آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
وزیر کشور در مشهد:

دین، اعتقاد و آخرت خودم را صرف منافع هیچ جناح، گروه و شخصی نخواهم کرد

  • کد خبر: ۹۰۶۳
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
دین، اعتقاد و آخرت خودم را صرف منافع هیچ جناح، گروه و شخصی نخواهم کرد
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد: در هیچ کجای دنیا شاید همانند جمهوری اسلامی ایران چنین پیوندی میان مردم و حاکمیت وجود نداشته باشد و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.
به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: برای شکرگذاری این نعمت باید حرمت و جایگاه انتخابات را مبتنی بر مبانی دینی ارج بنهیم.

وی ادامه داد: دین، اعتقاد و آخرت خودم را صرف هیچ جناح، گروه و شخصی نخواهم کرد. برای من به عنوان مجری انتخابات، منافع مردم و آینده انقلاب مهم است.
 
دادستان‌ کل کشور: سفره‌های انتخاباتی برچیده شود
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتطری در همایش سراسری هیات‌های نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: مردم وقتی ببینند نامزد‌ها با سلامت در این عرصه فعالیت می‌کنند گرایشات برای مشارکت و حضور در انتخابات بیشتر خواهد شد.

وی "تبلیغات زودرس، راه‌انداختن کارناوال و هزینه‌های اصراف‌گونه" را از جمله تخلفات انتخاباتی اعلام و بیان کرد: اصرار داریم عزیزان فعال در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به این سه مسئله توجه کنند.

دادستان‌کل کشور ادامه داد: تبلیغات زودرس در هر دو عرصه حقیقی و مجازی انتخابات تخلف است و تصمیم داریم با آن برخورد کنیم.

وی راه‌انداختن کارناوال‌ها را به حکم قانون «ممنوع» توصیف و بیان کرد: از هزینه کرد‌های بالا در انتخابات پرهیز شود، زیرا از سوی مردم شبهه‌انگیز تلقی می‌شود، این‌ها برای مردم سئوال برانگیز می‌باشد که مگر چه خبر است نامزد‌ها هزینه‌های میلیاردی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: همه فعالان و دست‌اندرکاران هیات‌های نظارت بر انتخابات و مسئولان اجرایی وظیفه داریم تا زمینه حضور گسترده مردم را در انتخابات را فراهم نماییم.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: دستورالعمل تشکیل "ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی" در شرف آماده شدن است و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

دادستان‌کل کشور بر لزوم همکاری نامزد‌های انتخابات با ناظران و مجریان این رویداد سیاسی نیز تاکید و بیان کرد: نامزد‌ها از دسته‌بندی و جناح‌بندی‌های مضر به سلامت انتخابات پرهیز کنند. البته اختلاف نظر‌ها و جناح‌بندی‌های رسمی و شناخته شده اشکالی ندارند، اما آنچه مضر می‌باشد برداشت‌های نادرست از جناح‌بندی‌های سیاسی است.

وی افزود: مردم نیز اسفند ماه امسال با حضور پرشور، گسترده و مقتدرانه مقاومت خود را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی نشان دهند و آنگونه که شایسته این کشور است حضوری باشکوه را در عرصه انتخابات به نمایش گذارند.

همایش سراسری اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که سه‌شنبه گذشته ۲۱ آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد عصر امروز ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی بکار خود پایان می‌دهد.

۷۰۰ عضو هیات‌های نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظر‌های مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانی‌های آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.
 
وزیر اطلاعات: در بررسی صلاحیتها نباید به آبروی افراد تعدی شود
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش سراسری اعضای هیات‌های نظارت شورای نگهبان بر انتخابات در مشهد گفت: وقتی احراز اهلیت و صلاحیت انجام شد امکان شرکت فرد در رقابتی که دسترسی به نمایندگی مجلس را برای او فراهم می‌کند وجود دارد بنابراین احراز صلاحیت باید باشد، چون در این میان بحث حق و حقوق افزون بر ۸۰ میلیون نفر مردم ایران مطرح است.

وی افزود: روایات متعدد نیز می‌فرمایند اگر کسی امانت را به فرد غیرامین بسپارد خداوند متعال ضامن او نیست، زیرا قبلا توسط خدا این امر نهی شده بود، این حق‌الناس است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اسلام حق‌الناس را از حق‌الله مهمتر می‌داند، چون خداوند از حق خودش می‌گذرد، اما از حق مردم نمی‌گذرد.

‌وی در ادامه همچنین گفت: می‌بایست انتخاباتی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود که مهمترین مولفه آن مشارکت حداکثری مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: دستگاه‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات باید شرایطی را فراهم کنند که فضایی امن برای برگزاری انتخابات فراهم باشد. همه باید دست به دست هم دهند تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کاملا سالم برگزار شود.

وی بر برگزاری انتخابات در همه ابعاد اجرایی و نظارتی آن مطابق قانون تاکید و بیان کرد: لازمه این امر مهم دست به دست یکدیگر دادن همه دستگاه‌ها و نهاد‌های درگیر در اجرا و نظارت بر انتخابات، حتی دستگاه‌های تامین امنیت و قوه قضاییه است تا انتخابات به نحو مطلوب و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون برگزار شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بر همین اساس اراده این وزاتخانه بر آن است که همکاری تنگاتنگی با همه متولیان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله شورای نگهبان داشته باشد. برگزاری انتخابات بسیار مهم است و باید در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

وی گفت: برگزاری انتخابات باید بگونه‌ای باشد که اعتماد مردم را در پی داشته باشد. باید بگونه‌ای حرکت کنیم که برگزاری انتخابات بدون هرگونه آسیبی به وحدت و امنیت ملی باشد. همچنین می‌بایست وحدت و امنیت ملی بر اثر برگزاری انتخابات ارتقا یابد که حتما در انتخابات پیش رو نیز این چنین خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی همچنین به صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی اشاره و بیان کرد: موضوع بررسی صلاحیت‌ها مانند شمشیری دو لبه است، زیرا از یک سو حق عامه مردم مطرح و از سوی دیگر آبروی افراد در میان است. هر دوی این حقوق که حق‌الناس هستند باید با دقت لازم در تحقق آنها، رعایت شوند.

وی همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی را یک امانت توصیف و بیان کرد: با انتخابات نمایندگان مجلس، قانونگذاری صورت می‌گیرد و این قانون قرار است برای همه ملت ایران اجرا شود بنابراین نماینده مجلس در برابر تمام ملت ایران مسئول است.

وزیر اطلاعات گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات فرموده‌اند "مر قانون باید اجرا شود" و این راهبردی است که، ولی فقیه تعیین کرده و همه تابع آن هستیم. وظیفه ما است که در چارچوب قانون عمل کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتناب از دخالت در انتخابات است. ما به هیچ وجه در این حوزه وارد نمی‌شویم، چون تضییع حق مردم است. برای وزارت اطلاعات وحدت و امنیت ملی" اصل است نه منافع حزبی.

همایش سراسری اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که سه‌شنبه گذشته ۲۱ آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد عصر امروز ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی بکار خود پایان می‌دهد.

۷۰۰ عضو هیات‌های نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظر‌های مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانی‌های آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

بنا بر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشست‌های اصلی همایش اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->