آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

افزایش ۴ برابری مهاجرت پزشکان از کشور | فقط ۹۰۰ پزشک عمومی در مشهد مطب دارند

  • کد خبر: ۹۰۸۱۵
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
افزایش ۴ برابری مهاجرت پزشکان از کشور | فقط ۹۰۰ پزشک عمومی در مشهد مطب دارند
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تا زمانی که بیماری کرونا وجود داشته باشد، واکسیناسیون نیز انجام خواهد شد.

جانقربان|شهرآرانیوز، دکتر علیرضا صداقت در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در جامعه پزشکی ارتقای سلامت جامعه همیشه مدنظر بوده است، افزود: کرونا کار جامعه پزشکی را بهتر نشان داد و مدافعان سلامت هرچند دیر، ولی شناخته شدند.

وی با بیان اینکه در شرایط خوبی از نظر مهار کرونا قرار داریم، افزود: ولی دود از این هیزم دیده می‌شود که منجر به آتش‌گرفتن جنگل می‌شود و همچنان خطر وجود دارد و باید مراقبت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کرونا تاکنون ۱۳ جهش رسمی داشته است و اومیکرون نگران‌کننده است، چراکه جهش آن چندبرابر دیگر نمونه‌هاست، ادامه داد: حدود ۱۰ میلیون از جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون هنوز واکسن نزده‌اند. این افراد که حدود ۱۵درصد جامعه هستند، عواقب خطرناکی برای جامعه دارند، زیرا کرونا جایی جهش می‌کند که واکسیناسیون انجام نشده باشد.

به گفته وی، واکسیناسیون، تعداد بستری‌ها را کاهش می‌دهد و  این کاهش تا ۹۰درصد مشهود بوده است.

 اومیکرون خواهد آمد و آمار ابتلا را افزایش خواهد داد 

وی با اشاره به اینکه برای بررسی جهش از نظر آزمایشگاهی حدود ۲ هفته زمان نیاز داریم و حدود ۴ هفته شرایط بالینی این سویه جدید باید رصد شود و چرخه بیماری بگذرد، افزود: در ۱۰۰ روز آینده واکسنی که روی اومیکرون تأثیرگذار باشد، پیدا خواهد شد و برای تأثیرگذاری واکسن‌های کنونی نگرانی نداریم.

صداقت خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها به کمتر از ۴۰درصد رسیده است و سویه جدید نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: اومیکرون خواهد آمد و آمار ابتدا را افزایش خواهد داد، ولی باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراقبت کرد. در ستاد استانی کرونا این موضوع مطرح شده است و ممکن است این نوع از کرونا در کشور وجود داشته باشد. پیدا‌کردن این سویه با تست‌های خاصی انجام می‌شود که با تست‌های پی‌سی‌آر تفاوت دارد و از این پس براساس حروف الفبای یونانی خواهد بود. درباره وجود این سویه در کشور تا انتهای هفته اطلاعات تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: محققان طب سنتی نیز به واکسیناسیون تأکید دارند و باید به این موضوع توجه کرد. عوارض همیشه وجود دارد، ولی فواید واکسیناسیون اولویت دارد. واکسیناسیون دز سوم نیز خواهد آمد و تا زمانی که این بیماری وجود دارد، واکسیناسیون انجام خواهد شد. واکسیناسیون به‌علاوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه برون‌رفت از کروناست.

مهاجرت پزشکان جای تأسف دارد

وی درخصوص مهاجرت پزشکان نیز گفت: مهاجرت پزشکان یکی از اجزای مهاجرت است و متأسفانه در بسیاری از اقشار مشاهده شده است. جای تأسف دارد فردی که در این کشور تحصیل کرده است، تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، چراکه نمی‌تواند در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد.
به گفته وی، این اتفاق برای ما یک خسران و فقدان است و انگیزه‌ها بیشتر به‌دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه روند مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است و آسیب‌های زیادی به این جامعه وارد خواهد کرد، افزود: این مهاجرت به‌دلیل تعرفه‌های کم نیست و علل زیادی در این زمینه وجود دارد. از سال ۹۶ تا ۹۹ میزان مهاجرت ۲۴۰۰ نفر بوده است، اما در یک سال اخیر ۳۰۰۰ نفر مهاجرت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: به افزایش ظرفیت پزشکی نیز نمی‌توان امیدوار بود. مشهد حدود ۵۰۰۰ پزشک عمومی دارد که از این تعداد ۲۲۰۰ نفر پروانه پزشکی دریافت کرده‌اند و فقط ۹۰۰ نفر مطب دارند، زیرا مقرون‌به‌صرفه نیست.

شهرداری برای خیابان پرستار باید تمهیداتی پیش‌بینی کند

این مقام مسئول درخصوص مشکلات خیابان پرستان نیز گفت: بیش از ۶۰۰ مطب پزشک در این منطقه وجود دارد و بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی زیادی در این منطقه است که دسترسی‌ها را برای پزشکان و بیماران آسان‌تر می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: کلونی‌های پزشکی در اطراف یک خیابان، برای خدمت‌گیرنده نوعی رفاه است و مشکلات فنی این خیابان در شهرداری باید حل شود و تمهیدات لازم باید پیش‌بینی کنند.

به گفته وی، مسئله این است که مطب‌های زیادی در آن منطقه است و طرح‌های ترافیکی باید در این منطقه برای حل تردد‌ها پیش‌بینی شود.

ثبت پرونده ۱۸ شهید مدافع سلامت

وی درخصوص راه‌اندازی نسخه الکترونیک نیز گفت: نسخه الکترونیک بستر‌هایی نیاز دارد که باید به آن توجه شود و پهنای باند باید افزایش یابد. شرایط کنونی اجازه این کار را به پزشکان نمی‌دهد.

این مقام مسئول درباره تعداد شهدای سلامت نیز گفت: درخصوص شهدای سلامت در مشهد در حوزه علوم پزشکی مشهد ۳۵ پرونده داریم که ۱۸ پرونده به نتیجه رسیده است. ۶ نفر از این افراد پزشک هستند که ۳ نفر پزشک متخصص هستند.

صداقت در ارتباط با واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیز گفت: فعلا واکسیناسیون انجام نمی‌شود تا مطالعات انجام‌شده و نتیجه قطعی مشخص شود.

این مقام مسئول درباره اتفاق اخیر و فوت زنی در جریان عمل جراحی بینی گفت: خیلی ناراحت هستیم، ولی دنیای طبابت است. واحد انتظامی کاملا مستقل از نظام پزشکی است و بعد از شکایت، پرونده بررسی می‌شود و در هیئت بدوی نتایج اعلام خواهد شد. قاضی و گروه محقق باید نظر کارشناسی را بررسی و در پرونده قید کنند.

افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۰

وی درباره مراجعه بیماران به پزشکان متخصص گفت: نظام ارجاع در پزشکی باید تعریف شود و افراد قبل از مراجعه به متخصص باید به پزشک عمومی مراجعه کنند.
این مقام مسئول درخصوص تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: نامه‌ای درباره تعرفه‌های مدنظر به پزشکان ارسال کرده‌ایم. کمیته‌هایی در مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی بیمه‌ها و ورود فردی از وزارت بهداشت در تعرفه‌ها پیش‌بینی شده است. تعرفه در سال ۹۸، ۱۰درصد و سال ۹۹، ۱۵درصد افزایش یافته است و امسال این تعرفه ۱۰درصد افزایش داشته است. سازمان بیمه‌گر باید در این زمینه نقش مؤثرتری داشته باشد.
وی افزود: رابطه مالی بین پزشک و بیمار را ما تأیید نمی‌کنیم و خریدار خدمت نباید تعرفه بگذارد. دولت نیز باید سرانه سلامت را افزایش دهد. تعرفه‌ای خارج از قانون از بیمار اخذ نمی‌شود. افزایش تعرفه‌ها براساس گروه خدمات‌دهنده است و تعرفه براساس تعریف خدمت است.

به گفته وی، خدمات ما ارزش تمام‌شده مشخصی دارند که براساس آن تعرفه چندان نیست و ما به این موضوع اعتراض داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->