سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

نگاهی به شگرد جدید کلاهبرداران در فضای رمزارز‌ها | فیشینگ بازان وارد می‌شوند!

  • کد خبر: ۹۰۷۷۸
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
نگاهی به شگرد جدید کلاهبرداران در فضای رمزارز‌ها | فیشینگ بازان وارد می‌شوند!
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره دیگر جزئیات این پرونده اعلام کرد: بررسی شگرد به کار گرفته شده در این پرونده نشان می‌دهد که فیشینگ بازان این بار با ایجاد صفحات جعلی خرید توکن‌های جدید و ناشناخته و انتشار لینک آلوده در فضای سایبر حساب قربانیانشان را خالی می‌کنند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ بازار‌های جدید مالی و سرمایه گذاری در این بازار‌های نوظهور، نیازمند آموزش‌هایی است که بیشتر افراد حاضر در این حوزه، آن را فرا نگرفته اند و فقط براساس تجربه‌های ناقص و اعتماد به دیگران کار را جلو می‌برند و با مشکلات زیادی نیز روبه رو می‌شوند که در برخی مواقع اسیر چرب زبانی شیادان فضای مجازی شده و تمام اندوخته شان را از دست می‌دهند، مانند ماجرای سه خانم معلم مشهدی که با ورود به دنیای رمزارز‌ها نه تنها سودی کسب نکردند، بلکه شیادان کیف پول دیجیتالی آن‌ها را هم خالی کردند.

زن جوان با حضور در پلیس فتای خراسان رضوی، از فردی ناشناس شکایت کرد که نه تنها او را تاکنون ندیده بود بلکه حتی به هویت این فرد که مشکوک نشد. شاکی در اظهاراتش به کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی چنین گفت: از مدت‌ها قبل تمام اندوخته ام را تبدیل به رمزارز کردم. فقط خودم نبودم و با اصرار‌های من، دو نفر دیگر از همکارانم هم به این سمت کشانده شدند. آن‌ها با تشکیل کیف پول دیجیتال (ولت) بخشی از سرمایه شان را وارد این بازار کردند. با تجربه‌ای که من داشتم همه چیز خوب بود و جریان سرمایه گذاری ما روبه پیشرفت بود تا اینکه یک از خدا بی خبر، کلاه من و همکارانم را برداشت و کیف پول‌های ما را خالی کرد.

اعتماد به فرد ناشناس

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با دریافت این شکایت تحقیقات خودشان را با توجه به سرنخ‌های موجود در فضای مجازی آغاز کردند.
مأموران به دنبال فردی بودند که توانسته بود با جلب اعتماد این افراد آن‌ها را به سمت سایت‌های فیشینگ کیف پول‌های دیجیتال (ولت) هدایت کند و در یک فرصت استثنائی حساب این افراد را خالی کند.
کارشناسان با مهندسی اجتماعی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در مشهد شدند و این فرد که مردی جوان بود را با دستور مقام قضایی دستگیر کردند.

دام پهن برای کاربران ناکاربلد

با دستگیری متهم او مدعی بود که خودش هم قربانی است و نمی‌دانسته با یک مشت کلاهبردار روبه روست. اما این حرف‌ها نمی‌توانست کارشناسان پلیس فتای استان را فریب دهد، زیرا با توجه به داده‌های کشف شده آن‌ها مطمئن بودند با یک متهم حرفه‌ای روبه رو هستند.
با تحقیقات اولیه متخصصان پلیس فتای استان، آن‌ها متوجه دامی شدند که متهم در فضای مجازی پیش پای کاربران ناکاربلد حوزه رمزارز‌ها گشوده بود که احتمالا افراد بیشتری به این سیاه چاله سقوط کرده بودند.

نمی‌دانستم با یک شیاد آشنا شده ام

شاکی پرونده در تکمیل تحقیقات و به منظور روشن شدن شگرد متهم، اعلام کرد: من از مدت‌ها قبل با خرید رمزارز وارد این حوزه شده بودم. در این میان با یک کانال تلگرامی آشنا شدم که اطلاعات خوبی به من می‌داد و پیش بینی درستی از آینده توکن‌های (واحد شمارش رمزارز) مختلف می‌داد و دامنه نوسانات آن‌ها را مشخص می‌کرد. من مدتی در این کانال عضو بودم که گردانندگان آن در پیامی از همه کاربران خواستند تا برای پرسیدن سؤالات، عضو یک گروه شویم. من هم همین کار را کردم.

روزی یک سؤال داشتم که در گروه پرسیدم، بلافاصله فردی به صورت خصوصی به من پیام داد و راهنمایی ام کرد. با راهنمایی این فرد توانستم مشکلم را حل کنم، از این فرد هم تشکر کردم که بدون چشمداشت به من کمک کرده بود. مدتی گذشت و دوباره درباره یک توکن جدید سؤال پرسیدم، او این بار هم جوابم را داد و از من خواست تا وارد آدرس سایتی که فرستاده بود بشوم و یک توکن جدید بخرم، زیرا این توکن ناشناخته هم ارزان بود و هم در ازای خرید آن جوایزی به من داد.

من هم که اعتماد کرده بودم، وارد لینک شدم و کد دوازده رقمی ام را وارد کردم. همه چیز طبق گفته همان فرد غریبه پیش رفت و من توانستم خرید خوبی انجام دهم، بلافاصله موضوع را به دو همکارم اعلام کردم و لینک را برای آن‌ها فرستادم که آن‌ها هم همان راه رفتند و خرید کردند. اما دفعه بعدی که وارد کیف پول دیجیتالم شدم، متوجه شدم که تمام رمزارزهایم ربوده شده است.

ورود فیشینگ بازان به حوزه رمزارز‌ها

سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به سرقت حدود ۶۰ میلیون تومانی از این سه خانم معلم بیان کرد: اعتماد نابجا به کاربران فضای مجازی، همیشه مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است، البته هرچند این متهم مدعی شده که رضایت معلم‌های مشهدی را جلب می‌کند، اما احتمال شناسایی دیگر شاکیان در این پرونده نیز وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->