سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش وزن با آلوخشک

  • کد خبر: ۹۰۴۲۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کاهش وزن با آلوخشک
مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که آلو خشک مصرف می‌کنند بیشتر از  سایر افرادی که میان وعده‌های دیگری را انتخاب می‌کنند، دچار کاهش وزن می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، تیمی ازمحققان دانشگاه لیورپول در مطالعات جدید خود دریافتند که خوردن آلو  به افراد کمک می کند تا اشتهای خود را به طرز بهتری کنترل کرده و کالری کمتری مصرف کنند. این تحقیقات همچنین نشان داد افرادی که آلو خشک مصرف می کنند بیشتر از  سایر افرادی که میان وعده‌ های دیگری را طی یک آزمایش ۱۲ هفته‌ای انتخاب کرده بودند، دچار کاهش وزن شدند.

پروفسور جیسون سی جی هالفورد، رئیس انجمن اروپایی مطالعات چاقی (EASO)، در این رابطه می ‌گوید: مطالعات فوق نشان می ‌دهد که مصرف میوه‌ های خشک می ‌توانند هم باعث سیری شده و هم در رژیم غذایی در طول مدیریت وزن گنجانده شوند.

گفتنی است محققان تاثیر خوردن آلو را در دو مرحله بررسی کردند:‌ در مرحله اول، واکنش شرکت کنندگانی که در طول آزمایش آلو، کشمش یا آب نبات های ژله ای می خوردند، مورد مطالعه قرار گرفت.

اعضای این تیم پژوهشی دریافتند افرادی که آلو می خورند معمولاً کمترین کالری را در وعده غذایی بعدی خود مصرف می کنند. این افراد همچنین گزارش کردند که در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته و بعد از غذا نیز احساس سیری بیشتری دارند و احساس می کنند که نمی توانند حجم زیادی از غذا را طی یک وعده بخورند.

از سوی دیگر این مطالعات نشان داد خوردن آلوی خشک، کاهش وزن را آسان ‌تر می‌ کند. پژوهشگران در فاز دوم مطالعات خود، به بررسی و مطالعه میزان وزنی که هر فرد پس از تکمیل یک برنامه کاهش وزن ۱۲هفته ای از دست داده بود پرداختند. آنها داوطلبان را به دو گروه تقسیم کرده و یک گروه آلو خشک را به عنوان میان وعده روزانه خود می خوردند و گروهی دوم، سایر میان وعده های سالم را دریافت کردند اما این گروه می توانستند هر میان وعده ای را که می خواستند از بین گزینه های متعددی انتخاب کنند.

اگرچه محققان می گویند که تفاوت کاهش وزن بین دو گروه از نظر کل وزن از دست رفته معنی دار نبود، اما این نتایج نشان می دهد که شرکت کنندگان در گروه مصرف کنندگان آلو به طور متوسط کمی بیشتر وزن کم کردند. 

آندری ان جیانکولی (Andrea N. Giancoli)، مشاور تغذیه در این رابطه  می گوید: مطالعه فوق نشان می ‌دهد که مواد غذایی مانند آلوی خشک که جز مواد غذایی مغذی متراکم محسوب می شوند، می ‌توانند به دلیل اثرات مطلوبشان بر احساس سیری و کنترل اشتها، به عنوان جانشینی برای سایر میان وعده ها معرفی شوند.

 اگرچه آلوخشک بیشتر به عنوان یک چاشنی غذایی و درمانی برای یبوست استفاده می شود اما محققان می گویند که قرار دادن یک کاسه از آلوی خشک در کنارتان می تواند شما را از پرخوری در روزهای تعطیل نجات دهد. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Nutrition Bulletin منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->