قهرمانی کوراش کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

۳ امتیاز گل گهر در گروی شکایت استقلال به فیفا| آجورلو مسئول پیگیری پرونده

  • کد خبر: ۹۱۲۳۱
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۳ امتیاز گل گهر در گروی شکایت استقلال به فیفا| آجورلو مسئول پیگیری پرونده
چنانچه باشگاه استقلال از طریق فیفا پیگیر صحت نامه ارسالی فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران باشد، احتمال دارد در بررسی‌های جدید این بازیکن غیرمجاز شناخته شده و باشگاه استقلال به ۳ امتیاز خود برسد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، با توجه به اظهاراتی که اخیراً از سوی سخنگوی فدراسیون فوتبال منتشر شد، رسیدگی به شکایت احتمالی باشگاه استقلال بابت حضور بازیکن گابنی در ترکیب تیم گل‌گهر سیرجان احتمالاً به درازا خواهد کشید. به تازگی شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چطور فدراسیون فوتبال با حضور باگناما موافقت کرده به نامه‌ای اشاره نموده که از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال گابن برای فدراسیون فوتبال ایران (در بخش بین‌الملل) ارسال کرده است. در این نامه تأکید شده که بازیکن تیم فوتبال گابن در چهار بازی ملی حضور داشته است و فدراسیون فوتبال نیز طبق اظهارات اخیر شریفی روی همین نامه استدلال و در نهایت مجوز بازی باگناما را صادر کرده است. با این حال برخی باشگاه‌ها به حضور این بازیکن در ترکیب تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان اعتراض دارند و بر این باورند که بازیکن جدید به خدمت گرفته شده توسط باشگاه گل‌گهر سیرجان بازی ملی ندارد. فدراسیون فوتبال، اما نامه‌نگاری‌های رسمی را مد نظر قرار می‌دهد و اینطور نیست که به برخی اظهارات در فضای رسانه‌ای استناد کند. به همین دلیل از نظر فدراسیون فوتبال بازی گردن باگناما در ترکیب تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان بلامانع است و این بازیکن همچنان می‌تواند در ترکیب این تیم سیرجانی به میدان برود.

به این ترتیب باشگاه استقلال چنانچه بخواهد صحت نامه ارسالی از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال را مورد کنکاش قرار داده و پی به حقیقت حضور بازیکن گابنی در چهار بازی ملی تیم ملی کشورش ببرد باید از طریق فیفا اقدام کرده و شکایت خود را به دادگاه عالی CAS ارسال کرده و ادله خود را نیز ضمیمه این نامه کند تا فیفا در نهایت پرده از حقیقت این ماجرا بردارد که با توجه به اینکه معمولاً چنین شکایاتی با تأخیر فراوان از سوی فیفا پاسخ داده می‌شود بعید نیست که این ماجرا به پروسه‌ای زمانبر تبدیل شود.
در عین حال باشگاه استقلال تا کنون به طور رسمی اعلام نکرده که برای راستی‌آزمایی از نامه‌های ارسالی پیرامون صحت حضور باگناما در بازی‌های ملی تیم ملی گابن اقدامی انجام خواهد داد یا خیر؟! بعد از بازی با گل‌گهر باشگاه استقلال تنها به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد که پاسخ سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت این بازیکن نشان می‌دهد شکایت داخلی باشگاه استقلال ره به جایی نخواهد برد و نظر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطابق با همان اظهاراتی خواهد بود که سخنگوی فدراسیون فوتبال انجام داده است، چون فدراسیون فوتبال به نامه ارسالی از سوی گابن استناد می‌کند و کمیته انضباطی نیز از فدراسیون فوتبال مجزا نیست و همین نامه را به عنوان سند اصلی حضور بازیکن گابنی در ترکیب گل‌گهر می‌داند، به این ترتیب اگر باشگاه استقلال بخواهد این پرونده را طور دیگری پیش ببرد، باید با فیفا مکاتبه کند تا شاید به پاسخ سؤال خود دست یابد.
مدیرعامل باشگاه استقلال تا امروز به طور رسمی اعلام نکرده خواستار رسیدگی فیفا به پرونده بازیکن گابنی تیم گل‌گهر خواهد بود یا خیر؟! حتی این بحث در هیأت‌مدیره باشگاه استقلال نیز مطرح نشده است. محمد مومنی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گویی با ایران ورزشی پیرامون اینکه آیا درباره بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان قرار است در هیأت مدیره بحث شود، این توضیحات را داد: «هیأت مدیره مسئولیت اجرایی ندارد و تنها کسی که باید درخصوص شکایت از بازیکن گابنی به فیفا پاسخ دهد آجورلو است. بدون شک اگر آقای آجورلو از اعضای هیأت مدیره نظری پیرامون این موضوع بخواهد ما دریغ نخواهیم کرد، اما مسئولیت نهایی درباره اینکه آیا باشگاه استقلال قرار است به فیفا شکایت کند یا نه به عهده ایشان است؛ بنابراین من هیچ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم.»
با توجه به اظهارات مومنی باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص مهاجم گابنی بود. شاید آجورلو به دلیل برخی مناسبات از خیر این شکایت بگذرد و شاید هم او به مانند ماجرای تبلیغات محیطی سراغ مرجع بالاتری از فدراسیون فوتبال برود. هر احتمالی ممکن است و حتی از اردوی باشگاه گل‌گهر سیرجان خبر می‌رسد که احتمال شکایت آجورلو به فیفا بسیار است و برخی مسئولان باشگاه گل‌گهر انتظار می‌کشند در روز‌های آتی این اتفاق رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->