پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با وجود اعلام توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازار سامانه «بازرگام» در مشهد در دسترس نیست

  • کد خبر: ۹۰۳۵۲
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
  • ۳
با وجود اعلام توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازار سامانه «بازرگام» در مشهد در دسترس نیست
قرار بود از دیروز توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ در سامانه‌ای هوشمند به نام «بازرگام» در برخی شهر‌های کشور ازجمله مشهد آغاز شود، اما با وجود انتشار این خبر توسط مسئولان تا لحظه تهیه این گزارش، ورود به سایت بازرگام با مشکل روبه روست و در نرم افزار موبایلی این سامانه نیز فقط می‌توانید تا مرحله ثبت آدرس پیش بروید.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ قرار بود از دیروز توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ در سامانه‌ای هوشمند به نام «بازرگام» در برخی شهر‌های کشور ازجمله مشهد آغاز شود، اما با وجود انتشار این خبر توسط مسئولان تا لحظه تهیه این گزارش، ورود به سایت بازرگام با مشکل روبه روست و در نرم افزار موبایلی این سامانه نیز فقط می‌توانید تا مرحله ثبت آدرس پیش بروید.

حتما در اخبار شنیده اید که از این به بعد، مسئولیت زنجیره تولید تا عرضه کالا‌های اساسی برعهده جهادکشاورزی است که در این راستا برای کوتاه شدن دست دلال‌ها و رسیدن اقلام غذایی بدون واسطه از مزرعه تا سفره مردم، سازمان تعاون روستایی مسئولیت اجرای طرح توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازار را برعهده گرفته است.

هرچند سامانه هوشمند «بازرگام» فعلا در بی هوشی به سر می‌برد، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از آماده بودن بستر‌های لازم برای هوشمندسازی توزیع کالا‌های اساسی در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: منتظر تایید تهران هستیم، این درحالی است که مسئولان کشور روز چهارشنبه از آغاز توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ در مشهد خبر دادند.

بگذارید چند روز به عقب برویم. هشتم آذر وزیر جهادکشاورزی در حاشیه آغاز طرح بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی گفته بود که از این روز اجرای تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه دراختیار وزارت جهادکشاورزی قرار می‌گیرد. ازآنجاکه نبود فرمانده‌ای واحد برای گرداندن زنجیره تولید و توزیع، یکی از مشکلات اساسی بوده که همواره در مسیر رسیدن کالا‌های اساسی به دست مردم وجود داشته است، شنیدن این خبر خوب بود؛ چون حداقل پس از این می‌دانیم که درصورت توزیع نامناسب کالا باید سراغ کدام سازمان برویم تا دچار پاس کاری بین دستگاهی نشویم.

سیدجواد ساداتی نژاد همچنین گفته بود که توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ در تهران و البرز آغاز شده و قرار است استان‌های اصفهان، خراسان و یزد نیز این کار را آغاز کنند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز صبح دیروز در برنامه‌ای تلویزیونی از آغاز عرضه اینترنتی برنج، روغن و شکر خبر داد و گفت: از هفته آینده نیز عرضه برخی اقلام لبنی از طریق درگاه‌های اینترنتی میسر خواهد شد. به گفته اسماعیل قادری فر، از چهارشنبه (دیروز) در شهر‌های مشهد، شیراز و یزد، مرغ منجمد و تخم مرغ به شکل اینترنتی و از طریق همان سامانه بازرگام عرضه می‌شود.

بازرگام در دسترس نیست

با وجود این اظهارات مسئولان هنوز خبری از توزیع مرغ و تخم مرغ از طریق این سامانه در مشهد نیست. برای بررسی بیشتر موضوع، سری به سایت bazargam.com زدیم.
سامانه بازرگام پیش از این به توزیع اقلام سوپرمارکتی و میوه و سبزیجات می‌پرداخت و حالا با اضافه شدن گزینه‌ای به نام «اقلام تنظیم بازار» به عرصه توزیع کالا‌های اساسی با نرخ مصوب نیز وارد شده است. قرار است کالا‌هایی که از این طریق سفارش می‌دهید، طی ۲۴ ساعت به دست شما برسد.

اما اکنون برای ورود به صفحه اصلی این سایت، باید صبرتان زیاد باشد تا اگر شانس بیاورد، صفحه نخست آن برایتان نمایش داده شود، اما اگر از این مرحله نیز بگذرید، در مرحله بعد برای انتخاب شهر گیر خواهید کرد. با انتخاب شهر مشهد، زمان سنج بالای صفحه مدام به چرخش بی حاصل خود ادامه می‌دهد و درنهایت صفحه خطا در اتصال، برایتان نمایش داده خواهد شد. البته ما برای مقایسه، شهر‌های اصفهان و کرج را نیز امتحان کردیم که ورود به صفحه اصلی این شهر‌ها نیز یک باردرمیان ممکن شد و سرعت سایت آن قدر کم بود که از خرید اینترنتی دست شستیم.

بن بست در نرم افزار بازرگام

اپلیکیشن یا همان نرم افزار موبایلی بازرگام نیز نتوانست در ثبت سفارشمان به ما کمک کند. با نصب این اپ و ثبت نام در این سامانه، می‌توانید محصولات و قیمت کالا‌ها را در قسمت اقلام تنظیم بازار ببینید. با انتخاب شهر مشهد در این قسمت، شانه ۳۰ عددی تخم مرغ را به قیمت ۴۳ هزار تومان و ۵ کیلو مرغ را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان مشاهده می‌کنید. می‌توانید هرکدام را که خواستید، انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید، اما درست در زمان ثبت آدرس با مشکل مواجه خواهید شد و بعد از دیدن پیام «از شکیبایی شما سپاسگزاریم» و پس از مدتی صبر، دوباره به مرحله قبل بازمی گردید و روز از نو، روزی از نو.

منتظر مجوز تهران هستیم

«فعلا تهران اجازه خروج نداده است و ما منتظر هستیم. همه امکاناتمان در استان شامل استارتاپ روستابازار‌ها و بارانداز‌ها آماده است و درصورت تایید تهران و ارائه سهمیه مرغ و تخم مرغ، ما آمادگی آغاز این طرح را داریم، به شرط اینکه سامانه ما را تایید کنند.» این پاسخ مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی به چگونگی توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازار در مشهد است، این درحالی است که مسئولان کشوری از آغاز توزیع هوشمند کالا‌ها در مشهد در سامانه بازرگام سخن می‌گویند.

ایرج ناصری مقدم به این سوال که چرا سامانه بازرگام در دسترس نیست، پاسخ مشخصی نمی‌دهد و فقط می‌گوید: بازرگام زیر نظر تهران است. سازمان بازرسی اعلام کرده است توزیع هوشمند در بازرگام شروع شده است و از من توضیح خواستند که قرار است در جلسه‌ای با حضور دیگر مسئولان توضیحات بنده مطرح شود بنابراین تکلیف استارتاپ ما امروز (پنجشنبه) مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
یکی چاه می کند کسی پرسید حالا اب هم دارد گفت اگه اب ندارد برای شما برای ما نان دارد سامانه اینترنتی توزیع برنج و روغن هم همینطور است
صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
سلام چرا فقط تهران برنج داره یه لطف بکنید مشهد هم برنج بزارید مردم از کجا بیارن برنج کیسه ۳۰۰ تومان بخرن
امیدخادمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
0
0
سلام امید خادمی هستم از مشهد نمیدونم شرکت بازرگام کلاهبرداری میکنه یا کسی که میاره امروز برنج هندی جی تی سی سفارش دادم آوردن بعد که نگاه کردم دیدم کیسه برنج چند بار باز شده دوباره دوخت خورده قشنگ جای دوختهای قبلی روی کیسه هست برنج تایلندی آشغال ومیریزن تو کیسه های دیگه میدن دست مردم هیچگونه شکایتی هم پاسخگو نیستم اول پولو میگیرن بعد آشغال میارن خلاصه اینو بگم همش کلاه برداری توصیه من به مردم اینکه اصلا گول قیمت کم ونخورن همش کلاه برداری هیچ تنظیم بازاریم در کار نیست خرید نکنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->