برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص به موقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | مرگ ۲ موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است معاون دادستان خراسان رضوی: هر گونه تهدید بهداشت عمومی جرم است فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال کشف اسکلت وسط خانه | ماجرای مرگ عجیب مرگ مرد ۵۳ ساله چه بود؟
سرخط خبرها

واکسیناسیون ۸۵ درصدی دانش آموزان مشهدی

  • کد خبر: ۹۰۶۱۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
واکسیناسیون ۸۵ درصدی دانش آموزان مشهدی
تا کنون ۸۵ درصد از دانش آموزان مشهدی در نوبت اول و ۵۵ درصد از آن ها در نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با مشارکت خوب مردم، میزان واکسیناسیون کرونا به حدود ۹۰ درصد در نوبت اول و ۷۰ درصد در نوبت دوم رسیده است.

به نقل از وبدا، دکتر سید جواد حسینی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت هدف نوبت یادآور واکسن کرونا خود را دریافت نموده اند، از شهروندانی که نوبت واکسن یادآورشان رسیده است خواست نسبت به مراجعه جهت دریافت دوز یادآور خود به مراکز تعیین شده مراجعه نمایند.

وی درصد نوبت اول واکسیناسیون دانش آموزان را ۸۵ درصد و نوبت دوم را ۵۵ درصد، و واکسیناسیون نوبت اول مادران باردار را ۹۰ درصد و نوبت دوم ایشان را ۵۴ درصد عنوان نمود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر مشارکت در برنامه واکسیناسیون باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز توجه داشته باشند تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی تنها ۵۳ درصد مردم در اماکن عمومی و در سطح شهر از ماسک استفاده می‌نمایند.

دکتر حسینی با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون در ۸ کشور آفریقایی، و احتمال شیوع این سویه جدید و جایجایی آن در جهان از شهروندان خواست ضمن تکمیل واکسیناسیون همچنان بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی انواع واکسن‌های موجود در کشور در مراکز و پایگاه‌های تحت پوشش دانشگاه موجود می‌باشد و با تاکید بر این نکته که پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال به استثناء افرادی که معذوریت پزشکی دارند باید به بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد برسد تا درخصوص کنترل بیماری و کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر به اطمینان خاطر برسیم از شهروندان خواست در اسرع وقت جهت دریافت و یا تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون خود براساس لیست مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون به نزدیک‌ترین محل مراجعه نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->