معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

آیا یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد؟ (۱۷ آذرماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۱۲۱۸
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
  • ۷
آیا یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد؟ (۱۷ آذرماه ۱۴۰۰)
طبق اعلام وزارت اقتصاد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته خواهد شد که در صورت توزیع این اعتبار بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، از سخنان اخیر رئیس جمهور در گفتگوی سوم تلویزیونی او به نظر می‌رسید حذف ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی جدی باشد. حال نیز از وزارت اقتصاد خبر می‌رسد که این سیاست در بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه نخواهد داشت و به گفته وزیر اقتصاد تنها دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دارو باقی خواهد ماند.

روز سه‌شنبه به شکل رسمی سخن از حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ شد و هادی قوامی، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: «در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تخصیصی برای اعطای این ارز در نظر گرفته نشده است».

آن طور که امروز روزنامه شرق روایت کرده، قوامی همچنین گفت: «با وجود حذف اعطای این نوع تخصیص در بودجه‌بندی سال آینده از راهکار جایگزین، مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای حمایت از این اقشار باشد.»

محاسبات نشان می‌دهد اگر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته شود و این منابع بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر فعلی توزیع شود یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت. در واقع با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند ۱۰۵ هزار تومان ماهانه به هر ایرانی یارانه داد و این جدای از یارانه ۴۵ هزار تومانی فعلی است.

اما آیا مجلس مجوز چنین کاری را به دولت خواهد داد؟ احتمالا در هفته آینده که لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تصمیم‌گیری در این مورد آغاز خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
منصور توماج
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
نظر من اینکه هر چیزی به نفعه مردم باشه همان را سریعا انجام داد نیازی نیست در مورد آن بحث کرد الان 45500 یک کیلو گوجه‌فرنگی نمیدند هر کسی را فقط یک ماه مثل مردم عادی زندگی کنه متوجه می شه
هدیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
1
نباید یارانه را اضافه کنند چون همه چی ده برابر گران میشود ، بلکه باید یارانه ها را قطع کنند و همه چیز را مثل ده سال قبل ارزان کنند
hosen
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
دیگه همون اش و همان کاسه شد وعده های پوچ وخالی قابل پیشببنی بود ک بازم وعده است
زینت رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
0
سلام اقای سید ابراهیم رعیسی گفت که در ماه اذر یارانه ها افزایش میابد پس چی شد همان یارانه قبل رو می دن ما با این 45500 هزار چه کار کنیم پس کی افزایش می دن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
خدا وکیلی شما که نمیتونید یا نمیشه یا بودجه نیست پس چرا مردم امیدوار میکنید ...بعد تو زوغ مردم میزنید ...هیچ چیز از همین قول دادن بعد دست رد زدن بد ترنیست...خدا را خوش نمیاد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
ما مروم احتیاح به یارانه نداریم فقط فقط مردم میخان اجناس ارزون کنید به مروم وعده ای تو خالی ندید اینجوری صوابش بهتره
اسی
United States of America
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
یک دلاروهشتادسنت ۴۵۵۰۰
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->