راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

باید فضا را برای هر تخلفی نا امن کنیم

  • کد خبر: ۹۰۰۱
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
باید فضا را برای هر تخلفی نا امن کنیم
رئیس شورای شهر در دیدار با شهرداران مناطق از لزوم تکریم شهروندان و حمایت شورا از مدیریت شهری گفت
روز گذشته برای دومین‌بار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد جلسه‌ای مشترک با شهرداران مناطق سیزده‌گانه مشهد برگزار کردند تا علاوه بر تبادل نظرات میان ۲ طرف، شهرداران به توصیه‌های رئیس شورای شهر به‌ویژه درباره مبارزه با فساد و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه مناطق توجه کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با بیان اینکه فضاسازی‌های منفی درباره مدیریت‌شهری در حال شکل‌گیری است، افزود: باوجود تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی و کار‌های سخت و طاقت‌فرسای شهرداران مناطق، به‌عنوان مدیرانی که در صف اول خدمت به شهروندان هستند، در مواجهه با مردم شاهد نارسایی‌ها و مشکلاتی هستیم که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری افزود: ما به‌عنوان منتخبان مردم که حق بزرگی به گردن ما دارند، به اجرای برنامه‌هایی که به آن‌ها اعلام کرده‌ایم و در این راستا اقدامات و برنامه‌های مختلفی را با یکدیگر دنبال می‌کنیم.
حیدری گفت: شورای شهر در هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌های شهرداری و سازمان‌های وابسته و در فضای درونی آن‌ها مسئولیت مستقیم اجرایی ندارد، ولی در عین حال با هم پیوند خورده‌ایم و شهروندان میان شورای شهر و شهرداری تفکیکی قائل نیستند؛ پس هر اقدامی که موجب سرافرازی شهرداری شود، سرافرازی شورا را هم به همراه دارد و عکس این موضوع نیز صادق است.
وی با بیان اینکه شورای پنجم پیوسته حامی و پشتیبان مدیران خود بوده و خواهد بود، تصریح کرد: آسیب‌ها را باید به حداقل ممکن کاهش دهیم؛ اینکه ادعا کنیم هیچ خطایی در مدیریت‌شهری با این حجم از نیروی انسانی و گردش مالی رخ نمی‌دهد، درست نیست، ولی می‌توان با تلاش و همت مضاعف مانع خیلی از اتفاقات ناگوار شد. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: باید فضا را برای هر تخلفی ناامن کنیم و بستر‌های فسادزا را هم باید شناسایی و حذف کنیم. وی به مصوبه اخیر شورای شهر مشهد درباره سوت‌زنی هم اشاره‌ای داشت و اظهارکرد: شورای پنجم به جد پای این مصوبه ایستاده است. تاکنون مراجعات بسیاری داشته‌ایم و بسیار خرسندیم که جامعه این موضوع را به بهترین شکل حس کرده و پای‌کار آمده است. حیدری در ادامه افزود: مدیری در نگاه و حافظه شهروندان ماندگار خواهد ماند که مردمی باشد. زمان می‌گذرد، ولی آنچه که ماناست، نوع تعامل و ارتباط شما با مردم است که همیشه در اذهان عمومی ثبت می‌شود؛ پس باید به حرمت و کرامت پیوسته توجه نمود و با مردم به‌راحتی ارتباط برقرار کرد.

حوزه فعالیتی مناطق شهرداری، چندساحتی است
رئیس شورای شهر مشهد بخش دیگری از صحبت‌های خود را به لزوم توجه ویژه به تمامی حوزه‌های فعالیتی شهرداری‌ها از سوی شهرداران مناطق اختصاص داد و گفت: مدیریت مناطق، مدیریتی چندساحتی است و فقط به حوزه‌های عمرانی و درآمد محدود نمی‌شود. توجه به تمامی زمینه‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی و منابع انسانی و... نیز باید در دستورکار قرار گیرد و درواقع شهرداران مناطق می‌توانند عاملی برای ارتباط بیشتر اعضای شورای شهر با مناطق شوند.
حیدری ارتباط با بدنه مردمی و نوع مواجهه با آن‌ها را بسیار مهم دانست.

دیون بلامحل مناطق را پشتیبانی نخواهیم کرد
حوزه بودجه و اعتبارات، محور دیگر سخنان رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه بود و وی در این‌باره اظهارکرد: امسال برای نخستین‌مرتبه، برنامه و بودجه شهرداری در قالب برش منطقه‌ای منتشر شده است.
حیدری تأکید کرد: هزینه‌های شهرداری فقط و فقط باید بر اساس بودجه مصوب باشد و هیچ دیون بلامحلی نباید برای شهرداری ایجاد شود؛ مگر اینکه بر اساس دستور شهردار مشهد یا با هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی شورا باشد.
وی افزود: البته اصلاح بودجه و پیش‌بینی متمم خواهیم داشت و درصد متعارفی از انحراف بودجه پذیرفتنی است، ولی دیون بلامحل را پشتیبانی نخواهیم کرد؛ این موضع صریح و جدی شورای شهر است.

ایجاد تحرک با تفویض اختیار به شهرداران مناطق
یکی از گلایه‌های شهرداران مناطق در این جلسه، نداشتن اختیارات کافی بود و حیدری درباره تفویض اختیار به شهرداران مناطق گفت: شهردار مشهد باید به این حوزه ورود کند و شورای شهر نیز آمادگی همراهی‌های لازم را دارد تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
حیدری در ادامه گفت: تلقی اشتباهی است که شورای شهر به‌طور ویژه از شهردار یک منطقه یا مدیری خاص حمایت ویژه می‌کند؛ چنین نگاهی را به هیچ‌وجه قبول نداریم.
وی تأکید کرد: تمامی شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و... زیر نظر مدیریتی شهردار هستند و باید همه امور با مدیریت ایشان انجام شود.
در ادامه جلسه سایر اعضای شورای شهر مشهد نیز به بیان مطالبی پرداختند و به شهرداران مناطق تأکیداتی داشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تدقیق دفترچه‌های پیمان خدمات‌شهری و فضای سبز، لزوم تسریع در پاسخ‌گویی به ارباب‌رجوع، دقت و توجه ویژه مناطق به طرح تفصیلی و نداشتن برخورد منفعلانه به این طرح، پایبندی مدیران به تعهدات شهرداری در قبال مردم، حرکت در چارچوب بودجه مصوب، بررسی تفریغ بودجه مناطق شهرداری با حضور شهرداران و دعوت از کارگروه‌های تخصصی شهرداران در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، توجه ویژه و باورمندی به مقوله بازآفرینی، تقویت اطلاع‌رسانی اقدامات و عملکرد مدیریت‌شهری به شهروندان و توجه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی و طرح‌های این حوزه اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->