نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بررسی عملکرد ملی پوشان بسکتبال مقابل بحرین| از آزادی عمل در حمله تا تغییر دفاع در زمان‌های مناسب

  • کد خبر: ۹۰۱۴۵
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
بررسی عملکرد ملی پوشان بسکتبال مقابل بحرین| از آزادی عمل در حمله تا تغییر دفاع در زمان‌های مناسب
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ موفق شد بحرین را با نتیجه ۱۰۰ بر ۶۴ شکست دهد.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، در بازی دوم تیم ملی بسکتبال ایران مقابل بحرین، ایران توانست ۱۰۰ امتیازی شود و در مقابل بحرین فقط ۶۴ امتیاز کسب کرد آنهم در حالیکه از وجود تماشاگرانش بهره می‌برد. اما در این گزارش می‌خواهیم عملکرد تیم ملی بسکتبال کشورمان را در حمله و دفاع آنالیز کنیم تا بهتر متوجه شویم آن‌ها بحرینی‌ها را چگونه با این اختلاف امتیاز شکست دادند.

دفاع ایران
تیم ایران در کوارتر اول از دفاع یارگیری پرفشار در بیشتر دقایق استفاده کرد، محمد حسن زاده و ارسلان کاظمی در ریباند‌های حمله و دفاع عملکرد خوبی داشتند. در ابتدای مسابقه تیم بحرین به مانند بازی قبل چندین اقدام ۳ امتیازی داشت و بازیکنان آن‌ها با "off ball screen "‌هایی که برای یکدیگر می‌گذاشتند به راحتی آزاد می‌شدند و موقعیت شوت‌های ۳ امتیازی پیدا می‌کردند، در مقابل هم بازیکنان ما در پیک‌های حریف جا می‌ماندند. اما نکته مثبت تیم ایران تغییر دادن دفاع در زمان‌های مناسب بود، زمان‌هایی که بحرین در منطقه" paint " امتیاز زیاد می‌گرفت، دفاع ایران از یارگیری تبدیل به " zone" می‌شد و بازیکنان ایران در منطقه رنگی تجمع می‌کردند تا راه‌های نفوذ را برای حریف ببندند. مهدی کامرانی نیز در دفاع ایران تاثیر زیادی داشت و از ابتدای حملات، حریف سعی بر وارد کردن فشار دفاعی زیاد مقابل پوینت گارد‌ها داشت تا آن‌ها ست‌های حمله خودشان را نتوانند اجرا کنند.

حملات ایران
تیم ملی ایران با آزادی عملی که بازیکنان از سرمربی تیم داشتند، راحت بازی می‌کردند از همین رو شاهد خلاقیت آن‌ها در قالب تیم بودیم، همین نکته باعث شده بود تا بازیکنی مثل ارسلان کاظمی، سعید داور پناه، جمشیدی و یا یخچالی در حملات عملکرد خوبی داشته باشند و بسکتبال را شبیه به بسکتبال روز دنیا بازی کنند. در بازی برگشت مقابل بحرین تیم ایران باتوجه به سیستم " offense out motion ۵" که بازی می‌کرد باعث شده بود تا حرکت توپ (Ball movement) تیم در پشت قوس ۳ امتیازی عالی باشد و بازیکنان به خوبی در بازی نشسته از ۲۴ ثانیه‌ها استفاده کنند. در این motion offense که ایران استفاده می‌کرد، بازیکن پوزیشن یک، دو، سه هنداف می‌کردند و در نهایت از اسکرین پوزیشن ۵ برای نفوذ به سمت منطقه رنگی بحرین بهره می‌بردند، اما در گاهی اوقات ارسلان کاظمی هنداف اول را انجام می‌داد و شروع کننده حرکت بود و در این شرایط کامرانی به کرنر‌ها میرفت تا آماده دریافت توپ باشد. در حملات ایران در این مسابقه نباید از عملکرد خوب داورپناه در کوارتر ۲ گذشت، در کنار داور پناه یخچالی هم شب فوق العاده درخشانی را گذراند.

ضدحملات
تیم ایران با "Double team"‌هایی که انجام می‌داد به خوبی از آن در دفاع تهاجمی استفاده می‌کرد و با استفاده از سرعت دو پوینت گارد خود (کامرانی، مشایخی) به زمین حریف می‌رفت و با پاس‌های دقیق به پوزیشن‌های دو و سه در ضدحملات موفق ظاهر می‌شد، اما عملکرد خوب ارسلان کاظمی هم در ترانزیشن بی تاثیر نبود، او بعد از ریباند‌های دفاع به سرعت با توپ به نیمه زمین حریف حرکت می‌کرد و انتقال توپ را به خوبی انجام می‌داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->