معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

مذاکرات وین، باعث توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد

  • کد خبر: ۹۰۴۶۷
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
مذاکرات وین، باعث توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد
از اواسط هفته گذشته با شروع مذاکرات وین سیر صعودی قیمت‌ها در بازار طلا متوقف و ثبات بر بازار حاکم شد و حباب سکه نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سکه و طلا در هفته دوم آذر کار خود را با توجه به افزایش نرخ ارز صعودی آغاز کرد، اما از اواسط هفته با شروع مذاکرات وین روند صعودی قیمت‌ها متوقف شد.

قیمت سکه طرح جدید در روز شنبه با نرخ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و در روز یکشنبه ۳۰ هزار تومان افزایش یافت. بهای سکه در روز دوشنبه افزایشی بود و با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد و روز بعد دوباره عقبگرد ۱۸۰ هزار تومانی داشت.

سکه طرح جدید در روز چهارشنبه نیز ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به رقم ۱۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید. در آخرین روز هفته سکه دوباره با ۲۰ هزار تومان کاهش معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته دوم آذر ماه همچون هفته‌های قبل در نوسان بود البته این نوسان در مقایسه تا حدودی کاهش داشت. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان معامله شد و بهای آن در روز بعد به یک میلیون و ۲۵۶ هزار تومان و در روز دوشنبه به یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان رسید.

یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز سه‌شنبه یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان و در روز چهارشنبه یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان بود و پرونده آن در روز پنجشنبه با همان قیمت روز قبل بسته شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و ۴۳۳ هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و ۴۴۴ هزار تومان تعیین شد.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه ۴۶ هزار تومان افزایش یافت و برابر پنج میلیون و ۴۹۰ هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم ۵۷ هزار تومان کاهش داشت. در روز‌های پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند کاهشی داشت رو چهارشنبه برابر پنج میلیون و ۲۶۲ هزار تومان و آخر هفته پنج میلیون و ۴۶۰ هزار تومان د اد و ستد می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و ۷۷۰ تا یک هزار و ۷۹۰ دلار نوسان داشت.

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا طی هفته گذشته گفت: در بازار‌های خارجی قیمت انس جهانی طلا در روز پنجشنبه به یک هزار و ۷۷۰ دلار رسید که نسبت به اول هفته ۲۲ دلار کاهش داشت.

وی ادامه داد: در طول هفته نیز قیمت انس جهانی طلا با توجه به تقویت ارزش دلار باعث کاهش سرمایه‌گذاری روی طلا در بازار‌های جهانی شد.
کشتی آرای درخصوص بازار داخلی طلا نیز گفت: در بازار داخلی نیز بیشتر قیمت طلا و انواع سکه تحت تأثیر ارز بود و نرخ ارز نیز تحت تأثیر مذاکرات وین قرار داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر، افزود: اول هفته قیمت‌ها صعودی بود، اما از روز دوشنبه که بحث مذاکرات مطرح شد قیمت‌ها سیر نزولی داشت، اما در مجموع در طول هفته قیمت سکه و طلا کاهش و افزایش قابل توجهی نداشت؛ بنابراین می‌توان گفت که شروع مذاکرات برجام موجب توقف قیمت‌ها شد و از اواسط هفته قیمت‌ها ثبات داشت.

کشتی آرای گفت: قیمت‌های پایان هفته نیز نشان‌دهنده ثبات است به طوری که سکه طرح جدید با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که در مقایسه با اول هفته تغییری نداشت.

وی اظهارداشت: حباب سکه نیز در روز پایان هفته نسبت به ابتدای آن ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و در روز پنجشنبه حباب هر قطعه سکه برابر ۲۷۰ هزار تومان بود.

کشتی آرای در پایان گفت: در مجموع قیمت انواع سکه و طلا در طول هفته به دلیل مذاکرات تغییر محسوسی نداشت و از صعود بازمانده است؛ بنابراین هرگونه اخباری که از مذاکرات منتشر شود برقیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->