دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

ترافیک پروژه‌ها در خیابان‌های شهری

  • کد خبر: ۹۰۰۹
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
ترافیک پروژه‌ها در خیابان‌های شهری
اجرای هم زمان پروژه‌های شهری، عبور و مرور شهروندان را دچار مشکل کرده است
رحمانی - چهارراه ابوطالب از روز‌های عادی شلوغ‌تر است. چهره راننده‌هایی که چراغ مقابلشان زرد، سپس قرمز می‌شود و نمی‌توانند خود را از خط عبور دهند هم کلافه‌تر از چهره رانندگان در روز‌های عادی به نظر می‌رسد. راننده‌ها به دنبال پیدا کردن مسیر‌های فرعی، لاین خود را تغییر می‌دهند و نظم خیابان را به هم می‌زنند. چند روزی است از میدان فردوسی تا چهارراه‌ابوطالب درگیر پروژه خط ویژه ۳ اتوبوس رانی است که بخش زیادی از مسیر رفت و آمد مردم را قفل و رانندگان این معبر اصلی را دچار آشفتگی کرده است.
حد فاصل میدان جانباز تا خیابان شهید ساجدی از دیگر مسیر‌های مهم شهر مشهد هم در این روز‌ها وضعیت آشفته‌ای دارد. این محدوده در روز‌های عادی هم به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری بزرگ ترافیک شدیدی دارد، حالا مدتی است به دلیل اجرای یک پروژه بزرگ گاز ترافیک را طاقت فرسا کرده است. همچنین بولوار بعثت مسیر عبور تعداد زیادی از شهروندان است که به مسیر‌های مختلفی، چون احمدآباد، کوهسنگی، بولوار شهید منتظری و ... می‌روند. اما در روز‌هایی که پروژه حق تقدم عابرپیاده اجرا شده، چهارراه ابوذر قفل شده است. درگیری هم زمان چند معبر و میدان اصلی کافی است تا بخش زیادی از شهر در ساعات پیک ترافیک قفل شود و بی نظمی حاصل از آن شهروندان را کلافه کند.

فکر کردم حادثه‌ای اتفاق افتاده است!
افخمی، از رانندگان مسیر شهید قرنی، در این باره می‌گوید: روز اول با خودم فکر کردم اتفاقی در شهر افتاده است که برای عبور از مسیر ده دقیقه‌ای مجبور شدم نیم ساعت از وقتم را تلف کنم. به گفته او بعد از بسته شدن لاین سرعت در خیابان قرنی، ترافیک سنگینی در آن خیابان ایجاد شده است که دور زدن آن نیز مستلزم طی کردن مسیری طولانی است. در چهارراه ابوذر نیز یکی از شهروندان می‌گوید: بدون آنکه بدانم مسیر‌های منتهی به محل مورد نظرم گرفتار چنین ترافیک شدیدی شده است راه افتادم تا به قرار کاری ام برسم، اما ترافیک آن قدر زیاد بود که چندین بار مجبور شدم ساعت قرارم را تغییر دهم. سعادتی، یکی دیگر از شهروندان، هم با بیان اینکه مسیر رفت و آمد او از سمت میدان جانباز به سمت بولوار ساجدی است، می‌گوید: در حالت عادی هم این خیابان شلوغ و پرترافیک است، اما کنده کاری‌های روز‌های اخیر شرایط را بدتر کرده است، به گونه‌ای که تا پیش از این در عرض نیم ساعت به محل کارم می‌رسیدم، اما چند روز است یک ساعت و نیم وقت می‌برد تا به محل کارم برسم.

پایان پروژه «حق تقدم عابر پیاده» میدان شهدا، تا جمعه
سخن گوی سازمان ترافیک اولین مرجعی است که در باره راه بندان‌های روز‌های اخیر از او سؤال می‌کنیم. مجید‌بخت آزما در این باره می‌گوید:عملیات اجرایی کلان «پروژه حق تقدم عابر پیاده» در بولوار بعثت، خیابان احمدآباد، میدان شریعتی و میدان شهدا در حال اجراست که محدودیت‌های ترافیکی ایجاد کرده است. به گفته بخت آزما در این طرح با اصلاح هندسی و بالا آوردن سطح خیابان، معبر تردد عابران پیاده، کف سازی ایمن و ایجاد سرعت کاه برای خودروها، ایمنی لازم برای عبور عابران ایجاد خواهد شد. سخن گوی سازمان ترافیک می‌گوید اجرای این پروژه در محدوده مذکور تا فردا، روز جمعه به پایان خواهد رسید ضمن اینکه ۱۰ روز از شروع پروژه ترافیکی حق تقدم عابر پیاده می‌گذرد و قرار است از ۱۴۰ نقطه شهری اجرا شود.

یک ماه برای تقویت شبکه گاز
در پی دلیل کنده کاری‌های اخیر میدان جانباز به شرکت گاز می‌رسیم که سخن گوی شرکت گاز استان علت اجرای این پروژه را تقویت و بازنگری شبکه گازرسانی شهری بیان می‌کند. به گفته حسن خیراندیش هدف شرکت گاز تسریع در اجرای پروژه‌ها با رویکرد حفظ ایمنی شهروندان است و پروژه مذکور از ابتدای مهر ماه آغاز شده است و در صورت صدور مجوز‌ها در موعد مقرر نهایتا تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد. او اجرای این طرح را با توجه به افزایش چندبرابری جمعیت شهر مشهد ضروری می‌داند.

پایان خط ویژه مسیر ۳ تا هفته آینده
ناصری، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، درباره علت ترافیک چهارراه ابوطالب به اجرای خط ویژه مسیر ۳ اشاره می‌کند و می‌گوید در زمینه اجرای این پروژه با نصب بنر و تابلو از شهروندان خواسته ایم تا مسیر‌های دیگری را برای رسیدن به مقصدشان انتخاب کنند.

محدودیت زمانی داریم
اجرای پروژه‌های شهری، هر کدام بنا به ضرورتی صورت می‌پذیرد، اما هم زمانی اجرای چند پروژه در چند نقطه اصلی شهر موضوعی است که در گفتگو با معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد مدنظر قرار می‌دهیم. خلیل ا... کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا برای هم زمان نشدن اجرای پروژه‌های شهری، برنامه‌ای وجود دارد یا نه، می‌گوید: شما بگویید چه کنیم، امکان اجرای پروژه‌های عمرانی به دلیل محدودیت‌های مختلف از جمله آب وهوا، ورود زائران و ایام مناسبتی و... در همه زمان‌های سال وجود ندارد؛ بنابراین باید پیک زمانی مشخصی برای انجام فعالیت‌های عمرانی درنظر بگیریم که گاهی منجر به شروع هم زمان چند پروژه می‌شود. خلیل ا... کاظمی ادامه می‌دهد: تا حد امکان تأکید ما بر اجرای پروژه به صورت ۳ شیفت زمانی برای سریع‌تر پیش رفتن طرح هاست و اینکه گاه مردم مشاهده‌ می‌کنند پروژه‌ای فعالیت نمی‌کند، به معنای توقف آن نیست بلکه به به دلیل مباحث فنی و روال کار برخی مراحل نیاز به زمان دارد. برای مثال گاه بعد از بتن ریزی، زمانی برای مرحله بعدی کار نیاز است که این مراحل باید رعایت شود.
کاظمی با عذرخواهی از مردم در آشفتگی ایجاد شده و هم زمانی پروژه‌ها اضافه می‌کند: اکنون اگر بخواهیم پروژه‌ای را به دلیل اجرای دیگرپروژه‌ها عقب بیندازیم به فصل سرما می‌رسیم و دیگر امکان انجام آن نیست. بااین حال تمام تلاش ما بهره برداری از پروژه‌ها در زمان مشخص و حتی پیش از بازه زمانی تعیین شده است. در چنین شرایطی خواهش ما از شهروندان استفاده از مسیر‌های مشابه و تردد با وسایل حمل و نقل عمومی است تا ترافیک کاهش یابد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد همچنین در زمینه صدور مجوز‌های حفاری برای سایر سازمان‌ها و طولانی شدن برخی پروژه‌ها می‌گوید: برای هر پروژه زمان بندی مشخصی تعیین می‌شود و اگر تا پیش از پایان زمان بندی مناسب نتیجه‌ای حاصل نشود شهرداری با صدور اخطاریه و جریمه موضوع را پیگیری خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->