اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۱۴ آذر

  • کد خبر: ۹۰۷۱۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۱۴ آذر
امروز هم بازار سرمایه قرمزپوش ماند و کف حمایتی یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی از دست رفت. البته با ثبت دلار بالای ۳۰ هزار تومان برخی از نماد‌ها از جمله گروه پالایشی با تقاضا همراه شدند و از ریزش زیاد شاخص کل بورس جلوگیری کردند. اگر قیمت دلار همچنان بالای ۳۰ هزار تومان باقی بماند، وضعیت بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش شهرآرانیوز، روند منفی فرسایشی همچنان بر بازار سهام سایه افکنده. در حالی که اکثر کارشناسان برای این هفته بازاری متعادل را پیش‌بینی کردند، هنوز خبر خوشی برای مثبت شدن به بورس نرسیده است.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: امروز نیز شاهد ارزش پایین معاملات خرد در بازار سرمایه بودیم. کماکان کاهش قیمت‌ها علی‌رغم ریزش کم شاخص کل بورس مشهود است.

وی افزود: با توجه به اینکه مذاکرات نتایج مثبت و دلگرم‌کننده‌ای نداشت گروه‌های مرتبط از جمله خودرویی و بانکی که در روزهای گذشته رشد قیمت داشتند، به صف‌های فروش رسیدند.

حدادی اظهار کرد: در میانه بازار و با ثبت دلار بالای ۳۰ هزار تومان برخی از نمادها از جمله گروه پالایشی با تقاضا همراه شدند تا اینکه از ریزش زیاد شاخص کل بورس جلوگیری کنند.

این کارشناس اظهار کرد: جدای از بحث مذاکره که گویا تا پایان این هفته ادامه دارد. بازار به دنبال لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ است. باید دید چه عواقبی برای بازار سهام رقم می‌خورد. علی‌رغم صحبت‌های بسیار خوب رئیس سازمان بورس در روزهای گذشته، همچنان فعالان بازار سرمایه ریسک‌پذیر نیستند و در بازار تقاضا نداریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فردا به استقبال بازگشایی بازارهای جهانی در دوشنبه خواهیم رفت، نیمه دوم معاملات بسیار حائز اهمیت است. شاخص کل بورس محدوده یک میلیون و ۳۱۰ تا یک میلیون ۳۴۰ هزار واحد را محدوده حمایتی برای خود می‌داند.

حدادی ادامه داد: البته کف قبلی که محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی بود متاسفانه امروز از دست رفت. نکته منفی بازار همچون روزهای گذشته این است که با کاهش قیمت سهام ما شاهد افزایش خرید نیستیم.

این کارشناس تصریح کرد: سهام ارزنده همچنان بدون مشتری است و این موضوع نمی‌تواند حداقل در کوتاه‌مدت نوید خوبی  برای بازار سهام باشد. البته تثبیت قیمت ارز برای چند روز متوالی بالای ۳۰ هزار تومان می‌تواند در کوتاه‌مدت سهام مرتبط با دلار را با تقاضا همراه کند.

حمایت‌ها از دست می‌رود؟

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۹:۳۰ باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

عصاری عنوان کرد: اگر این روند در روزهای آینده ادامه یابد بازار به جاهای خطرناکی خواهد رسید و تمام حمایت‌ها از دست می‌رود. با توجه به اینکه الان فولاد و شستا در نقاط بسیار خوب ارزندگی هستند احتمال دارد شرایط بد و بدتر شود.

وی ادامه داد: با این وجود من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

این کارشناس تصریح کرد: در حال حاضر اتفاقی که در عرصه سیاست کلان می افتد این است که بازار سهام در اولویت‎‌ جدی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی نیست. این موضوع تاثیر منفی خود را بر بازار سهام گذاشته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->