وضعیت عجیب استقلال و پرسپولیس در دربی| شهرآورد بی‌کاپیتان!

  • کد خبر: ۹۰۵۵۵
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
وضعیت عجیب استقلال و پرسپولیس در دربی| شهرآورد بی‌کاپیتان!
شهرآورد نود‌و‌هفتم در‌حالی برگزار می‌شود که وریا غفوری و سیدجلال حسینی غایبان بزرگ دو تیم هستند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری نودو‌هفتمین شهرآورد تهران برگزار خواهد شد. وضعیت خاص ۲ تیم در هفته‌های اخیر و نتایج آن‌ها باعث شده است تا سرخابی‌ها در فاصله یک‌امتیازی از هم قرار بگیرند. در‌این‌بین شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی این فرصت را دارند که در صورت توقف سپاهان، با یک پیروزی دلچسب مقابل رقیب همشهری، خود را به صدر جدول نیز برسانند. این دیدار که قرار بود امروز از ساعت‌١۶ در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با ١۵‌دقیقه تأخیر در ساعت‌١۶:١۵ برگزار خواهد شد.

پرسپولیس در آستانه شکستن رکورد استقلال

پرسپولیس با نباختن و البته کسب پیروزی در شهرآورد می‌تواند به ۲ دستاورد تاریخی و مهم دست یابد. سرخ‌پوشان در دیدار‌های رسمی در ۹ شهرآورد اخیر برابر آبی‌پوشان مغلوب نشده‌اند و آخرین شکست این تیم به اسفند‌۹۶ و با تک‌گل وریا غفوری بازمی‌گردد. البته در این مدت پرسپولیس در ۲ شهرآورد با ضربات پنالتی مغلوب شده که طبق قوانین فیفا، باخت محسوب نمی‌شود. همچنین یک پیروزی در سوپرجام با حکم کمیته انضباطی در کارنامه تیم پرسپولیس به ثبت رسیده است.

نکته دیگر اینکه تا امروز استقلال در ۲۶ و پرسپولیس در ۲۵ شهرآورد موفق به کسب برد شده‌اند و حالا قرمزپوشان برای اولین‌بار می‌توانند با کسب ۳ امتیاز دیدار روز شنبه از‌این‌حیث با رقیب دیرینه برابر شوند و در مسابقات بعدی حتی شانس پیش‌افتادن از استقلال را داشته باشند. نباید فراموش کرد نتایج درخشان پرسپولیس در سال‌های اخیر بالاخره باعث کاهش این فاصله تاریخی به کمترین حد ممکن شده است.

غیبت غفوری، ترکیب استقلال را به هم زد

در آخرین تمرین استقلال پیش از مصاف برابر پرسپولیس، وریا غفوری، کاپیتان استقلال، غایب بود تا به‌این‌صورت این بازیکن شهرآورد تهران را از دست بدهد. غیبت غفوری احتمالا ترکیب آبی‌ها را با تغییرات مهمی مواجه خواهد کرد. این درحالی است که استقلال به‌جز وریا، دفاع راست تخصصی ندارد و احتمالا مجیدی باید از میان بازیکنان هجومی خود یک بازیکن را برای بازی در جناح راست انتخاب کند. مجیدی پیش‌از‌این از یامگا به‌عنوان جایگزین غفور‌ی استفاده کرده بود.

اتفاقی‌که در صورت تکرار باعث خواهد شد تا قاسمی‌نژاد یا مطهری به ترکیب آبی‌ها اضافه شوند. همچنین از اردوی استقلال خبر می‌رسد سرمربی استقلال احتمالا سیدحسین حسینی را به‌عنوان گلر تیمش در بازی امروز انتخاب کرده است؛ بازیکنی که با توجه به غیبت و‌ریا غفوری بازوبند کاپیتانی استقلال را نیز به بازو خواهد بست تا علیرضا رضایی نیمکت‌نشین شود.

سیدجلال و پهلوان، غایبان بزرگ پرسپولیس

سید‌جلال حسینی که در ۲ بازی اخیر تیمش برابر صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجد‌سلیمان به‌دلیل مصدومیت از ناحیه زانو غایب بود، به‌دلیل وضعیت نامناسب جسمانی خود در روز‌های اخیر نیز نتوانست در تمرینات گروهی پرسپولیس شرکت کند و قطعا در ترکیب تیمش برای بازی با استقلال حضور ندارد. احسان پهلوان هم که در دیدار با شاگردان علیرضا منصوریان دچار کشیدگی همسترینگ شد و برابر مسجد‌سلیمانی‌ها به زمین نرفت، به‌دلیل نرسیدن به شرایط مناسب، دیگرغایب پرسپولیس در شهرآورد است.

تست کرونای گل‌محمدی منفی شد

یحیی گل‌محمدی شدیدا سرما خورده است، اما طبق اعلام پزشک پرسپولیس کرونا ندارد و ۲ تست کرونایش منفی شده است. سرمربی سرخ‌پوشان طبق اعلام پزشک پرسپولیس ۲ روز استراحت دارد و باید دید در شهرآورد روی نیمکت تیمش می‌نشیند یا نه. آنچه مسلم است، حضور یا غیبت او روی نیمکت آن‌هم در دیداری با اهمیت شهرآورد، خیلی تأثیرگذار است و طبعا گل‌محمدی تلاش می‌کند به‌هر‌شکل ممکن، خودش را به شهرآورد برساند؛ اما اگر به‌هر‌دلیلی نتواند، به‌طور‌طبیعی کار کریم باقری و حمید مطهری سخت‌تر می‌شود، هرچند آن‌ها مدام با یحیی در ارتباط خواهند بود.

برای گل‌محمدی مثل مجیدی نتیجه شهرآورد اهمیت زیادی دارد و او خوب می‌داند که با شکست در شهرآورد، تیمش وارد بحران و حاشیه می‌شود؛ به‌ویژه که شنیده می‌شد پرسپولیسی‌ها قصد اعتصاب هم داشته‌اند و به‌خاطر اهمیت شهرآورد، به همان استوری اعتراضی بسنده کردند تا با تمام قوا به‌مصاف استقلال بروند و بعد از آن تصمیم مشترک دیگری بگیرند.

مسئله پیچیده تبلیغات محیطی

در‌حالی‌که مسئولان سازمان لیگ در جلسه هماهنگی قبل از شهرآورد مدعی شدند این سازمان مسئول اجرای تبلیغات محیطی این بازی است، اما شرکت توسعه و تجهیز برابر قرارداد منعقد‌شده، این امتیاز را در اختیار باشگاه استقلال قرار خواهد داد.

سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال، در حاشیه برگزاری نشست خبری سرمربی این تیم گفت: تمام اقدامات برای تبلیغات محیطی را انجام داده‌ایم و در این بازی خودمان تبلیغات محیطی را بر‌عهده داریم. پیش‌از‌این، مسئولان سازمان لیگ در جلسه هماهنگی پیش از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس اعلام کردند در صورت عدم اجرای تبلیغات محیطی در این مسابقه اجازه برگزاری شهرآورد را نخواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->