بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

به بهانه تصویری که از فرامرز صدیقی منتشر شد | زمان از دست رفته

  • کد خبر: ۹۰۱۹۵
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
به بهانه تصویری که از فرامرز صدیقی منتشر شد | زمان از دست رفته
اگر شما متن پست اینستاگرامی پرویز پرستویی با عکسی از فرامرز صدیقی را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که بی وفایی دنیا و آدم هایش ربطی به سطح تحصیلات، میزان تأثیرگذاری و تلاش ما در زندگی ندارد ...

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - «دنیا وفا ندارد»، جمله‌ای که همیشه و در موقعیت‌های مختلف آن را شنیده ایم، جمله‌ای کوتاه با معنایی بلند که هرچه سن ما بالاتر می‌رود و تجربه زندگی مان بیشتر می‌شود، معانی مختلف آن را بیشتر درک می‌کنیم. اینکه دنیا وفا ندارد، وقتی معنا پیدا می‌کند که متوجه شویم، خود ما چقدر آدم‌های باوفایی در روبه رو شدن با آن‌هایی هستیم که در زندگی برایمان عزیز هستند و چقدر در روز‌های سخت زندگی کنارشان بوده ایم، یا آن‌ها کنار ما بوده اند.

اگر شما متن پست اینستاگرامی پرویز پرستویی با عکسی از فرامرز صدیقی را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که بی وفایی دنیا و آدم هایش ربطی به سطح تحصیلات، میزان تأثیرگذاری و تلاش ما در زندگی ندارد، چون فرامرز صدیقی افزون بر اینکه دانش آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است، در تئاتر، سینما و تلویزیون کارنامه خوبی چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان کارگردان دارد و کافی ست کمی به حافظه مان فشار بیاوریم تا ابهت او را در کنار صدای پخته و پرقدرتش در نقش‌های مختلف به یاد آوریم و بعد‌ها که عکسی از حال و روز این روزهایش می‌ببینیم که حالا در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود، متوجه می‌شویم که زندگی بالا و پایین بسیاری دارد و این بسیار مهم است که ما از خودمان چه چیزی در ذهن اطرافیانمان باقی می‌گذاریم.

تصویر مثبتی که مردم از فرامرز صدیقی در ذهن دارند، باعث شده که در ساعت‌های گذشته بسیاری نگران حال این روز‌های او شوند. پرویز پرستویی در بخشی از پست اینستاگرامی خود نوشته است: «در فیلم قاتل اهلی آقای کیمیایی، به دنبالش رفتند، حتی حاضر نشد در خانه را به روی عوامل تولید باز کند! حالا خوب او را تماشا کنید، خوب خوب خوب! اینه سینمای ما، تا هستی، هستی، وقتی نیستی، انگار که اصلا وجود نداشتی!»

وقتی اهالی سینما فرامرز صدیقی را فراموش کردند، چه توقعی باید از بقیه شغل‌ها داشت؟ سینمایی که همواره صدا و تصویر تو را در آرشیو خود دارد و کافی ست دکمه پخش را بزنید تا روز‌هایی را به یاد آورید که ستاره پرده نقره‌ای بوده اید. صبح روز سه شنبه «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر ارشاد در واکنش به یادداشت پرویز پرستویی درباره وضعیت فرامرز صدیقی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی داده شد. ان شاءا... در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.» اگر پرویز پرستویی، عکس آقای صدیقی را منتشر نکرده بود، کدام یک از ما یاد او می‌افتادیم؟

بیایید به اطرافمان خوب نگاه کنیم، خاطراتمان را مرور کنیم و به هرکسی که دلمان برایش تنگ شده یادآوری کنیم که او هنوز برای ما عزیز و مهم است، «دنیا وفا نداره،‌ای نور هر دو دیده.» در خلال این واکنش‌ها بسیاری هم معتقدند انتشار این تصویر کار نادرستی بود هچون صدیقی خودخواسته از دنیای تصویر فاصله گرفته و انتشار این تصویر باعث جلب ترحم نسبت به او می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->