افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فقط ۳ مصوبه برای کاهش آلودگی هوای مشهد!

  • کد خبر: ۹۰۱۸۶
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
فقط ۳ مصوبه برای کاهش آلودگی هوای مشهد!
پس از گذشت ۱۲ روز از آلودگی هوای مشهد، بالاخره کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان تشکیل شد.

لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ حدود ۱۲ روز است که به صورت متوالی کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار دارد. ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس یعنی تنفس هوا با غلظت آلایندگی زیر ۱۵۰ای کیوآی که برای گروه‌هایی مانند کودکان، سالمندان، بیماران قلبی ریوی و زنان باردار به شدت خطرناک است.

در چنین وضعی بازگشایی حضوری مدارس از یک سو و تصمیم گیری لاک پشتی متولیان زیست محیطی برای تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا از سوی دیگر نفس شهروندان را به شماره انداخت.

این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام با صدور اطلاعیه وضعیت نارنجی غلظت آلاینده‌ها برای چهارکلان‌شهر کشور به ویژه مشهد از سوی اداره کل هواشناسی، متولیان حوزه بهداشت محیط را به تکاپو انداخت و سرانجام با صدور این اطلاعیه، در هفتم آذر نخستین متولی بهداشتی شهر یعنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان را برای پیگیری به اداره کل محیط زیست استان فرستاد.

بعد از آن در هشتم آذر، محمد عرفانی، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پاسخ به پرسش شهرآرا مبنی بر اینکه آیا این درخواست به محیط زیست استان رسیده است یا خیر، گفت: درخواست علوم پزشکی به محیط زیست رسیده است و ما نیز بلافاصله درخواست تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا را به استانداری اعلام کرده ایم.

بعد از این کش وقوس‌ها و نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های روزنامه شهرآرا، درنهایت شرایط حساس و افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای شهر سبب شد که در همان تاریخ یعنی شامگاه هشتم آذر، کارگروهی با نام کارگروه اجرایی اضطرار کاهش آلودگی هوای استان در اداره کل محیط زیست استان تشکیل شود و مصوباتی اجرایی به بار بنشیند.

تشکیل کارگروه اجرایی اضطرار آلودگی هوا

دراین باره، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به دلیل وضعیت حساس و تداوم روز‌های ناسالم هوا در شهر و نیز هشدار هواشناسی، کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان به صورت ضرب الاجل در شامگاه هشتم آذر برگزار شد و خروجی آن در وهله اول با تعطیلی مدارس ابتدایی مشهد در نهم آذر همراه بود.

تورج همتی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: براین اساس، دیروز مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی در مناطق هفت گانه مشهد، رضویه و تبادکان در نوبت‌های صبح و عصر تعطیل شدند.

وی ادامه داد: کیفیت بد هوا و ناسالم بودن شرایط تنفس، ما را بر آن داشت تا به استناد گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر پایداری جوی و تداوم پدیده وارونگی هوا و نیز گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهر، کارگروه اجرایی اضطرار آلودگی هوا را تشکیل دهیم.

همتی ادامه داد: پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان نیز بر این اصل بود که تا عصر دیروز شاخص کیفیت هوا در مشهد روند افزایشی خواهد داشت و وضعیت هوا همچنان برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم خواهد بود.

شرکت گاز مسئول پیگیری تأمین سوخت پاک نیروگاه‌ها

وی با بیان اینکه مقرر شد شرکت گاز استان درباره تأمین سوخت پاک نیروگاه‌ها پیگیری کند، افزود: درباره رفت وآمد کامیون‌ها نیز قرار شد تردد این وسایل نقلیه فقط از کنارگذر شمالی امکان پذیر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت تشدید برخورد پلیس راهور با خودرو‌های دودزایی که نقص فنی دارند و معاینه فنی ندارند نیز خروجی دیگر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان بود.

دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان گفت: شهروندان از رفت وآمد غیرضروری در شهر بپرهیزند و در صورت امکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->