رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق مشخص شد | ائتلاف صدر در صدر

  • کد خبر: ۹۰۱۶۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق مشخص شد | ائتلاف صدر در صدر
کمیساریای عالی انتخابات عراق سرانجام در یک کنفرانس خبری نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کمیساریای عالی انتخابات عراق با گذشت ۵۱ روز از برگزاری انتخابات پارلمانی امروز (سه شنبه) نتایج نهایی را پس از بررسی شکایت‌ها و اعتراضات اعلام کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، «جلیل عدنان» رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق در یک کنفرانس خبری گفت که نتیجه انتخابات در پی بررسی اعتراضات موجب تغییر در پنج کرسی شده است. به گفته وی تعداد مشارکت کنندگان ۹ میلیون ۶۲۹ هزار و ۶۱۰ نفر (۴۴ درصد) بود.

طبق اعلام این نهاد عالی انتخابات عراق، فراکسیون الصدریه، وابسته به مقتدی صدر همچنان با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (بزرگترین ائتلاف اهل سنت به رهبری محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر و سلیم الجبوری) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولة القانون» به رهبری نوری المالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی در رتبه چهارم، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه بعدی قرار دارند.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق مشخص شد | ائتلاف صدر در صدر

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروههای سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.

با این حال کمیساریای عالی انتخابات عراق چندی پیش اعلام کرد که شمارش دستی آراء تمامی حوزه‌ها پایان یافته و تطابق کامل با نتایج الکترونیکی آراء دارد، یعنی هیچ تقلبی صورت نگرفته است. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->