افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تدوین برنامه‌ای جامع برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۰۰۶۲
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
تدوین برنامه‌ای جامع برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد ابراز امیدواری کرد که طرح جامع سامان دهی حاشیه شهر تا ۲ ماه آینده به پایان برسد و پس از تصویب، جزئیات آن اطلاع رسانی شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس چشم اندازی که مدیریت شهری برای شهر ترسیم کرده، قرار است مشهدالرضا (ع) نماد آبادانی، توازن و زیست پذیری در همه مناطق شهر باشد و بی تردید در این مسیر، حاشیه شهر نیازمند توجه ویژه‌ای است؛ همین موضوع هم سبب شده است شهردار مشهد از طرح جامعی برای حاشیه شهر سخن بگوید که اکنون در دست تدوین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی که در نشست با مجمع رهروان امربه معروف و نهی ازمنکر خراسان رضوی سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد که طرح جامع سامان دهی حاشیه شهر تا ۲ ماه آینده به پایان برسد و پس از تصویب، جزئیات آن اطلاع رسانی شود.

او افزود: در زمینه حاشیه شهر استاندار و نماینده محترم، ولی فقیه همراهی و تأکید ویژه‌ای دارند. وزیر راه وشهرسازی نیز در ۲ جلسه‌ای که تاکنون دراین باره برگزار کرده ایم، بسیار علاقه مندند که این کار را با همکاری هم پیش ببریم. همچنین رئیس کمیته امداد کشور نیز دراین باره اعلام آمادگی کرده است.

ارجائی اضافه کرد: امیدواریم به سرعت این طرح جامع را که می‌تواند درصدی از مشکلات حاشیه شهر را، البته نه با محوریت شهرداری بلکه با محوریت دولت و کمک شهرداری و همه دستگاه‌های مربوط حل کند، نهایی کنیم.

شهردار مشهد در پاسخ به دغدغه‌ها درباره بازنگری طرح جامع شهر نیز خاطرنشان کرد: در دیداری که با وزیر راه وشهرسازی داشتیم، دستور بازنگری در طرح جامع را گرفته ایم و منتظر ابلاغ آن هستیم.

حمایت از سرمایه گذاری سالم

ارجائی با بیان اینکه در این دوره به جد به دنبال توسعه متوازن و هویتی مشهد هستیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات مرتبط با حمایت از سرمایه گذاری سالم، ایجاد اشتغال است، زیرا بیشتر آسیب‌های اجتماعی در فقر ریشه دارد. برهمین اساس از سرمایه گذاری سالم داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال محکم حمایت خواهیم کرد.

شهردار مشهد درباره فعالیت فرهنگ سرای امربه معروف و نهی ازمنکر نیز تصریح کرد: این فرهنگ سرا اساسنامه و مصوبه شورای شهر را دارد و فعالان این حوزه می‌توانند از ظرفیت این فرهنگ سرا استفاده کنند.

ارجائی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات مطرح شده در این نشست درباره نام گذاری معابر به نام مبارک شهدا نیز گفت: به این موضوع توجه ویژه‌ای داریم و در هرجلسه شورای شهر دست کم یک یا ۲ معبر به نام شهدای گران قدر نام گذاری می‌شود.

وی به سیاست‌های فرهنگی ششمین دوره مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: ابتدای کار سیاست‌های فرهنگی مان را به صورت مکتوب ابلاغ کردیم. سیاست فرهنگی ما تسری صفات امام رضا (ع) به شهر است؛ اگر این فرهنگ نیست پس چیست؟ اگر سبک زندگی زائر، خادم و مجاور فرهنگ نیست، پس چیست؟

ارجائی ادامه داد: در مجموع سیاست فرهنگی ما به صورت مکتوب ابلاغ شده، در آلبوم بودجه آمده و برای آن زیرساخت تعریف شده است. همچنین، در ۱۸ بند چرخش‌های تحول آفرین و در ۱۹ گذاره چشم اندازی نیز به صورت روشن بیان شده است.

وی درباره مسجدمحوری و تقویت جایگاه مسجد نیز اظهار کرد: سیاست قطعی ما مسجدمحوری است و فرهنگ سرا‌ها باید پشتیبان مساجد باشند. در سندی که به عنوان برنامه به شورای شهر در ابتدا ارائه داده ایم نیز بر مسجدمحوری تأکید شده است.

توسعه ورزش بانوان سیاست ماست

شهردار مشهد به مطالبه بانوان درباره توسعه فضا‌های ورزشی ویژه بانوان در مناطق مختلف شهر اشاره و خاطرنشان کرد: بار‌ها اعلام کرده ام که سیاست ما توسعه ورزش بانوان است و برهمین اساس همه بوستان‌های بیش از ۵ هکتار برای ورزش بانوان تجهیز و مناسب سازی خواهند شد.

ارجائی تصریح کرد: معنا ندارد که فقط در گوشه‌ای از شهر فضایی برای ورزش و نشاط بانوان اختصاص داده شود. فضا‌های ورزشی باید به راحتی در دسترس بانوان قرار داشته باشد. موضوعی که به صورت ویژه در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد به آن توجه شده، اولویت قراردادن نشاط و سلامت بانوان است و مصمم به توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده بانوان هستیم.

ارجائی گفت: نمی‌توانیم توقع داشته باشیم بانوان سالم و با نشاط باشند، اما زیرساخت‌های لازم را برای آن ایجاد نکرده باشیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه اگر دختران و بانوان ما بخواهند تفریح و ورزش کنند، چه جایی را برای آن‌ها فراهم کرده ایم، افزود: نمی‌شود همیشه بگوییم که این کار را نکنید، آن کار را نکنید. نمی‌شود آپارتمانی زندگی کرد، اما شرایط آن را در نظر نگرفت. بنابراین، مصمم هستیم فضا‌های ورزش را برای بانوان در این دوره توسعه دهیم.

ارجائی در پاسخ به مطالبه توجه ویژه به دغدغه‌ها و بیانات رهبر‌معظم‌انقلاب در فعالیت‌های مدیریت شهری نیز اظهار کرد: منبع اصلی ما در تدوین برنامه کاری شورای ششم و شهرداری فرمایشات رهبر‌معظم‌انقلاب بوده و بندبند وجود ما منبعث از فرمایشات معظم له است که بسیار هم کاربردی است.

وی درباره برگزاری نشست‌های بیشتر با تشکل‌های مردمی با بیان اینکه مگر در روز چه تعداد می‌توان نشست برگزار کرد، درحالی که اکنون در فضای مجازی فرصت برای ارتباط بیشتر فراهم است، خاطرنشان کرد: در صفحه شخصی ام در اینستاگرام مستقیم با مردم در ارتباطم و روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ پیام را پاسخ گویی و پیگیری می‌کنم.

شهردار مشهد اضافه کرد: مردم عزیز که برای موضوعات شهر و مدیریت شهری دغدغه مندند، می‌توانند از طریق صفحه شخصی اینستاگرام در فضای مجازی اقدام کنند و بدانند که موضوعات را پیگیری خواهم کرد.

ارجائی در پاسخ به مطالبات مطرح شده درباره امیدبخشیدن به مردم نیز گفت: واقعیت این است که حال مردم خوب نیست و این دوره شیوع ویروس کرونا باعث شد که حتی نتوانند برای عزیزان ازدست رفته شان درست سوگواری کنند.

درمجموع از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به امید در جامعه نیاز داریم که باید در این مسیر به مدیریت شهری کمک کنید.

وی افزود: در همین راستا، المان‌های شهری را در نوروز امسال زیباتر و متفاوت‌تر از قبل خواهید دید و اگر پیشنهادی دراین باره هست، ارائه دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->