دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

رئیس مجلس: کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه است

  • کد خبر: ۹۰۳۹۶
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
رئیس مجلس: کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه است
قالیباف گفت: امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم و در این بخش کارنامه قابل قبولی نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدباقر قالیباف در سفر امروز خود به شهرستات کاشمر با حضور در اجتماع مردمی در محل زیارتگاه شهید مدرس اظهار کرد: امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم و در این بخش کارنامه قابل قبولی نداریم.

‌وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های بسیاری داریم، ولی چند مشکل جدی وجود دارد. امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه است.

قالیباف اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما در مجلس این است که بتوانیم یک نظام و مسیری را تعریف و مشخص کنیم که تامین مالی حوزهای سرمایه‌گذاری را به درستی انجام دهیم.

وی برای به سرانجام رسیدن اقدامات محور شادمهر به کاشمر که از خواسته‌های همه مسئولان است قول مساعد داد و افزود: اما فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری باید در در اولویت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید مدرس به جز عزت در راه دین و خدا گام برنداشت، افزود: مدرس مردی بود که مجلس را تبدیل به خانه ملت به معنای واقعی خود کرد.

قالیباف تصریح کرد: امروز در جمع مردمی هستم که در دفاع مقدس همسنگر بودیم، رزمندگان تیپ امام رضا(ع)، لشکر ۵ نصر و شهدای بزرگی چون طاهری و عاصمی و ده‌ها شهید و جانبازان و آزاده و بیشترین فرزندان تخریب که جزو شجاع ترین‌ها بودند.

وی عنوان کرد: زمانی که دین در کشورمان در کنج هجره‌ها بود، امام دین را به جامعه و قدرت را برای حکمرانی و پیاده سازی عدالت به میدان آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدون شک نظام مقدس در منطقه و جهان می‌درخشد و در این مقطع این توفیق بزرگی است. مردم با مقاومت و گذشت و محبت و با در میدان بودن و خون دادن و خون دل خوردن، انقلاب و عزت کشور را تا به امروز به اینجا آوردند. 

وی با اظهار تاسف از اینکه در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم این کارنامه را قابل دفاع ندانست و گفت: با صراحت می‌گویم این ضعف در نبود امکانات نیست. کشور ما فقیر نیست و ظرفیت‌های بسیاری دارد. 

قالیباف با بیان اینکه منطقه کاشمر ظرفیت‌های بزرگی دارد، عنوان کرد: ما انقلابی هستیم چنین فردی نمی‌تواند بگوید که به مشکلات کاری ندارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نبود قانون خوب و یا قانون‌هایی که  مانع سرمایه گذاری هستند را از جمله مشکلات دانست.

 وی با اشاره به اینکه منطقه ترشیز ثروت بسیاری دارد از  کارآفرینان و سرمایه گذاران خواست برای رفع مشکلات به میدان بیایند.

قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما رفع موانع است، اجازه نمی‌دهیم که کارآفرینان و افراد خلاق بخواهد کار کنند و کسانی این فرصت را از آنها بگیرند.

وی افزود: بدون حب و بغض و در نظر گرفتن سلایق سیاسی از تمامی کسانی که دغدغه رفع مشکلات را دارند حمایت می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در قانونی که در آینده‌ای نزدیک در حوزه رفع موانع اشتغال ابلاغ خواهد شد باب اینکه مردم در این دوایر اداری و بروکراسی اداری رفت و آمد کنند، سرمایه و وقت بگذارند و امضاهای طلایی که مانع خلاقیت، کار، فعالیت و کارآفرینی شود، بسته می‌شود. در این قانون مسیر را عوض کرده‌ایم و دوایر دولتی هستند که باید به سمت مردم بیایند نه اینکه مردم به دنبال آنان بدوند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: اگر چه منابع انسانی مهمترین ظرفیت برای پیشرفت جامعه هستند، اما آن‌ها را از دست داده‌ایم، فرصت را برایشان فراهم نکردیم و حتی برخی مواقع با قانون‌گذاری‌ها مانع حضورشان در عرصه‌های مختلف شده‌ایم.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی مواقع با بد اجرا کردن قانون مانع محرومیت‌زدایی شده‌ایم، تصریح کرد: ما در مجلس با هیچ‌کس عهد اخوت نداریم؛ ایستاده‌ایم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد نشان دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا اشکالات قوانین را حل و فصل کنیم، گفت: بدون شک در کنار دولت هستیم تا کمک کنیم قوانین به خوبی اجرا شود و ما هم به عنوان ناظری دلسوز نسبت به اجرای قانون و تحقق آن در میدان هستیم.

وی مطرح کرد: اگر برای رضایت مردم و رفع مشکلات گام برداشتیم رضای خدا را در پی خواهد داشت، در این مسیر باید کسانی کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خود بگذرند.

قالیباف عنوان کرد: امروز وظیفه داریم نظامی را تعریف و مسیری را مشخص کنیم که بتوانیم تأمین مالی حوزه‌های سرمایه‌گذاری را به درستی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دغدغه ما در مجلس شورای اسلامی دغدغه مردم است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->