طالبان قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم راه آهن هرات_خواف را امضا کردند وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان
سرخط خبرها

مدیرکل اداره اتباع: بیش از ۱۲۰هزار نفر از اتباع دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

  • کد خبر: ۹۰۷۳۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مدیرکل اداره اتباع: بیش از ۱۲۰هزار نفر از اتباع دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
محمدتقی هاشمی مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد بعد از تهران و قم در جایگاه سوم استقرار اتباع غیرقانونی در کشور قرار دارد، گفت: تاکنون حدود ۱۲۱ هزارو ۸۴۳ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ گفته می‌شود استقرار بیشترین اتباع غیرقانونی در کشور، به دلیل فراهم بودن شرایط و بازار کار بهتر، به تهران اختصاص دارد، بنا به اظهارات مدیرکل امور مهاجران خارجی استانداری خراسان‌رضوی، مشهد نیز از این موضوع مستثنا نبوده و بعد از تهران و قم در جایگاه سوم استقرار اتباع غیرقانونی کشور قرار گرفته است.

آذر سال ۱۳۹۸ مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با بیان اینکه حدود ۵/۱ میلیون نفر پناهنده مجاز در کشورمان زندگی می‌کنند، گفت: تقریبا ۲میلیون نفر پناهنده به‌صورت غیرمجاز در کشور داریم که یک‌میلیون نفر از آن‌ها تبعه افغانستانی هستند.

مهدی محمودی در گفتگو با همشهری و با اعلام این خبر، افزود: بیشترین اتباع و مهاجران کشورمان افغانستانی هستند و ما نیز همواره تلاش می‌کنیم تا از ورود اتباع غیر مجاز به کشورمان جلوگیری کنیم و اگر مورد یا مواردی مشاهده کنیم، آن‌ها را به اردوگاه مهاجران منتقل می‌کنیم و پس از چندروز به کشورشان برمی‌گردانیم.

شناسایی اتباع غیرمجاز برعهده نیروی انتظامی است

در این‌باره مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان‌رضوی گفت: بیشترین آمار حضور اتباع غیرمجاز در کشور در وهله اول مربوط به تهران است و بعد از آن شهر‌های قم و مشهد قرار دارند.

محمدتقی هاشمی در گفت‌گو با خبرنگار ما و با اعلام این خبر، افزود: درحقیقت مشهد جایگاه سوم تخصیص اتباع غیرمجاز کشور را دارد.

وی تأکید کرد: نحوه شناسایی اتباع غیرمجاز بدین‌گونه است که نیروی انتظامی باید این افراد را شناسایی و به اداره‌کل اتباع معرفی کند. در مرحله بعد و پس از شناسایی این افراد، ما به بازگرداندن آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

تمدیدنشدن روادید برخی افغانستانی‌ها

وی درباره تعداد اتباع افغانستانی غیرمجاز در شهر مشهد نیز گفت: بعد از حوادث افغانستان تعدادی از افغانستانی‌هایی که با داشتن روادید به مشهد آمده بودند، برای تمدید روادیدشان اقدام نکردند و در شهر ماندگار شدند.

وی بیان کرد: طبق قانون، این افراد باید به کشور خود بازگردانده شوند، اما متصدی این کار ما نیستیم. این گروه نیز دوباره باید توسط نیروی انتظامی شناسایی و به ما معرفی شوند، سپس به طرد این افراد اقدام شود.

واکسیناسیون دز دوم بیش از ۱۲۰ هزار نفر از اتباع

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از اتباع استان دربرابر کرونا واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۹۳ هزارو ۲۲ نفر از اتباع دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هاشمی بیان کرد: تعداد اتباعی که دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند، حدود ۱۲۱ هزارو ۸۴۳ نفر ثبت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->