واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

درباره مستند «۳۶۰ درجه محاصره»، روایت عملیات شهید سلیمانی برای نجات مردم آمرلی از چنگ داعش

  • کد خبر: ۹۰۲۵۹
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
درباره مستند «۳۶۰ درجه محاصره»، روایت عملیات شهید سلیمانی برای نجات مردم آمرلی از چنگ داعش
در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مستند «۳۶۰ درجه محاصره» که به روایت فرماندهی شجاعانه سردار دل‌ها در عملیات نجات مردم آمرلی از چنگال داعش می‌پردازد، نخستین بار از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مستند «۳۶۰ درجه محاصره» که به روایت فرماندهی شجاعانه سردار دل‌ها در عملیات نجات مردم آمرلی از چنگال داعش می‌پردازد، نخستین بار از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مستند «۳۶۰ درجه محاصره» ساخته حامد هادیان به زمان حضور داعش در عراق، سقوط موصل و شهر‌های شمالی و محاصره شهر «آمرلی» که ساکنان آن اقلیت ترکمان شیعه عراق هستند، اختصاص دارد. آمرلی به مدت ۸۰ روز در محاصره کامل و ۳۶۰ درجه‌ای داعش قرار داشت. در جریان این محاصره، دسترسی مردم به آب، خوراک و خدمات مخابراتی قطع بود.

سردار سلیمانی در حالی که شهر در محاصره کامل داعش بود، در اقدامی شجاعانه شبانه با بالگرد از بالای سر نیرو‌های داعش گذشت، خود را به شهر رساند و به سازماندهی نیرو‌های مدافع شهر پرداخت و با تجدید روحیه مقاومت در بین مردم و نیروها، مانع از سقوط شهر و قتل عام فجیع مردم شد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت حاج قاسم در نماز جمعه مورخ ۲۷ دی ۱۳۹۸، به ماجرای محاصره ۳۶۰ درجه‌ای آمرلی و نقش شجاعانه و متهورانه حاج قاسم در شکستن این محاصره اشاره فرمودند.

در پی شکست داعش در آمرلی و مناطق شرقی استان صلاح‌الدین با فرماندهی مستقیم سرلشکر سلیمانی، تروریست‌های داعشی روحیه خود را از دست دادند و در موصل پایتخت خودخوانده خود نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند.

مستند «۳۶۰ درجه محاصره» جمعه ۱۲ آذرماه ساعت ۲۳ برای نخستین‌بار از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. این مستند در هفته آینده نیز از دیگر شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. (منبع: مهر)

درباره مستند «۳۶۰ درجه محاصره»، روایت عملیات شهید سلیمانی برای نجات مردم آمرلی از چنگ داعش

حامد هادیان، کارگردان «۳۶۰ درجه محاصره» در جلسه رونمایی از این مستند درباره ساخت آن گفته است:

«قبل از شهادت شهید سلیمانی تولید کار کردن درباره ایشان با سختی‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو بود، اما زمانی که ایشان به شهادت رسید، همراه با یکی از دوستان تصمیم گرفتیم کاری برای ایشان انجام بدهیم. همراه با «حامد حزباوی» به عراق رفتیم و چند اتفاق اصلی مثل آمرلی، سوریه و... را دنبال کردیم؛ با این حال آمرلی اولین جایی بود که رفتیم و همان‌جا هم ماندیم. برای تولید این مستند ۲ بار سفر رفتیم. در ابتدا کار شخصی بود، اما مکتب شهید سلیمانی از ما حمایت کرد و یک سفر دیگر رفتیم؛ بنابراین نزدیک به ۲ ماه تصویربرداری داشتیم.»

هادیان درباره دست‌نوشته‌های شهید سلیمانی که در این مستند استفاده شده گفته است:

در پایان این مستند دست‌نوشته‌های حاج قاسم درباره عملیات آمرلی را می‌بینیم. ایشان همواره خاطرات روز‌های مختلف را می‌نوشته است و مکتب حاج قاسم خاطرات مربوط به این عملیات را در اختیار ما گذاشت. باید بگویم که قرار است فایل کامل مصاحبه با افراد مختلف که در این مستند بخش‌هایی از آن‌ها استفاده شده است، به شکل یک کتاب منتشر شود. یکی از بزرگترین چالش‌های ما در ساخت این فیلم این بود که همه دوست داشتند خود را قهرمان نشان بدهند و بسیاری از روایت‌ها از حضور حاج قاسم در این عملیات، اغراق‌آمیز بود، با این حال می‌توانم بگویم که این مستند تا ۹۰ درصد نزدیک به واقعیت است. (منبع: تسنیم)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->