نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد
سرخط خبرها

دومین مربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان| پیشنهاد ولاسکو!

  • کد خبر: ۹۰۰۹۲
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
دومین مربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان| پیشنهاد ولاسکو!
فدراسیون با یک مربی ایتالیایی برای تیم ملی والیبال بانوان به توافق اولیه رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ فدراسیون والیبال ایران با یک مربی ایتالیایی برای هدایت تیم ملی زنان به توافق رسید؛ گزینه‌ای که پیشنهاد «خولیو ولاسکو» افسانه‌ای است. «آله» قرار است برای هدایت بانوان، دوم دی‌ماه وارد تهران شود؛ البته او اولین مربی خارجی بانوان ایرانی نیست و ۵ سال پیش یک مربی صربستانی هم به‌مدت یک‌سال در کنار تیم ملی ایران بود.

قرار‌گرفتن تیم ملی والیبال زنان ایران در جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا به‌عنوان یکی از آرمان‌ها و اهداف بلندبالای والیبال ایران تا سال‌۲۰۲۴ در بخش زنان تعیین شده است. فدراسیون والیبال برای حرکت در‌این‌راستا، مذاکرات خود را برای جذب یک مربی زن که واجد شرایط حضور در ایران باشد، آغاز کرده و با استفاده از امتیاز‌ها و طرح‌های توسعه فدراسیون جهانی، اقدام به جذب یک مربی از مکتب والیبال اروپا کرد.

در‌همین‌راستا فدراسیون پس از تحقیق بسیار و مذاکره با مشاوران بین‌المللی از‌جمله خولیو ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی مردان که از شرایط والیبال ایران به‌خوبی آگاه است، به ۴ گزینه «ملانی سنفورد» از کانادا، «فنگ» از کشور چین (عضو کمیته مربیان آسیا و جهان)، «مونیکا کرستا» از ایتالیا و «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا رسید. فدراسیون والیبال پس از مذاکرات متعدد و درخواست و بررسی کارنامه و برنامه‌های گزینه‌های مذکور، در‌نهایت با «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا که به «آله» معروف است و ازسوی ولاسکو معرفی شده بود، به توافق اولیه رسید.

حضور در تهران، یک ماه دیگر

به‌این‌ترتیب مقرر شد گزینه اصلی مربیگری تیم ملی زنان ایران ۲۳‌دسامبر مصادف با دوم دی‌ماه برای دیدار با مسئولان فدراسیون، انجام مذاکرات نهایی و بازدید از امکانات والیبال ایران وارد تهران شود. ارائه برنامه کامل آماده‌سازی تیم ملی والیبال زنان و برنامه نظارتی بر تیم‌های رده سنی نوجوانان و جوانان، تماشای دیدار‌های لیگ برتر زنان و امضای قرارداد همکاری در صورت ایجاد توافق نهایی، از‌جمله‌برنامه‌های «آله» در سفر به تهران است.

مربی خارجی قبلی، ۵‌سال پیش

«آله» اولین سرمربی خارجی تیم ملی بانوان نیست. پیش‌از‌این در سال‌۱۳۹۴ داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، اولین مربی خارجی را برای بانوان ایرانی انتخاب کرد. مدیا چیچیچ، سرمربی صربستانی‌اسلوونیایی، با هدف همکاری و توسعه والیبال دختران وارد ایران شد و اردیبهشت‌۹۵ تمرینات تیم ملی را با حضور دختران ایرانی آغاز کرد.

مدیا پس از مدتی علاوه بر سرمربیگری در تیم والیبال نوجوانان دختر، هدایت تیم ملی بزرگ‌سالان را نیز به عهده گرفت و با این تیم سهمیه حضور در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جهان در قاره آسیا را کسب کرد. مأموریت مهم چیچیچ در ایران، استعدادیابی و تشکیل تیم ملی نوجوانان دختر برای حضور شایسته در بازی‌های المپیک نوجوانان سال‌۲۰۱۸ در کشور آرژانتین بود. او نفراتی را نیز به اردوی تیم ملی نوجوانان دختر دعوت کرده بود؛ اما نتوانست مأموریت خود را کامل کند. چیچیچ با آغاز سال‌۹۶ به‌دلیل اتمام قراردادش تهران را ترک کرد و به اسلوونی بازگشت.

کمپدلی کیست؟

الساندرا کمپدلی متولد ۱۹۷۴ در کشور ایتالیا‌ست و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تربیت‌بدنی در سال‌۱۹۹۷ با درجه کارشناسی و رشته علوم و تکنیک‌های ورزشی در سال‌۲۰۰۹ با درجه کارشناسی ارشد، هر ۲ در دانشگاه ورونا، به پایان رساند. این مربی همچنین دارای گواهی‌نامه آموزش استثنایی و گواهی‌نامه تربیت‌بدنی از دانشگاه رم و گواهی‌نامه تدریس عمومی است و در این سال‌ها درس‌های زیادی را در دانشگاه تدریس کرده است.
او از سال‌۲۰۱۷ که خولیو ولاسکو مسئولیت فنی تیم‌های پایه ایتالیا را بر عهده گرفت، با وی در تیم‌های نوجوانان دختر و پسر ایتالیا همراه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->