از مؤثرین بازیکنان تیم ملی بسکتبال است. او با شوت‌های صاعقه‌آسا، ستاره و جوان آرام بسکتبال ماست. تمرکز نوید روی ریتم بازی‌اش از نقاط قوت این بازیکن است. حریفان با حضور او پشت قوس سه امتیازی، قادر به مهارش نیستند. پسر چپ دست بسکتبال، پیشرفت خودش را از مهرام با لقب «پدیده لیگ برتر» شروع کرد. او به سرعت مراحل پیشرفت از لیگ یک تا بالاترین سطح بسکتبال را پشت سر گذاشت و سپس در شهرداری گرگان به قدری خوب بازی کرد که یکی از ارکان بازی تیم ملی شد. نوید بازیکنی فوق‌العاده در شوتینگ گارد است و توانایی بازی در پوینت گارد را هم دارد. او در المپیک ۲۰۲۰ نشان داد توانایی‌اش در شوت‌های ۳ امتیازی اتفاقی نیست و در کنار شوت‌های خوبش نفوذ می‌کند و پاس‌های منجر به گل می‌دهد.

سعید داورپناه؛ بازیکنی پخته
بیرون و داخل منطقه رنگی بازیکنی با قدرت جنگندگی، قابلیت شوتزنی و نفوذ به سمت حلقه است. پوزیشن ۳ که می‌تواند به واسطه قدرت دریبلینگ و قدرت بدنی، به عنوان بازیکن شماره یک و ۲ هم بازی کند. سعید داورپناه یکی از بازیکنان آماده چند سال اخیر لیگ برتر بسکتبال است. کاپیتان محبوب و سابق نفت آبادان که امسال به مهرام پیوست. او یک بازیکن دوست داشتنی و محبوب در جامعه ورزش و بسکتبال ایران است. به واسطه توانمندی و نحوه بازی سعید در تیم، می‌توان از او به عنوان بازیکن کامل بیرونی نام برد. کمتر بازیکنی را سراغ داریم که در دفاع و حمله ۱۰۰ درصد باشد، اما سعید داورپناه این ویژگی‌های فنی را طی سال‌ها با تلاش و تمرین بسیار به دست آورده و در اوج پختگی است.
سعید درصد شوت ۳ امتیازی و میدرنج بالایی دارد و با خصوصیت دفاع فردی، فشار دفاعی زیادی روی مهاجم مستقیم وارد می‌کند. فیک و کراس‌اوور‌های داورپناه از دیگر ویژگی‌های بازی فردی این بازیکن بشمار می‌آید که در بازی «یک علیه یک» قادر به کنار زدن هر مدافعی است. بازی در دو جام جهانی و دو المپیک از افتخارات بزرگ شماره ۸ تیم ملی بسکتبال است.

جمشیدی، بسکتبالیستی بر بام آسیا
پسرکی نحیف و لاغر اندام از شهرکرد، بام ایران آمد و اکنون با تمام توانمندی‌های فنی‌اش بر بام بسکتبال آسیا نشسته است. ویژگی‌ها و خصوصیات بازی محمد جمشیدی را کمتر کسی است که نشناسد، او در سال‌های اخیر یکی از بهترین‌های بسکتبال ایران و آسیاست. یک پوزیشن ۳ ایده‌آل برای هر تیمی با شوت‌های میدرنج معروفش و امتیازآور شهرداری گرگان و تیم ملی بسکتبال. جمشیدی در طول زمان مسابقه با مدیریت کردن نحوه بازی و خطاهایش، دقایق بیشتری می‌گیرد و امتیازگیری می‌کند. قد بلندتر جمشیدی در پوزیشن ۳، او را در موقعیتی ویژه‌تر از گارد‌ها قرار می‌دهد.
در سال ۲۰۱۷، جمشیدی به همراه حامد حدادی در بین ۵ بازیکن برتر کاپ آسیا انتخاب شد. قهرمانی با تیم گرگانی در فصل پیش از مهمترین افتحارات باشگاهی او به شمار می‌آید. جمشیدی بازی در جام جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد و المپیک توکیو هم از افتخارات ارزنده این بازیکن است که در کنار قهرمانی و عناوین مهم آسیایی جمشیدی خودنمایی می‌کند.

ارسلان کاظمی؛ آماده‌ترین بازیکن
ارسلان کاظمی ستاره بسکتبال ایران با دبل دبل‌های همیشگی‌اش، جلوه‌ای تازه به بسکتبال باشگاه‌ها بخشیده است. ارسلان یکی از آماده‌ترین بازیکنان فصل جاری بسکتبال باشگاههاست و یکی از بهترین‌های تاریخ بسکتبال ایران است که از ابتدای ورودش به این ورزش یک استعداد خاص به شمار می‌رفت. او با توانایی بالایی که داشت در کنار بازیکنان بزرگ‌تر و نسل طلایی قرار گرفت و خیلی زود درخشید. ارسلان در ریباند‌های دفاع و حمله همیشه یکی از بهترین‌های آماری است و عملکرد‌های دفاعی‌اش ازجمله بلاک شات، ریباند، توپربایی و بازگشت به دفاع بسیار توانا است. یکی دیگر از توانایی‌های ارسلان کمک کردن در شکست «پرس» حریفان است که با توجه به دریبلینگ قوی و سرعت خوبی که دارد به خارج کردن تیمش از پرس کمک می‌کند. ارسلان کاظمی پوزیشن چهاری است که از ضد حملات امتیازات زیادی می‌گیرد و همیشه شاهد دانک‌های زیبای او هستیم.
او سابقه حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۰، جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد و از مدال‌هایش باید به نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و نقره کاپ آسیا ۲۰۱۷ در بیروت اشاره کرد. بازی در کالج‌ها، درفت NBA بازی در لیگ چین، قهرمانی آسیا با پتروشیمی بندرامام و برنز با نفت در این بازی‌ها و … از افتخارات ارسلان کاظمی است.

محمد حسن‌زاده؛ کاکوی شیرازی
همیشه اجرا‌های چشم‌نواز پیرامون حلقه، زیبایی‌های بسکتبال را بیشتر می‌کند و محمد حسن‌زاده یکی از بازیکنانی است که بازی در نقش‌های مختلف زیر حلقه‌ها را به خوبی می‌شناسد. اگر بگوییم او یک ریباندر قوی است همه‌ی آنچه که محمد اجرا می‌کند را درست نگفته‌ایم، چون او علاوه بر ریباند به عنوان گلزن زیر حلقه، نقش مؤثری در تیمش دارد. در سراسر خط پرتاب آزاد، بالای کلید حرکت می‌کند، به سمت پایین می‌چرخد و بازیکنی با درک متقابل بازی پیک و رول است. حسن‌زاده پوزیشن ۴ و ۵ بازی می‌کند. بازیکنی مؤفق در ریباند‌های دفاع و حمله که بر اساس این ویژگی در بیشتر بازی‌ها بهترین ریباندر میدان است. بازی پیک و رول حسن‌زاده در تیم ایران در بسکتبال آسیا مطرح بوده و همیشه می‌کوشد در شاخص‌های آماری از جمله پاس منجر به گل و فیلدگل، جزو بهترین‌ها باشد.
قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۸، بازی در رقابت‌های جوانان جهان در سال ۲۰۰۹ و حضور در تیم ملی از سال ۲۰۱۰ تاکنون، سوابق درخشان حسن‌زاده در بازی‌های ملی است. او بازی در دو جام جهانی و یک المپیک را در کارنامه خود دارد. محمد حسن‌زاده قهرمانی باشگاه‌های ایران را با نفت آبادان هم تجربه کرده است.

میثم میرزایی؛ بازیکنی متعصب
بعد از کاپ آسیا ۲۰۱۷، و بازی‌های پنجره‌های انتخابی که منتهی به حضور میثم میرزایی در جام جهانی ۲۰۱۹ شد، در حال حاضر او یکی از سنتر‌های آماده و باتجربه تیم ملی بسکتبال است. بازی در منطقه رنگی با اعتبار تنه و فیزیک بدنی مناسب، از او در دفاع و حمله بازیکنی تأثیرگذار ساخته است. میثم جثه‌ای بزرگ دارد که در پیک‌گذاری و کار تیمی در بسکتبال مدرن بسیار اهمیت دارد. ریباند و شوتزنی نزدیک سبد از ویژگی‌های سنتر مازنی بسکتبال ایران است. بازیکنی متعصب، جنگنده و بی حاشیه که از سال ۲۰۱۰ در مسابقه‌های جوانان آسیا به میدان رفت و اکنون پس از ۱۰ سال و تجربیات متفاوت باشگاهی و ملی در این سال‌ها، یک بار دیگر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش می‌کند. میرزایی بازیکن شهرداری گرگان است و امیدوار است با این تیم قهرمان این فصل بسکتبال باشگاه‌های ایران شود. مهمترین افتخار میثم در میدان باشگاهی، قهرمانی با تیم پتروشیمی _بندرامام در جام باشگاه‌های آسیاست.

روزبه ارغوان؛ بازگشت‌های سریع
بسکتبالیست مشهدی که کمتر از او شنیده‌اید، اما طی نزدیک به ۱۵ سال در بالاترین سطح بسکتبال ایران، آسیا و جهان بازی کرده است. روزبه را می‌توان یکی از کامل‌ترین بازیکنان ایران به لحاظ فنی دانست که بازی در پوزیشن ۴ و ۵ را به صورت کامل و عالی بازی می‌کند. او در ریباند‌های دفاع و حمله، بلاک شات، شوت‌های ۳ امتیازی، نفوذ و پیک‌گذاری مهارت دارد و سرعت و قدرت فوق‌العاده او با بازگشت‌های سریع به دفاع از دیگر توانمندی‌های این بازیکن است. به همین خاطر است که از او به عنوان یکی از فنی‌ترین بازیکنان بسکتبال ایران نام می‌بریم.
روزبه در سال ۲۰۱۳ عضو تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود که قهرمانی در این رقابت‌ها را به افتخاراتش افزود. نقره بازی‌های آسیایی و حضور در جام جهانی هم در کارنامه این بازیکن است. او فصل قبل هم با شهرداری گرگان قهرمان ایران شد و در حال حاضر در شیمیدر بازی می‌کند. روزبه با پتروشیمی بندرامام در باشگاه‌های آسیا هم به قهرمانی رسیده است.

متین آقاجانپور؛ مؤثر در شوتزنی
بی تردید متین آقاجانپور پدیده یکی دو فصل اخیر بسکتبال باشگاه‌های ایران است که در فصل جاری یکی از بهترین دوران خود را با تیم کاله سپری می‌کند. جوان بلند بالای مازنی که صمد نیکخواه‌بهرامی را به عنوان الگوی بسکتبال خود انتخاب کرده، بازیکنی است که توانایی بازی در پوزیشن‌های ۲ و ۳ را برای تیم ملی دارد. بازیکنی مؤثر در شوتزنی که نفوذ‌های خوبی هم دارد. متین می‌تواند در ریباند‌های حمله به تیم ملی کمک کند. آقاجانپور باعملکرد خوبی که در سال‌های اخیر به ویژه لیگ برتر فصل قبل داشت، نشان داد از گروه جوانانی است که می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کنند. توانایی او شوت‌های ۳ امتیازی غیر قابل انکار بوده و در حال حاضر یکی از بهترین امتیازآوران در بین بازیکنان بسکتبال باشگاههاست. متین در رده‌های پایه در تیم‌های ایران بازی کرده و کاپیتان تیم نوجوانان ایران بود. او با سن کم، اما به تجربه خوبی رسیده و انتخاب درست تیم‌ها تاکنون به پیشرفت آقاجانپور کمک کرده است.

سالار منجی؛ هوک‌های فوق‌العاده
سالار منجی بازیکن پوزیشن ۵ تیم بسکتبال شیمیدر در بسکتبال باشگاه‌های ایران است که فصل قبل در تیم نفت آبادان درخشید. منجی پوزیشن ۵ به روز در بسکتبال است چرا که به غیر از قدرت، سرعت خوبی برای ترانزیشن (بازی انتقالی) و بازگشت به دفاع دارد. ازمهارت‌های سالار منجی باید به هوک‌های فوق‌العاده‌اش، ریباند‌های حمله و دفاع، اسلم دانک‌های زیبا و بلاک شات‌های او اشاره کرد. سالار بالاتنه و پا‌های قوی دارد و قادر است به خوبی برای هم تیمی‌هایش اسکرین بگذارد. این پسر آینده‌دار خوزستانی، می‌تواند سال‌های سال پوزیشن ۵ تیم ملی را بیمه کند. یکی از خصوصیات اخلاقی سالارمنجی شخصیت آرام و بدون حاشیه اوست که از طریق رفتار متناسب با بازی، همیشه روی کارش متمرکز است. او تمرینات شحصی منظمی دارد و همواره برای پیشرفت در بسکتبال تلاش می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی رییسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
1
متین آقاجان پور ، آینده بسکتبال ایران هست، امیدوارم به جوانان شایسته ای مثل متین بیشتر بها و فضل داده شود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->