کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

بازگشت قهرمان سابق ووشو به میادین| مورد عجیب احسان!

  • کد خبر: ۹۰۳۸۴
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بازگشت قهرمان سابق ووشو به میادین| مورد عجیب احسان!
ستاره مشهدی ووشو که ۸ سال پیش  از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده بود، دوباره برگشته است

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز تصویر حرکات فرم و دیدنی او در ذهن ووشودوستان خراسانی است؛ آن‌هایی که همچون همه ایران در رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین از نمایش دقیق، سریع و خوش فرم او به وجد آمدند. درست شبیه داورانی که کنار تاتامی برای سبک ویژه او احترام قائل شدند و کارت‌های سبز بالا آوردند. ستاره مشهدی از آن برنز تاریخی که هنوز هم تکرار نشده، تا به امروز روز‌های پُرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

احسان پیغمبری، قهرمان و نابغه مشهدی ووشو در بخش تالو سال‌ها پیراهن ملی را به تن کرد و در روز‌هایی که تصور می‌شد هنوز روی پاست و شور جوانی در اوست، تصمیم گرفت در بیست وشش  سالگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کند؛ خداحافظی غافل گیرکننده‌ای که حالا بعد از ۷ سال با یک بازگشت غافل گیرکننده دیگر به میادین، همه را شوکه کرده است. احسان پیغمبری تنها دستاورد بزرگ ووشوی خراسان در بخش تالوست که شاید تا سال‌های سال دیگر نظیرش پیدا نشود؛ چنان که همین حالا هم هنوز کسی نتوانسته است افتخار او را نه تنها در خراسان، بلکه در سطح کشور تکرار کند؛ برنز بازی‌های آسیایی.

ماجرای خداحافظی در اوج

احسان پیغمبری در سال ۹۳ و در سن بیست وشش سالگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او در آن موقع ۹ سال بود که پیراهن تیم ملی را به تن می‌کرد و قهرمانی جهان در تالو فرم دوبلین (رقابت‌های جهانی تورنتو ۲۰۰۹) و برنز بازی‌های آسیایی گوانگژو ۲۰۱۰ در تالو فرم چانگ چوآن را در کارنامه داشت. پیغمبری همان موقع درباره دلایل خداحافظی اش از دنیای قهرمانی گفت: عرصه را برای جوان تر‌ها خالی کردم و هدف بعدی ام مربیگری تیم ملی تالو است.
هدفی که البته خیلی زود محقق شد و پیغمبری کمتر از ۲ سال بعد به این آرزویش رسید.

دوران کوتاه مربیگری در تیم ملی

ستاره مشهدی دنیای ووشو ۲ سال بعد، در سال ۱۳۹۵، از سوی فدراسیون به عنوان مربی تیم ملی در بخش تالو معرفی شد. او در کنار هادی غمخوار، دستیاران «هوجین چاو»، سرمربی چینی تیم ملی، شدند و قرار شد تیم را به مسابقات جهانی تایوان ببرند. البته حضور پیغمبری در تیم ملی ووشو بخش تالو دوام زیادی نداشت. او حالا بعد از سال‌ها درباره این جدا شدن از دنیای مربیگری و خداحافظی از دنیای قهرمانی نیز گفت: راستش این است که نمی‌شد هم باشی و هم نباشی. یکسری درگیری‌های زندگی شخصی من سبب شد تا از تیم ملی نیز کنار بکشم و مسیر زندگی ام عوض شود.

تمرکز روی یک بازگشت آبرومندانه

«فعلا ۳۵ روز است که تمریناتم را از سر گرفتم.» احسان پیغمبری با بیان این مسئله افزود: راستش هنوز خیلی کار دارد و به خاطر دوری طولانی مدت باید خیلی تلاش کنم. شاید فعلا برای صحبت کردن زود باشد، اما اکنون تنها هدفم بازگشت به میادین است و بعدا باید به مسائل دیگر فکر کنم.  او در پاسخ به این سؤال که آیا به پیراهن ملی دوباره فکر می‌کند، اظهار کرد: رقابت‌های ملی سال بعد خواهد بود و تا آن موقع من باید تلاشم را انجام بدهم و فعلا باید تمرکزم را روی بازگشت بگذارم.

سلام دوباره؛ این بار از قشم

رقابت‌های قهرمانی کشور در جزیره قشم فرصت مناسبی است تا ستاره دوباره ظهور کند. احسان پیغمبری به همراه تیم خراسان رضوی بعد از سال‌ها دوری از تاتامی به این مسابقات اعزام می‌شود؛ اعزامی که با تکیه بر سابقه و تجربه بالای این ورزشکار صورت می‌گیرد و الحق والانصاف نتیجه بدی هم ندارد. پیغمبری در این مسابقات فرم چانگ چوآن را می‌زند و با اختلاف بسیار اندک چهارم می‌شود. پیغمبری در این باره گفت: برای من که تمریناتم را بیست بیست وپنج روز است آغاز کردم، نتیجه بدی نیست. ضمن اینکه با اختلاف بسیار اندکی چهارم شدم.  ستاره سال‌های نه چندان دور ووشوی خراسان اضافه کرد: حالا باید تلاشم را بیشتر کنم تا رفته رفته به فرم ایدئال برگردم.

البته تیم خراسان در این مسابقات یک طلا در فرم گون شو توسط امیر محمدرضایی و یک برنز در ساندا به دست آورد. تیم خراسان رضوی در این دوره از مسابقات نتوانست به روی سکو برود، اما با بازگشت ستاره پُرامیدش دست کم به پرورش ستاره‌های نسل آینده در سال‌های آ ینده امیدوار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->