نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

جدال جامانده‌های لیگ کشور در لیگ برتر فوتبال خراسان رضوی

  • کد خبر: ۹۰۸۰۳
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
جدال جامانده‌های لیگ کشور در لیگ برتر فوتبال خراسان رضوی
لیگ‌برتر فوتبال استان خراسان‌رضوی در ۲ گروه یازده‌تیمی آغاز شد.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ مسابقات لیگ‌برتر فوتبال استان خراسان‌رضوی در این فصل با شرکت ۲۲ تیم در ۲ گروه یازده‌تیمی از ابتدای هفته آغاز شد و حالا جامانده‌های لیگ‌های کشور برای رسیدن دوباره به مستطیل آرزو‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ مسابقاتی که بالاترین رقابت فوتبال در سطح لیگ‌های استان است و همه بازیکنان بزرگ‌سالی که نتوانستند خودشان را به تیم‌های لیگ‌های کشوری اثبات کنند و از قافله جا مانده‌اند، در این لیگ و در قالب تیم‌های لیگ‌برتر استان به میدان می‌روند. مسابقاتی که فصل گذشته با قهرمانی و نایب‌قهرمانی ۲ تیم شهرستانی به پایان رسید تا حاکی از این مسئله باشد که گویا فوتبال شهرستان‌های استان در این سال‌ها بیشتر و بهتر از فوتبال مشهد رشد کرده است.

۱۲ تیم مشهدی و ۱۰ تیم شهرستانی

رقابت‌های این فصل لیگ‌برتر فوتسال استان با شرکت ۱۲ تیم مشهدی و ۱۰ تیم شهرستانی برگزار می‌شود. در گروه «الف» این مسابقات ۶ تیم مشهدی و ۵ تیم شهرستانی حضور دارند و در گروه «ب» هم درست همین وضعیت حاکم است. در گروه «الف» تیم‌های گسترش فولاد مشهد، پیام‌آوران بردسکن، تربیت عالی نیشابور، آرامش مشهد، نادر مشهد، هیئت فوتبال سرخس، شهرآهن خواف، اوتانا مشهد، ابومسلم ثامن مشهد، یاران رئیسی (سعید نیشابور) و پویان مشهد با یکدیگر رقابت می‌کنند. در گروه «ب» هم تیم‌های ماهان تربت‌جام، صنعت مشهد، دهداری مشهد، پشتیبانی شمال‌شرق مشهد، فجر بیدخت گناباد، غزال‌گوشت مشهد، منتظران تایباد، پاس مشهد، نسیم مشهد، آراد قوچان و ستارگان خواف با یکدیگر پیکار می‌کنند.

معادله صعود و سقوط

براساس قوانین این فصل، در پایان رقابت‌های دور گروهی، تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نهایی صعود و ۴ تیم به‌صورت نیمه‌نهایی و فینال و رده‌بندی با یکدیگر پیکار می‌کنند و در پایان، این تیم قهرمان لیگ‌برتر استان است که جواز حضور در مسابقات لیگ دسته ۳ فوتبال کشور را به‌دست می‌آورد. همچنین ۲ تیم آخر هر گروه هم به لیگ دسته‌اول فوتبال بزرگ‌سالان استان سقوط خواهند کرد.

افزایش کمیت در لیگ باکیفیت

لیگ‌برتر فوتبال استان در سال‌های گذشته با کیفیت بهتری نسبت به چند سال پیش برگزار می‌شود. اگرچه هنوز این کیفیت با استاندارد‌های رقابت‌‎های لیگ استان در دهه ۶۰ فاصله بسیار دارد. بااین‌حال، امسال تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات هم افزایش یافته است که یکی از مهم‌ترین دلایلش سقوط ۳ تیم مشهدی از لیگ دسته ۳ فوتبال کشور به لیگ‌برتر استان و کم‌شدن محدودیت‌های کرونایی است که سبب شده است متقاضیان شرکت در این مسابقات بیشتر از سال قبل باشد.

مدعیان مشهدی، مدعیان شهرستانی

رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استان فصل قبل با قهرمانی خیام‌بتن نیشابور به پایان رسید و این تیم امسال در لیگ دسته ۳ فوتبال کشور حاضر است. با این‌همه تیم دوم لیگ سال گذشته، یعنی یاران رئیسی، با نام جدید سعید نیشابور امسال یکی از مدعیان جدی مسابقات است. از تیم‌های تربت و تایباد هم به‌عنوان تیم‌های گردن‌کلفت شهرستانی در این دوره از مسابقات یاد می‌‎شود. در میان تیم‌های مشهدی هم صنعت، پاس، دهداری و آرامش تیم‌هایی هستند که می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->