معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس
سرخط خبرها

پیشنهاد شهردار مشهد در آیین قدردانی از خداداد عزیزی: ۸‌ آذر روز فوتبال خراسان

  • کد خبر: ۹۰۰۹۹
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
پیشنهاد شهردار مشهد در آیین قدردانی از خداداد عزیزی: ۸‌ آذر روز فوتبال خراسان
روز گذشته همزمان با سالروز حماسه ملبورن از خداداد عزیزی در شهرداری مشهد تقدیر شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ چهره آشنا پا به ساختمان شهرداری مشهد می‌گذارد؛ جایی که قرار است در اتاق شهردار از او قدردانی شود؛ مردی که ۲۴ سال است تاریخ ۸‌آذر را به قبضه خود در‌آورده است. خداداد عزیزی، حماسه‌ساز ملبورن است؛ حتی اگر تمام مردان تیم ملی فوتبال ایران در ملبورن نقش‌های متفاوتی برای تبدیل جهنم کریکت‌گراند به بهشت صعود به جام‌جهانی فرانسه ایفا کرده باشند.

غزال تیزپای فوتبال خراسان ۸‌آذر را به‌تن‌هایی به نام خود رقم زد و حالا هنوز هم خاطره آن شب به‌یادماندنی نه‌تن‌ها برای فوتبال‌دوستان، بلکه برای تمام مردم ایران زنده است. عزیزی با پسرش که رفته‌رفته تبدیل به یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌شود، به دفتر شهردار مشهد می‌رود تا در آیین تجلیلی که به‌همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تدارک دیده شده است، شرکت کند.

دورهمی بزرگان برای قدردانی از یک بزرگ

از مثلث طلایی مربیان دهه‌۶۰ فوتبال خراسان (مهدی قیاسی، قاسم زردکانلو و اسماعیل شجیع) که تاریخ فوتبال مشهد به آن‌ها مدیون است گرفته تا اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران فوتبالی استان، همه آمده بودند؛ حضوری برای تقدیر از مردی که فوتبال خراسان را با او می‌شناسند. مهدی ناصحی و سیدحسین علوی‌مقدم هم به‌عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد که ایده اولیه برگزاری این بزرگداشت را برای حماسه‌ساز ملبورن اجرایی کرده بودند، حضور داشتند.

عزیزی: حقیقتش را بگویم سورپرایز شدم

ستاره همیشه‌خوش‌مشرب، با ایما و اشاره تعجب خود را بروز می‌دهد. عزیزی در صحبت‌هایش هم بار‌ها اشاره می‌کند که از برگزاری این مراسم تعجب کرده و شگفت‌زده شده است. او در این نشست می‌گوید: یکسری از بزرگان فوتبال اینجا هستند که من خاطرات زیادی با آن‌ها دار‌م و کمی حرف‌زدن برای من سخت است. وی می‌افزاید: آقای شهردار، باید یک تشکر ویژه از شما و اعضای شورا داشته باشم؛ چون حقیقت آن است که از این اتفاق‌ها در مشهد نمی‌افتد. ۲۴‌سال از این بازی می‌گذرد، فکر می‌کنم یک‌بار فقط آقای حیدری در شورای شهر ما را خواستند و قدردانی شد.

آن‌قدر‌که جا‌های دیگر ما را می‌خواهند و از ما قدردانی می‌کنند، من به حرف قاسم زردکانلو رسیدم که ما مشهدی‌ها در این شهر آن‌قدر به پیشکسوتانمان عزت و احترام نمی‌گذاریم. چون از این اتفاق‌ها معمولا نمی‌افتد، من الان این‌قدر تعجب کردم. وی تصریح می‌کند: حسین علوی چند ماه پیش به من گفت برایت ۸‌آذر برنامه داریم و از همین حالا آن‌موقع به جایی قول ندهی. ان‌شاءا... این اتفاق برای دیگرپیشکسوتانمان در دیگررشته‌ها هم بیفتد. این کار را آقای علوی، شما که کمیسیون ورزش هستید، باید انجام بدهید.

خداداد عزیزی اضافه می‌کند: پیشکسوتان و پایه‌های فوتبال خراسان فراموش شده‌اند. امثال قیاسی، زردکانلو و شجیع! همین می‌شود که آخر و عاقبت فوتبال ما به جایی می‌رسد که هیچ جایگاهی در فوتبال ایران ندارد. یک تیم دارد که همه‌اش در حال جنگ و دعوا هستند. یک روز لباس ندارند، یک روز توپ ندارند. حالا به‌هر‌حال، چون تیم شخصی است، استان نمی‌تواند به آن کمک کند؛ ولی فکر می‌کنم فراموش‌کردن پیشکسوتانمان باعث می‌شود چنین‌اتفاقاتی در فوتبال ما بیفتد. ما الان چندین سال است که بازیکن در رده تیم ملی نداریم و این خیلی بد است. آن هم مشهدی که ما اعتقاد داریم پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و امام‌رضا (ع) در اینجاست.

ارجائی: عزیزی، عزیز مردم خراسان است

شهردار مشهد در ادامه این مراسم به قدردانی از جایگاه خداداد عزیزی در ورزش کشور پرداخت. سید‌عبدا... ارجائی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به نظریه فعالان عرصه علوم استراتژیک درباره منبع قدرت گفت: واقعیت این است که سرمایه انسانی، منبع اصلی قدرت است. این انسان‌ها هستند که قدرت‌آفرین هستند. بعد از قدرت لایزال الهی و معنویت، چیزی به‌جز انسان نمی‌تواند منبع قدرت باشد.

اساس ماجرا، نیرو‌های دانشی و سرمایه‌های انسانی یک ملت هستند. رهبرمعظم‌انقلاب یک فرمایش بسیار زیبا دارند. ایشان می‌فرمایند: «کار فرهنگی و تربیتی فقط با استدلال و استنتاج نیست. شوق به قله‌ها می‌خواهد، تهییج می‌خواهد. قله‌ها را مشخص کنید، مردم در دامنه‌ها حرکت می‌کنند.» اگر ما می‌خواهیم سرمایه انسانی‌مان تقویت شود، باید تهییج مردم را به‌سمت قله‌ها انجام بدهیم.

حضرت امام (ره) فرمودند: «مظهر قدرت جمهوری اسلامی، شهدا هستند.» امروز اگر ما فرهنگ ایثار و شهادت را تهییج کنیم، مردم در‌این‌راستا گام برمی‌دارند. اگر خانواده معظم شهدا را تکریم کنیم، مردم در‌این‌راستا گام برخواهند داشت. وی افزود: ما اگر بخواهیم در حوزه نیروی انسانی رشد کنیم، باید قله‌هایمان را شناسایی و معرفی کرده و از آن‌ها تقدیر کنیم. این اشتیاق ایجاد می‌کند. این حرکت ایجاد می‌کند. برای حرکت یک جامعه باید لوکوموتیو‌ها به حرکت در‌بیایند تا واگن‌ها پشت‌سر آن‌ها حرکت کنند. لوکوموتیوها، اسطوره‌های هر جامعه هستند.

ارجائی اذعان کرد: واقعیتش من خیلی خوش‌حالم که در عرصه فوتبال که امروز هم می‌توان به‌عنوان یک پدیده اجتماعی و هم به‌عنوان یک موضوع اقتصادی و فرهنگی به آن نگاه کرد، در استان و شهری هستیم که افراد شاخص زیادی دارد؛، اما همه ما قبول داریم که عزیز همه ما، عزیزی است. آقای بادامکی گفت توی استان تک است، توی کشور تک است، من می‌گویم توی همه دنیا تک است. همه ما با غرورآفرینی‌هایش افتخار کردیم، با گل‌زدن‌هایش شاد شدیم و با ناراحتی‌هایش گریه کردیم. افتخار فوتبال خراسان، خداداد عزیزی است. چقدر خو‌ش‌حالیم که او را داریم. چقدر خوش‌حالیم که او هم‌پای کشورش، انقلابش و مردم، ایستاده است.

امروز مردم به او احترام می‌گذارند و او هم عاشق مردمش است. هیچ‌وقت نشنیدیم خداداد از مردم جدا شود و این بزرگ‌ترین افتخار اوست که امروز مردم دوستش دارند. وی تصریح کرد: اگر من به‌جای جامعه فوتبال خراسان بودم، این ۸‌آذر را کمی بزرگ‌تر می‌کردم. ما اصلا رویداد دیگری به این مهمی داریم؟ این هیئت فوتبال کجاست؟ یک پیشنهادی بدهید. این اتفاق هر جای دیگر دنیا بود، کلی برایش کار می‌کردند. ۸‌آذر الان متعلق به خداداد عزیزی که نیست، خاطره یک ملت است. چند‌میلیون نفر موقع آن گل، یک‌متر از جایشان پریدند.

این صحنه‌ها خاطره یک ملت است. من پیشنهادم این است که هیئت فوتبال خراسان به این مسائل اساسی نیز بپردازد. فکر می‌کنم اگر شما پیشنهادی بدهید که ۸‌آذر روز فوتبال خراسان بشود، شورا استقبال کند. بررسی کنید اگر روز‌های دیگری هم هست، می‌توانید کاندیدا کنید. درخواست بزنید تا شورا هم بررسی کند. ارجائی در پایان یادآور شد: در‌هر‌صورت ما یک خداداد عزیزی داریم و یک روز ۸‌آذر هم بیشتر نداریم. این شاید قابلیت ملی‌شدن نیز داشته باشد. امیدوارم همیشه خداداد عزیزی، عزیز مردم بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->