معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

کلاب هاوس، شبکه اجتماعی‌ای که زودتر از آنچه پیش بینی می‌شد سقوط کرد

  • کد خبر: ۹۰۰۸۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کلاب هاوس، شبکه اجتماعی‌ای که زودتر از آنچه پیش بینی می‌شد سقوط کرد
کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صوتی است که در اوج دوران پاندمی کرونا و خانه نشینی مردم جهان، مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛ اما با تسریع واکسیناسیون و بازگشت تدریجی مردم به زندگی عادی، این شبکه اجتماعی در حال از دست دادن محبوبیت گذشته اش است.

به گزارش شهرآرانیوز - کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صوتی است که در اوج دوران پاندمی کرونا و خانه نشینی مردم جهان، مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛ اما با تسریع واکسیناسیون و بازگشت تدریجی مردم به زندگی عادی، این شبکه اجتماعی در حال از دست دادن محبوبیت گذشته اش است.

در سال ۲۰۲۰ که پاندمی کرونا تقریباً تمام نقاط جهان را درگیر خود کرده بود، «مارلنا رودریگز» (Marlena Rodriguez)، کمدین و نویسنده برنامه‌های تلویزیونی، دعوت نامه‌ای برای نرم افزاری به نام کلاب هاوس دریافت کرد. این نرم افزار در واقع یک پلتفرم شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که بر پایه گفت وگوی صوتی ایجاد شده است. این نرم افزار زمانی که رودریگز به آن دعوت شد، تنها با هدف برقراری ارتباط آنلاین در خانه ایجاد شده بود تا افرادی که به آن دعوت می‌شوند، بتوانند در اوقات فراغت خود در خانه با دیگر افراد گفت وگویی آنلاین داشته باشند و خود را سرگرم کنند. در حقیقت این نرم افزار ابتدا تنها برای سرگرم شدن ایجاد شده بود و اصلاً تصور نمی‌شد به سرعت به محبوبیت چشم گیری دست پیدا کند.

چند ماه بعد رودریگز عضو چت رومی شد که اشتون کوچر، بازیگر و سلبریتی معروف آمریکایی نیز در آن حضور داشت و این چت روم ۱۳ هزار فالوور به دست آورد. پس از این اتفاق روز‌های جمعه مهمانی مجازی در کلاب هاوس برگزار شد که معمولاً بیش از ۱۰۰۰ نفر در آن شرکت می‌کردند. رودریگز نمایشنامه‌ای با عنوان روزی روزگاری کلاب هاوس (Once Upon a Clubhouse) نوشت و از چند بازیگر خواست آن را در نرم افزار اجرا کنند.

اکنون که بیش از یک سال از ایجاد کلاب هاوس می‌گذرد، اعضای چت روم مهمانی‌های آخر هفته تنها ۳۰ نفر هستند و حتی رودریگز هم گفته گاهی اوقات از خود می‌پرسد که چرا عضو کلاب هاوس است؟

کلاب هاوس نمونه یک پلتفرم مجازی برای ایجاد شادی و هیجان در میان کاربران آنلاین است که در زمان اوج پاندمی کرونا از تمام استارتاپ‌های دیگری پیشی گرفت که برای چنین هدفی ایجاد شدند و سرمایه عظیمی برای آن‌ها صرف شد. در زمانی که مردم به خانه نشینی مجبور شدند و برای برقراری ارتباط با یکدیگر، سرگرم شدن و کسب اطلاعات چاره‌ای به جز استفاده از فضای مجازی نداشتند، محبوبیت کلاب هاوس افزایش می‌یافت.

«مارک اندریسن» سرمایه گذار و کارآفرین، کلاب هاوس را به آگورا‌های آتنی (میادین مهم عمومی در آتن باستان و دیگر شهر‌های یونان باستان) که در زمان خود مرکز دموکراسی شهر‌ها بوده اند، تشبیه کرده است و شرکت او به جذب سرمایه صد میلیون دلاری برای کلاب هاوس موفق و باعث شد ارزش این پلتفرم اجتماعی به ۴ میلیارد دلار برسد.

البته با تسریع واکسیناسیون و برگشته مردم به زندگی عادی ورق برای کلاب هاوس بازگشته و با شرایط سختی روبه رو شده است. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت اپتوپیا «(Apptopia)، میزان دانلود روزانه این نرم افزار از ماه ژوئن ۲۰۲۰ که در اوج بود، ۹۰ درصد کاهش داشته و تعداد کاربران روزانه اش هم از ماه فوریه ۸۰ درصد کم شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->