نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

اعتراض‌های گسترده به نحوه انتخاب لیونل مسی| داستان گنگ توپ طلا!

  • کد خبر: ۹۰۲۱۹
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
اعتراض‌های گسترده به نحوه انتخاب لیونل مسی| داستان گنگ توپ طلا!
خیل عظیمی از فوتبال‌دوستان در سراسر دنیا به انتخاب لیونل مسی به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال جهان انتقاد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اهدای توپ طلای سال‌۲۰۲۱ به لیونل مسی، شاید بیش از ۶ بار قبلی که این جایزه به ستاره آرژانتین تعلق گرفت، مخالف داشت. سال‌هاست که برای هواداران فوتبال به‌ویژه آن‌هایی که در تیم‌های مورد‌علاقه‌شان یک ستاره نامزد دریافت جوایز انفرادی می‌شود، این سؤال پیش می‌آید که سرانجام معیار لازم برای کسب جوایز انفرادی از‌جمله توپ طلا یا جایزه بهترین بازیکن فیفا چیست. آن‌ها نمی‌دانند که عملکرد و آمار انفرادی ملاک است، افتخارات تیمی یا نقشی که یک بازیکن در رسیدن تیمش به افتخارات ایفا می‌کند.

سال‌۲۰۱۰ زمانی که تیم ملی اسپانیا با درخشش آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز قهرمان جام‌جهانی شد، توپ طلا با این توجیه که برنده این جایزه بر اساس عملکرد و آمار فردی انتخاب می‌شود، به مسی رسید. با‌این‌حال ۳ سال قبل که کریستیانو رونالدو با گل‌ها و آمار درخشانش نقش پررنگی در قهرمانی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان داشت و همه تصور می‌کردند او توپ طلای ششمش را می‌برد، فرانس‌فوتبال تصمیم گرفت این جایزه را به هم‌تیمی او لوکا‌مودریچ بدهد و دلیل آن هم نقش پررنگ ستاره کروات در رساندن تیم ملی کرواسی به فینال جام‌جهانی‌۲۰۱۸ علاوه بر تأثیرگذاری‌اش در قهرمانی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا عنوان شد.

بر اساس همان معیار، امسال می‌بایست جورجینیو، هافبک ایتالیایی چلسی، که فصل گذشته با تیم باشگاهی‌اش قهرمان اروپا و با تیم ملی کشورش قهرمان یورو شد، توپ طلا را می‌برد؛ چرا‌که در رقم‌خوردن هردو افتخار برای تیم‌هایش نقش پررنگی ایفا کرد. اما حتی اگر معیار انتخاب برنده توپ طلای امسال آمار و عملکرد انفرادی بود هم این جایزه باید به روبرت لواندوفسکی می‌رسید. با‌وجود‌این، توپ طلا به لیونل مسی رسید و دلیل آن هم طبق اعتراف خود او، قهرمانی بازیکن سی‌وچهارساله پاری‌سن‌ژرمن با تیم ملی آرژانتین در رقابت‌های کوپا‌آمریکای‌۲۰۲۱ بود.

با وجود ارزشی که کسب این جام برای مسی به‌خاطر پایان‌دادن به ناکامی طولانی‌مدتش برای کسب یک جام ملی داشت، شکی نیست که ارزش و اعتبار تورنمنتی مانند کوپا‌آمریکا به‌هیچ‌عنوان قابل‌قیاس با تورنمنتی مانند جام ملت‌های اروپا نیست. به‌همین‌دلیل اهدای توپ طلای امسال به مسی از‌سوی فرانس‌فوتبال بیش از هر زمان دیگری سردرگمی‌ها درباره معیار‌ها و شیوه انتخاب برترین بازیکن فوتبال جهان را زیر‌سؤال برد و در‌این‌بین برای آلمانی‌ها پذیرش این موضوع سخت‌تر از دیگران بوده و تیتر‌های نشریه بیلد آلمان نیز گواه این ادعا‌ست. نشریه بیلد آلمان پس از مراسم توپ طلا، نوشت: این نمی‌تواند واقعیت داشته باشد. این انتخاب یک رسوایی است.
منتقدان تصمیم فرانس‌فوتبال برای اهدای توپ طلا به مسی، اما فقط به آلمانی‌ها محدود نمی‌شوند. تونی کروس، هافبک رئال‌مادرید و ایکر کاسیاس سنگربان پیشین این تیم، نیز جزو افراد معتقد به پایمال‌شدن حق لواندوفسکی هستند.

کروس در پادکست خود به‌شدت به تصمیم فرانس‌فوتبال ایراد گرفت و گفت: مسی مطلقا سزاوار کسب توپ طلا نبود. شکی نیست که مسی و رونالدو بهترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال بوده‌اند، اما امسال بازیکنان دیگری برای کسب این جایزه از مسی سزاوارتر بودند.
کاسیاس هم گفت: برای من بعد از این باور اتفاقاتی که در آینده قرار است برای فوتبال رخ دهد، به طرزی باورنکردنی سخت خواهد شد. مسی یکی از بهترین‌هاست، اما شما باید ببینید که بهترین بازیکن فصل چه کسی بوده و تشخیص این نیز سخت نیست.

داستان تکراری انتخاب‌های جنجالی فرانس‌فوتبال، هر سال به اعتبار توپ طلا به‌عنوان ارزشمندترین جایزه فردی دنیای فوتبال ضربه می‌زند و با این روند شاید خیلی طول نکشد که ارزش این جایزه در قیاس با دیگر‌جوایز انفرادی دنیای فوتبال مانند جایزه بازیکن سال یوفا (جایزه‌ای که برندگان آن در سال‌های اخیر منطقی‌ترین گزینه‌ها بوده‌اند) و جایزه The Best فیفا در جایگاهی پایین‌تر قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->