کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

عباس استانکزی: ما در پی انتقامجویی نیستیم | دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست

  • کد خبر: ۹۰۱۳۶
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
عباس استانکزی: ما در پی انتقامجویی نیستیم | دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست
معاون وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه دشمنی با دولت سرپرست در این کشور به نفع کسی نیست گفت که انرژی‌ها باید صرف پیشرفت افغانستان شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شیر محمد عباس استانکزی» معاون وزیر خارجه طالبان اظهارداشت که باید تا از دستور رهبر طالبان برای عفو عمومی به خوبی استفاده شود تا تمام افغان‌هایی که این کشور را ترک کردند به وطن خودشان بازگردند و زندگی عادی و آزادانه داشته باشند.

وی با اظهار اینکه بازسازی افغانستان تنها به دست مردم این کشور ممکن است، افزود: همه ما افغان‌ها باید متحد شویم و در بازسازی کشور نقش سازنده داشته باشیم، ما نباید مسائل قومیتی، سمتی و زبانی را مطرح کنیم، این کشور مال افغان‌هاست و همه در این سرزمین حق دارند، هر شهروند افغانستان باید در بازسازی آن مشارکت کند.

استانکزی با رد شایعات درباره اختلافات داخلی در طالبان گفت: دشمنی با نظام نوین اسلامی به نفع هیچکس نیست، انرژی خود را صرف پیشرفت کنید.

پیش از این نیز، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در پیامی خطاب به مردم در مناطق تصرف شده و آوارگان جنگ گفته بود که به خانه‌های خود بازگردند و نگرانی درباره جان و مال خود نداشته باشند.

متقی تاکید کرده بود: به کسانیکه از اثر جنگ یا تبلیغات منفی دشمن از خانه‌های خود کوچ کرده‌اند و به دیگر مناطق رفته‌اند، اعلام می‌کنیم که از طرف ما هیچ مشکلی برای آن‌ها نیست و بهتر است از مناطقی که مصونیت ندارند و مشکل دارند به خانه‌های خود بازگردند.

وی تصریح کرده بود: ما در پی انتقامجویی نیستیم و از طرف رهبر طالبان عفو عمومی اعلام شده است. از این عفو حتی فرماندهان نظامی که 20 سال در برابر ما جنگیده‌اند نیز می‌توانند استفاده کنند، بنابراین دیگر مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->