نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ال‌کلاسیکوی آسیا در «امان»

  • کد خبر: ۹۰۲۴
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
ال‌کلاسیکوی آسیا در «امان»
گربه سیاه ایران، چالش جدید ویلموتس در راه جام‌جهانی
تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در یک دیدار حساس از ساعت ۱۷:۳۰ به‌مصاف تیم ملی عراق می‌رود. تیم ملی در بازی گذشته مقابل بحرین، متحمل شکست تلخی شد. این باخت موقعیت تیم ملی را در راه صعود به جام‌جهانی به خطر انداخت. ایران با ۶ امتیاز به رتبه سوم گروه سقوط کرد تا حساسیت این دیدار بیشتر شود. تیم ملی در صورت واگذارکردن این بازی، کار سختی برای صعود به جام‌جهانی خواهد داشت. ملی‌پوشان کشورمان در این بازی احسان حاج‌صفی، بازیکن باتجربه خود، را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و این مسئله کار را برای ویلموتس سخت‌تر خواهد کرد. عراق، حریف تیم ملی، با ۷ امتیاز به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین، صدرنشین است. عراق که میزبان این مسابقه است، به‌دلیل مسائل امنیتی از برگزاری مسابقه در کشور خود محروم است. عراق یک حریف کاملا آشنا برای فوتبال ایران به‌شمار می‌آید و فقط با کره‌جنوبی و کویت بیشتر از این تیم روبه‌رو شده است. تیم ملی در ۴ سال اخیر، ۴ بار با عراق دیدار داشته است. آخرین تقابل ایران با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود که به تساوی بدون گل انجامید. ایران و عراق تاکنون ۳ بار در انتخابی جام‌جهانی با یکدیگر دیدار داشته‌اند که هر ۳ بار بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به پایان رسیده که ۲ پیروزی برای ایران بوده و یک برد برای عراق. در ترکیب تیم ملی عراق چهره‌های آشنایی به چشم می‌خورند. بشار رسن هافبک پرسپولیس و طارق همام بازیکن فصل پیش استقلال در فهرست حریف ایران حضور دارند. همچنین مهند علی، مهاجم جوان و گل‌زن این تیم، یکی از مهاجمان خطرناک آسیاست. ایران در رتبه ۲۷ رده‌بندی فیفا و اول آسیاست. بازی با عراق به‌جز حساسیت‌های مربوط به صعود به جام‌جهانی، از نظر رده‌بندی فیفا نیز حائزاهمیت است. ژاپن در رتبه ۲۸ جهان است و در صورت لغزش ایران، می‌تواند صدرنشین آسیا شود. تیم ملی عراق، تیم نهم آسیا و تیم هفتاد‌وچهارم جهان است. سرکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی، از سال گذشته هدایت تیم ملی عراق را برعهده دارد. این مربی در ۲۲ بازی، ۳ بار شکست خورده است.

ایران - عراق؛ از نگاه آمار
به بهانه این دیدار مهم و حیثیتی میان ۲ کشور همسایه، به بررسی نکات جالب‌توجه بازی‌های ایران و عراق پرداخته‌ایم.

بیست‌ونهمین دیدار
ایران و عراق تاکنون ۲۸ بار دربرابر هم به میدان رفته‌اند که تعداد زیادی از این مسابقات با پیروزی ایران خاتمه یافته است. ۱۶ بازی به سود ایران و ۵ بازی هم به نفع عراق پایان یافته است.

علی دایی، بهترین گل‌زن
علی دایی با زدن ۴ گل، بهترین گل‌زن ایران برابر عراق است. سردار آزمون هم بهترین گل‌زن حال حاضر ایران است که توانسته است ۲ گل به عراق بزند.

آخرین برد ایران
تیم ملی در چند سال گذشته توفیق چندانی برابر عراق نداشته و آخرین برد یوز‌های ایرانی برابر عراق به دی‌ماه۱۳۹۳ و قبل از جام ملت‌های۲۰۱۵ بازمی‌گردد. در آن بازی آزمون برای ایران گل زد و یونس محمود، پنالتی تیمش را از دست داد.

آخرین برد عراق
مهم‌ترین ناکامی سال‌های اخیر ایران برابر عراق به جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد که تیم ملی در ضربات پنالتی به این تیم باخت؛ اما آخرین شکست ایران برابر عراق در سال۱۳۹۵ و در بازی دوستانه ۲ تیم در ورزشگاه آزادی و پشت در‌های بسته رقم خورد که تیم کی‌روش با یک گل شکست خورد.

طلسم پیروزی با یک گل
به علت شباهت‌های متعدد و حساسیت بالا، بازی‌های ۲ تیم در ادوار گوناگون با اختلاف یک گل به پایان رسیده است. به‌جز ۳ بازی که با برتری ۴بر۰، ۳بر۰ و ۲بر۰ ایران خاتمه یافته است، سایر بازی‌هایی که با برد یکی از ۲ تیم تمام شده، با نتایج ۱بر۰ و ۲بر۱ به پایان رسیده است. شمار بازی‌هایی که با این نتایج به پایان رسیده است، به عدد ۱۷ می‌رسد.

انتخابی جام‌جهانی
دو تیم تنها ۳ بار در انتخابی جام‌جهانی به‌مصاف هم رفته‌اند که ۲ بازی با برد ایران و یک بازی نیز با برد عراق تمام شده است.

بازی‌های ۲ تیم در اردن
این دیدار به دلایل امنیتی در اردن برگزار می‌شود؛ اما نکته جالب این است که ایران و عراق قبلا هم در این ورزشگاه به‌مصاف هم رفته‌اند. بین سال‌های ۸۶ تا ۸۸، ۳ دیدار در اردن برگزار شده که ۲ بازی در ورزشگاه بین‌المللی «امان» انجام شده است. ۲ بازی با برد ایران و یک بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده است.

ویلموتس: اهمیت بازی را درک کرده‌ایم
ویلموتس در نشست خبری پیش از این بازی درباره تغییر محل بازی ۲ تیم از عراق به اردن گفت: به نظرم انتقال این بازی به اردن چندان مهم نیست. تماشاگران عراقی کمتری به استادیوم خواهند آمد؛ هرچند درنهایت این اتفاقات درون زمین است که تعیین‌کننده خواهد بود. او ادامه داد: به اردن آمدیم تا با تیم عراق بازی کنیم و درواقع این بازی سومین دیدار خارج از خانه ما از مجموع ۴ دیداری است که باید در خارج از خانه به میدان برویم. کاملا برای این بازی آماده شده‌ایم و جلسه تئوری هم داشتیم. تمرکز اولیه ما روی سیستم خود ماست. سرمربی تیم ملی ایران افزود: به اهمیت بازی واقف هستیم؛ اما این موضوع نباید فشاری ایجاد کند. همه بازی‌ها همین است؛ یا می‌بریم یا می‌بازیم. باید روی هدف نهایی یعنی صعود به جام‌جهانی متمرکز باشیم. ۳ بازی از ۴ بازی ما خارج از خانه بوده و ۳ بازی هم در داخل خانه داریم. همه بازی‌ها برای ما مهم است و مثل همه بازی‌ها به‌صورت حرفه‌ای برای این بازی هم آماده شده‌ایم.

کاتانچ: بازی در بصره برای ایران ترسناک بود
سرچکو کاتانِچ، سرمربی تیم ملی عراق، با اشاره به لغو میزبانی تیمش در بصره گفت: مشخص است که بازی‌کردن در بصره برای ایران ترسناک بود؛ اما باید شرایط جدید را بپذیریم. وی افزود: هدف اول ما این است که برای کسب ۳ امتیاز بازی به زمین بازی برویم و ایران را شکست دهیم. بااین‌حال برابر یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین تیم‌های آسیا به زمین بازی خواهیم رفت. ما تحت هر شرایطی برابر ایران به میدان می‌رویم؛ ولی قطعا بازی در بصره در کنار هوادارانی که داشتیم، خیلی شرایط متفاوتی با بازی در امان دارد. او درباره اینکه تیمش با چه تاکتیکی برابر ایران وارد زمین می‌شود نیز گفت: الان عقلانی نیست که بخواهیم درباره تاکتیکی که برابر ایران در زمین بازی قرار خواهیم گرفت، صحبت کنیم. فردا (امروز) در زمین مسابقه مشخص می‌شود با چه آرایش و تاکتیکی برابر این تیم بازی خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->