اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

امکان حضور سرمایه گذار در مشهد و اهواز فراهم شود

  • کد خبر: ۹۱۱۶۶
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
امکان حضور سرمایه گذار در مشهد و اهواز فراهم شود
در نشست مشترک جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، بر فراهم سازی حضور سرمایه گذاران در شهر‌هایی مانند مشهد و اهواز تأکید شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در نشست مشترک جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، بر فراهم سازی حضور سرمایه گذاران در شهر‌هایی مانند مشهد و اهواز تأکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این دیدار گفت: باید امکان حضور سرمایه گذار در شهر را فراهم کنیم.

حسن موحدیان با بیان اینکه مشهد شهری مهاجرپذیر است، اظهار کرد: مشهد با مشکلات زیادی ازجمله حاشیه نشینی روبه روست. از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت شهر مشهد ۴۰۰هزار نفر اتباع خارجی در حاشیه شهر مستقرند و ما سالانه پذیرای ۳۰میلیون زائر هستیم.

درآمد پایدار یک شبه محقق نمی‌شود

وی با بیان اینکه درآمد پایدار یک شبه به وجود نمی‌آید، تأکید کرد: باید فرایند‌هایی را طی کنیم تا به این امر دست پیدا کنیم. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه انتظار ما این است که با همکاری دوجانبه مشکلاتمان را حل کنیم، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های جذب سرمایه گذاری به ما در جذب سرمایه گذار فرصت خوبی می‌دهد.

از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز نیز می‌توانند در این نمایشگاه‌ها حاضر شوند تا ظرفیت هایشان را نشان دهند. وی با بیان اینکه باید امکان حضور سرمایه گذار در شهر را فراهم کنیم، تأکید کرد: سرمایه گذار باید حمایت شود.

تأمین منابع، مهم‌ترین مشکل شهرداری و شورا

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل پیش روی شهرداری و شورای اسلامی شهر، تأمین منابع است. تنها مسیر برای ایجاد درآمد‌های پایدار، استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری است.

مهدی ناصحیبا بیان اینکه باید در مسیر ایجاد زمینه‌های جدید برای سرمایه گذاری گام برداریم، گفت: امیدوارم بتوانیم با یکدیگر مشکلات در سطح کلان مدیریت شهری را حل و فصل کنیم.

ایجاد زمینه برای حضور در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این دیدار بر ایجاد زمینه برای حضور در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری تأکید کرد. مجید دبیریان اظهار کرد: به واسطه معاونت اقتصادی تجربیات موفقی را در عقد قرارداد‌ها در شهرداری داریم و آماده ایم تا روش‌های تنظیم قراردادهایمان را در اختیار شهر اهواز قرار دهیم.

اکنون مصوبات و قوانینی که سال‌های پیش معاونت اقتصادی شورای اسلامی طراحی کرده است، گرد آوری کرده ایم. این موارد را نیز می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر این، ما مرکز پژوهش‌های خوبی داریم و می‌توانید از ظرفیت آن استفاده کنید.

دبیریان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در ادوار گذشته، تأکید کرد: ما می‌توانیم در راستای تعامل فرصتی را برای حضور دیگرشهر‌ها در این نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم تا تعاملی مثبت شکل گیرد.

ضرورت استفاده از تجربیات شورای اسلامی و شهرداری مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: نگاه ما این است که از تجربه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در حوزه سرمایه گذاری استفاده کنیم. سیاوش محمودی اظهار کرد: اکنون نیاز داریم که تبادل اطلاعات و مشورت بین ۲ شورای اسلامی شهر مشهد و اهواز صورت گیرد تا از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی افزود: اهواز ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی دارد که مغفول مانده است و نتوانسته ایم از آن بهره ببریم. هدف از این دیدار این است که بتوانیم از تجربیات شورای اسلامی و شهرداری مشهد بهره‌مند شویم و این تجربیات موفق را در اهواز اجرایی کنیم.

وی تأکید کرد: در بازدید از برخی پروژه‌های مشهد متوجه شدیم که در حوزه‌های گوناگون در مشهد ازجمله تصفیه خانه اتفاقات نویی رخ داده است. همچنین پروژه کارخانه نوآوری در مشهد ابتکاری نو بوده است که در آینده می‌تواند به درآمد‌های پایدار و هوشمندسازی شهر و شهرداری کمک شایانی کند.

در این نشست سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری، احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری و محمدمهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز به بیان دیدگاه هایشان پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->