آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

با پوست سیب زمینی، ظروف خود را براق کنید

  • کد خبر: ۹۰۱۳۷
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
با پوست سیب زمینی، ظروف خود را براق کنید
محلول شستشو دهنده پوست سیب زمینی ماده‌ای است که می ‎تواند برای تمیز کردن بسیار مفید باشد. به علاوه، سازگار با محیط زیست است. آیا می ‎دانید که محلول شستشودهنده پوست سیب زمینی برای شست و شو و بسیاری از کار‌های دیگر در خانه مفید است؟

به گزارش شهرآرانیوز، محلول شستشو دهنده پوست سیب زمینی ماده‌ای است که می ‎تواند برای تمیز کردن بسیار مفید باشد. به علاوه، سازگار با محیط زیست است. آیا می ‎دانید که محلول شستشودهنده پوست سیب زمینی برای شست و شو و بسیاری از کار‌های دیگر در خانه مفید است؟

درست است، این مواد شوینده طبیعی می ‎تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از محصولات حاوی فسفات باشد. سایر محصولات شیمیایی نه تنها برای سلامتی مضر هستند بلکه منابع آب جهان را نیز آلوده می ‏کنند.

برخلاف انتظار اکثر مردم سیب زمینی‌ها برای تمیز کردن انواع مختلف سطوح مناسبند. در این بخش از راز‌های خانه داری به بیان روش‌های تمیز کردن وسایل مختلف با استفاده از پوست سیب زمینی پرداخته ایم.

محلول سیب زمینی راه حلی مناسب برای شستشوی ظروف

اگر می‌خواهید به محیط زیست آسیب نرسانید و از پوست خود محافظت کنید، از محلول پوست سیب زمینی برای از بین بردن چربی ظروف استفاده کنید، زیرا این محلول برخلاف پاک کننده‌های تجاری، فاقد مواد شیمیایی از جمله فسفات است و از بروز هرگونه واکنش آلرژیک جلوگیری می‌کند. تنها زمانی که می‌خواهید برای شستشوی ظروف از این ماده استفاده کنید، این پاک کننده را تهیه نمایید، زیرا این پاک کننده‌ها عمر کوتاهی دارند.

محلول شستشو دهنده سیب زمینی راه حلی مناسب برای از بین بردن سیاهی

محلول شستشو دهنده سیب زمینی کاربرد‌های گوناگونی دارد، شما نه تنها می‌توانید برای از بین بردن روغن و چربی ظروف از آن استفاده نمایید بلکه می‌توانید روی لکه چربی یکی از لباس هایتان یک تکه پوست سیب زمینی بمالید تا لکه چربی به سرعت از بین برود.

برای از بین بردن چربی روی لباس‌هایی که جنس حساسی دارند از سیب زمینی استفاده نکنید و همیشه دستورالعمل‌های موجود روی برچسب لباس را بخوانید.

اجزای موجود در پوست سیب زمینی برای از بین بردن روغن و سیاهی سطوح مختلف بسیار عالی است و بنابراین راه حلی مناسب برای پاک کردن چربی از روی میز و سطوح دیگر می ‎باشند.

برای از بین بردن لکه‌های سیاه ایجاد شده بر روی ظروف کافی است که پوست سیب زمینی را با اندکی فشار روی لکه‌های سیاه روی ظرفتان بکشید و حدود ۲ یا ۳ دقیقه صبر کنید و سپس ظرف را بشویید.

چگونه از سیب زمینی برای تمیز کردن ظروف استفاده کنیم؟‌

با پوست سیب زمینی، ظروف خود را براق کنید

می‌توانید برای تمیز کردن ظروف با سیب زمینی از راه حل‌های زیر استفاده کنید:

روش اول:استفاده از آب سیب زمینی
سیب زمینی را درون ظرفی بریزید و مقداری آب اضافه نمایید تا بپزد.
آبی که سیب زمینی در آن پخته شده است را در حالی که هنوز داغ است درون ظرفی بزرگ بریزید.
ظروف کثیف خود را درون این آب فرو کرده و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید در آب سیب زمینی بماند.
بعد از گذشت زمان گفته شده، ظروف را با اسفنج پاک کنید و سپس آن‌ها را بشویید.
آبی که در آن، سیب زمینی پخته شده است می ‎تواند چربی‌های چسبنده را از روی ظروف، قابلمه ها، گلدان‌ها و سایر وسایل آشپزخانه پاک کند.

روش دوم:مخلوط کردن پوست تازه سیب زمینی با آب جوش
ظرفی را پر از آب نموده و بگذارید بجوشد.
سیب زمینی را پوست بگیرید.
پوست سیب زمینی را حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا خیس بخورد.
مخلوط آب جوش و پوست سیب زمینی را با سرعت هم بزنید تا یک محلول کفی به دست آورید.
این محلول را به مدت یک شب درون یخچال قراردهید تا خنک شود.
روز بعد می ‎توانید از این محلول استفاده کنید.

روش سوم:پوست سیب زمینی مخلوط شده با نمک
در این روش به پوست سیب زمینی و نمک درشت (به میزان لازم) نیاز دارید.
برای تمیز کردن چربی‌های روی ظروف، وسیله مورد نظر برای تمیز کردن را برای چند دقیقه گرم کنید.
سپس مقدار زیادی نمک روی سطح ظرف بپاشید و مواظب باشید دست شما نسوزد.
پوست‌های سیب زمینی را با حرکات دایره‌ای روی ظرف بمالید.
پس از تمیز شدن سطح ظرف پاک شده، آنرا بشویید و خشک کنید.
این روش برای تمیز کردن سطوح دشوار مانند تابه‌های سوخته و روغنی بسیار موثر خواهد بود.

نکته:
این محلول به اندازه‌ی محصولات تجاری قوی نیست، اما یک روش بسیار کارامد است.

محصولات سبز

محصولات سبز با مواد و روش‌های سازگار با محیط زیست تولید می ‎شوند و برای حفظ سلامت انسان و کیفیت محیط زیست طراحی شده اند.

با استفاده از این محصولات می‎توانید از بسیاری از ترکیبات سمی که محصولات حاوی ترکیبات آلی دیگر ایجاد می ‎کنند و باعث مشکلات تنفسی، پوستی و ... می‎ شوند، جلوگیری کنید. این نوع محصولات راه حل‌های سازگار با محیط اند و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->